גאים בגליל העליון

 

שירי פריאנט

 

השבוע התקיים שבוע הגאווה של קהילת הלסביות, ההומואים, הביסקסואלים  והטרנסג’נדרים (להט”ב), כפי שהוא מתקיים מדי שנה ברחבי הארץ. אירועי שבוע הגאווה, כשבמרכזם עומד “מצעד הגאווה”, מתקיימים מדי שנה על מנת לציין את מאבקם להכרה ולשיוויון זכויות של אנשי הקהילה הגאה, ולהכריז על גאוותם בזהותם המינית השונה.

 

ביום חמישי שעבר התכנסו 30 אנשי מקצוע וסטודנטים ליום עיון שהתמקד במאפייני בני הנוער בסיכון ומצוקה וצורכיהם. בין המשתתפים באירוע היו אנשי מקצוע מהגליל העליון מתחום הרווחה והחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

 

את ההסברה ביום העיון הובילו יעל דורון, מנהלת הוסטל לנערים להט”בים שאינם יכולים להישאר בביתם, ונינה הלוי, טרנסג’נדרית שמובילה ומקדמת ציבורית את נושא הקהילה, ובפרט את בני הנוער והוריהם. השתיים דיברו על זהות מגדרית ותהליכי התפתחות הזהות המגדרית, והדגישו את האתגרים והסיכונים הקיימים אצל ילדים ובני נוער המתמודדים עם שאלות בתחום הזהות המגדרית והמשיכה המגדרית.

 

אורלי מאסטרו ושרה דרומי ממחלקת הרווחה במועצה אזורית הגליל העליון מציינות כי “המועצה רואה חשיבות לעסוק בנושא, להעלות את  המודעות לצרכים של אותו הנוער המתמודד, ולאפשר עוד כלים לאנשי המקצוע והטיפול לתת את המענה הראוי”. כמו כן, מציינת מאסטרו כי “היה חשוב לנו לחשוף בפני אנשי המקצוע בקיבוצים את השירותים הקיימים בארץ, ולמענה הייחודי שקיים בבית דרור בתל-אביב. גם באזור שלנו יש ילדים ובני נוער שעסוקים בשאלות של זהות ובחירה מגדרית, ומחובתנו כאנשי מקצוע, חינוך וכהורים להיות רגישים ומודעים לנושא והשלכותיו, בכדי לתת מענה ולסייע בעת הצורך”.

 

 

מאסטרו אומרת כי אין מרכז ספיציפי בגליל העליון שמתמחה במתן טיפול וייעוץ לנוער הגאה, אך כל נער, נערה או הוריהם, אשר מרגישים צורך להתייעץ בנושא הזהות המינית, ההתמודדות המשפחתית או כל קושי אחר הנובע מנושא הזהות המינית, יכולים לפנות לשירותי הרווחה של המועצה, יועצות בית הספר או נציגי החינוך הבלתי פורמלי, אשר יכולים לסייע בנושא. כמו כן, לפנות לקו קשב של להט”ב, שנמצא תחת האחריות המקצועית של הקליניקה הלהט”בית לטיפול וייעוץ של האגודה. הקו פועל בימים א-ה בין השעות 19:30-22:30 בטלפון 03-6205591 או בוואטאפ 058-6205591.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn