בשבועות האחרונים התקיים מבצע תרומות לרכישת קלנועית לא’ תושב קריית שמונה, בן 45, חולה סכרת, קטוע רגליים. את מבצע איסוף התרומות החל גבי חסין מקריית שמונה עד שהגיע ליעד ונרכשה קלנועית עבור א’. חסין שנחשף למצבו של א’ ולתנאי המגורים שבהם חי והחליט לסייע לו ביחד עם אנשים טובים עם בית שמותאם לנכים ולמגורים בכבוד.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילום: אלבום פרטי.

המקרה החל ביום ראשון שעבר כאשר התקשר לגבי האחיין שלו מתן ממינימרקט “בכיכר” בצומת רסקו ואמר שיש לו לקוח שהוא קטוע רגליים שכבר חודש לא מגיע למינימרקט כיוון שאין לו קלנועית. מתן שאל איך אפשר לעזור. חסין מיד נרתם לסייע והעלה פרסום בפייסבוק לתחילת מבצע איסוף התרומות עבור הקלנועית. בפוסט של חסין בפייסבוק נכתב, יושב לו בחור בן 45 בבית, נכה 100%, קטוע 2 רגליים, שלא יצא מביתו כבר 3 שבועות בגלל שהקלנועית שלו הושבתה ואין לו מה לעשות. הוא פנה לביטוח לאומי שאולי יעזרו לו לרכוש קלנועית שתשמש אותו והתשובה שקיבל היא שהם לא עוזרים ברכישת קלנועית. בואו ונעזור לו לצאת מהבית ולראות אור. כל מי שיכול להשתתף במצווה הזו תבוא עליו ברכה “. כתב חסין בפוסט.

סיפרנו בפייסבוק את הסיפור על כך שתושב העיר, קטוע רגליים, לא יכול לצאת מהבית. ובתוך שבוע ימים בעזרת אנשים טובים נאסף כל הסכום לרכישת קלנועית חדשה. התקבלו תרומות מכל הארץ אפילו מחו”ל הגיעו תרומות. מחמם את הלב” אמר חסין.

חסין מספר כי כשהגיע לביתו של א’ לבשר לו על רכישת הקלנועית נגלה לו מחזה קשה. א’ עם כיסא גלגלים וישן על מזרונים ברצפה. אין לו נגישות לשום מקום בבית גם לא למקלחת ולשירותים. הבית לא מותאם לנכים.  חסין מספר כי א’ מוכר ברווחה אך לא טיפלו בו כבר כמה שנים. כנראה בעבר נעשתה טעות בבית שקיבל א’ מעמידר שאינו מותאם לנכים כלל, למרות שדווח לעמידר כי הבית מותאם, ובשביל להיכנס למקלחת ושירותים א’ צריך לזחול.

חסין אומר כי העלנו עוד פוסט שיזעזע את כל המערכת בפניה לכל הרשויות, עמידר ביטוח לאומי, לשכת הרווחה ועיריית קריית שמונה.בפוסט חסין אומר מדינת ישראל 2020 , אני לא מאמין למראה עיניי,עכשיו חזרתי מביקור אצל א’ הנכה קטוע הרגליים , הלכתי לבשר לו ולשמח אותו קצת שהצלחנו עד לרגע זה לאסוף תרומות מעל 12000 שקלים וחסר לנו קצת פחות מ4000 שקלים להשלמת המשימה , כשנכנסתי לבית חשכו עיניי , אני רואה את א׳ יושב על מזרון כמו בשבעה לא עלינו שמשמש אותו לסלון בבית , מקלחת עם רטיבות ללא גישה לכסא גלגלים עם פתח בקושי של 60 ס״מ בשביל להיכנס להתקלח הוא גורר את גופו על הריצפה , אין שום עזרים לנכים במקלחת“.

בעקבות הפניה של חסין הפרטים עברו מהרשות למחלקת הרווחה. הפניה נעשתה לרווחה ביום שישי שהתקשרו ביום ראשון ואמרו שיגיעו לביקור בית רק לקראת סוף השבוע. חסין אמר כי לא יכול להיות שמקרה כל כך חמור ידחו בעוד שבוע והעלה פוסט נוסף לפייסבוק שבו הוא מזעיק את כל הגורמים שצריכים לסייע לא’. ראש העיר אביחי שטרן התערב והגיע עובד סוציאלי, מנהל אגף שפ”ע בועז בן ציון, שירה ג’רג’י מנשי אישי שדאגה שיגיע מפקח עמידר המחוזי, ולילך ירמיהו מנהלת קופת חולים לאומית.

גבי מפקח על הדברים שהכול יצא לפועל ואומר כי א’ מרגיש טוב ושמח על העזרה והסיוע של גבי והתושבים.הוא פשוט לא יודע שאפשר לחיות אחרת. עם תנאים נורמליים. עם מישהו שיעזור לו לנקות את הבית, לכבס עבורו את הבגדים. א’ חי בתנאים לא ראויים למגורים” אמר חסין. והוסיף כי לפני שלוש שנים א’ פנה לרווחה ומאז לא ביקרו את א’. איך אדם יכול להתפספס בתוך המערכת. עובד סוציאלי זה לא רק תעודה זה גם לב. לא צריך להסתכל על האנשים כמספרים אלא על מי שהם באמת. אנשים שרוצים להתנדב ולסייע לא’ מוזמנים ולארח לו חברה. מאוד מחמם את הלב ולא מובן מאליו ההיענות של האנשים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn