לאור הצלחת המיזם הכלכלי “ביזבנגב” – מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל, החליט להעתיק את המודל לגליל

 

מיזם “ביזבנגב” הושק לפני כארבע שנים במסגרת ש­יתוף פעולה בין המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל לבין הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. המיזם שם לו למטרה לחולל מפנה משמעותי בתחום הכלכלה המקומית בנגב ולהביא למינוף אופטימאלי של הפוטנציאל הכלכלי-חברתי בנגב, באמצעות חיבור פרואקטיבי בין העסקים באזור לבין ההזדמנויות עסקיות המיוצרות על ידי מוסדות העוגן ועל ידי פרויקטים ממשלתיים ואזרחיים גדולים.

 

התכנית להקמת המיזם נשענת על תהליכי הפיתוח חסרי התקדים שחווה הנגב בשנים האחרונות, ביניהם הקמת קריית ההדרכה, הקמת פארקי תעשייה, היי טק וסייבר, פיתוח תשתיות תחבורה ולצדם מוסדות עוגן  מרכזיים עם תקציבי רכש בעלי השפעה מכרעת על הכלכלה המקומית, כדוגמת בית חולים סורוקה, מפעילי כי”ל, אוניברסיטת בן גוריון, רשויות מקומיות ועוד.

 

בין פעילויות המיזם – קידום כנסי “עושים עסקים” בהם מוסדות גדולים בנגב, בעלי היקפי רכש גדולים מארחים ספקים מקומיים ופורטים בפניהם את צורכי הרכש שלהם. כך למשל, לאחר כנס שנערך בסורוקה לפני כשנה, נוספו 43 ספקים חדשים שעובדים עם בית החולים וזוהי תוצאה ישירה של הכנס. במקביל, על מנת לחזק את הקשר עם מוסדות העוגן, הוקם פורום מנהלי רכש, בו חברים סמנכ”לי רכש מהארגונים המובילים בנגב וכן פורום אנשי עסקים בדואים, בו חברים אנשי העסקים המובילים בחברה הבדואית.

 

כמו כן הוקם פורטל אינטרנט חדשני וייחודי לנגב “ביזבנגב”- www.bizbanegev.org.il המהווה זירת עסקים ייחודית באינטרנט. בפורטל  אינדקס עסקים ייחודי לנגב ,סוכן חכם המנגיש לבעל העסק את  המכרזים והצעות המחיר בהתאם לתחום העיסוק שלהם וזאת ישירות למייל שלהם. הזירה מאפשרת לעסקים למצוא, לפרסם ולהיחשף למבקשי שירותים ומוצרים ולייצר חיבורים עסקיים בין שני הצדדים, הביקוש וההיצע.

 

עת כניסתו לתפקיד, הוצגו בפני מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל, נתונים מרשימים אודות המיזם, שהובילו להחלטה ליישם את המודל גם בגליל. כך למשל למיזם שותפות 15 רשויות ומועצות בנגב ו-20 מוסדות עוגן מרכזיים מעל ל-1,650 עסקים קטנים ובינוניים רשומים באינדקס העסקים הייחודי ורק בשנת 2016 פורסמו בפורטל מעל 1,571 מכרזים. דרך האתר נסגרו התקשרויות של מעל 7 מיליון ₪.

 

אריאל משעל, מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ציין כי “עת נחשפתי לנתוני המיזם ולהצלחתו בנגב החלטתי לשכפל את מודל הפעילות של ביזבנגב גם לגליל ולייצר גם שם פלטפורמת כלכלה מקומית מקיימת מסוג זה. אני מאמין כי המיזם יוכל לסייע לעסקים רבים בגליל המתמודדים מזה מספר שנים עם קשיים כלכליים רבים”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn