שני הסכמים קיבוציים נחתמו השבוע בהסתדרות במרחב הגליל העליון. עובדות ועובדי תנובה גליל (“מאמא עוף”) ומחצבות כפר גלעדי יזכו לתנאי העסקה משופרים. ההסכם הראשון ב”מאמא עוף” יחול על למעלה ממאה וחמישים עובדות ועובדי החברה. הוא נחתם לתקופה של שלוש שנים ובמהלכן יקבלו העובדים תוספות שכר של עד 11% , תוספות לעובדי המשמרות, ושדרוג של התנאים הסוציאליים כולל תוספות לנופש השנתי ושי לחג. את ההסכם הובילו דוד כהן מזכיר האיגוד המקצועי וחברי ועד העובדים ישראל לופו, דליה דבוש ואבירים ביטון ביחד עם הנהלת תנובה.

 

לדברי דוד כהן מדובר באחד ההסכמים הטובים שנחתמו בשנים האחרונות, דבר המעיד על עבודה טובה של חברי הוועד ועובדי המפעל מחד, וחוסנו של המפעל מאידך. חודשים ארוכים של מו”מ נחתמו לשביעות רצון הצדדים ואני בטוח ששיתוף הפעולה בין המפעל, העובדים וההסתדרות הכללית ימשך עוד שנים רבות.

יו”ר המרחב יונה פרטוק שנכח במעמד החתימה, חיזק את דברי כהן והביע שביעות רצון מלאה מפרטי ההסכם, “אחד הטובים שנעשו כאן בשנים האחרונות וביחד עם הנהלת תנובה הוא נעשה בזמן קצר ובמקצועיות ראויה לשבח של הצדדים למו”מ, שאפו”.

 

במחצבות כפר גלעדי שלוש וחצי שנים של מו”מ ארוך ומתיש התנקזו לרגע החתימה. מזכיר האיגוד רונן איטח סיפר כי מדובר בעיגון זכויות של שנים רבות אחורה והסכם מצוין עם הפנים קדימה. “במחצבות כפר גלעדי ישנם עובדים מצוינים והנהלה קשובה ויש עם מי לדבר”, אמר איטחוהוסיף כי הוא מאוד שמח עם חתימת ההסכם, “לקח זמן אבל בסופו של דבר היה שווה כל רגע”.

ההסכם כולל בתוכו כ-80 עובדות ועובדי המחצבות ומעגן בתוכו שלושים שנים של הסכמים קודמים שנחתמו. גם עובדי מחצבות כפר גלעדי יזכו לתוספות שכר משמעותיות, מענקי חתימה על ההסכם ועוד.

את ההסכם ליווה יונה פרטוק יו”ר מרחב גליל עליון בהסתדרות, עו”ד עמאד עברי מהלשכה המשפטית וחברי ועד העובדים מועתז בטחיש, רפיקעיסא ויגאל לוי. יו”ר המרחב יונה פרטוק סיכם את השבוע בסיפוק רב: “עברנו ועדיין עוברים תקופה מאתגרת, לא מעט מפעלים נמצאים בתקופה קשה ומחובתנו לשמור על העובדים בד בבד עם דאגה אמיתית לתעשייה בגליל העליון. יש עוד מספר הסכמים קיבוציים נוספים על סף חתימה ואנחנו כאן למען העובדים ככל שנידרש”.

 צילום: דוברות הסתדרות העובדים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn