יובל מלכה מלהקת מלכה והנסיכים מביא למוזיקה שלו את עצמו. המוזיקה של יובל היא שילוב של הומור, מעט חוצפה וחינניות. את המוזיקה של יובל אפשר להגדיר כקוקטייל של ישראליות שמוגש עם הרבה שמחה על הבמה. ההבנה שלו כי בכדי ליצור את המוזיקה צריך לעבוד קשה הפכה אותו לבעלים ושותף בחנות המוזיקה והסאונד “לבמה”. את יובל תוכלו לראות בלילות על הבמות הגדולות עם להקת מלכה והנסיכים, משמח אנשים בערבים של במה פתוחהבפאב מקומי, ובבוקר עוזר לכם לבחור את הגיטרה הראשונה שלכם בהומור וחיוך גדול.

כתבה מאת: דנה אלימלך.

יובל מלכה (30) , ממושב שאר ישוב, ממקימי להקת מלכה והנסיכים שקיימת בצפון כבר ארבע שנים אבל הלהקה התחילה עוד שנים לפני כן בתל אביב.חברי הלהקה היום במתכונת חדשה כשלאחרונה הוחלפו נגנים. נגן תופים, שחף כהן, נגן קלידים, ארז עופר, גיטרה בס, רמי ורד, מנהלת הלהקה רויטל עמר, יח”צ מיכל אייזן שהן חלק בלתי נפרד מהלהקה אומר יובל. בימים אלה הלהקה מפיקה את האלבום השני שהוא קוקטייל של ישראליות עם הומור לצד בלדות לכל המשפחה. נוסף לשיר שיהיה באלבום השני עם זכייה של יובל במלגה ממשרד לפיתוח הנגב והגליל, מלגה לפיתוח שיר. יובל נבחר מקבוצה של 150 מוזיקאים בצפון, נבחרו שלושה מוזיקאים ליצור שיר, יובל נבחר מבין השלושה והשיר יכנס לאלבום השני של להקת מלכה והנסיכים.

יובל מספר כי הוא תמיד רצה להקה. וכשהשתחרר מהשרות הצבאי הוא ידע שתהיה לו להקה. עוד לפני הצבא היו ליובל להקות מוזיקה, אבל לא משהומגובש כמו היום עם להקת מלכה והנסיכים אמר יובל. אחרי סיום השרות יובל עבר לתל אביב וגר שם מספר שנים כשהוא עובד בהפקות מוזיקה ומנגן עם גדולי המוזיקאים בארץ כמו ירמי קפלן, אפרים שמיר, גל דה פז , פול טראנקועוד.

“בתל אביב הקמתי את הלהקה מלכה והנסיכים. הייתי מנגן על גיטרה ותופים. תמיד רציתי לעשות מוזיקה מקורית שלי עם הגוון שאני רוצה להביא. וגםהשם של הלהקה מלכה והנסיכים הגיע ממקום הכי טבעי. הייתי כל הזמן מדבר עם אנשים אומר, היי מה קורה נסיך, וכל הזמן אומר לכולם שהם נסיכים, ואתה נסיך“. חבר שלי אמר לי שאני צרך לקרוא ללהקה מלכה והנסיכים כי כולם נסיכים אצלי. וככה היה. הלהקה קיבלה את השם מלכה והנסיכים.

בתחילת דרכה של הלהקה “מלכה והנסיכים” בצפון יובל הקים את הלהקה עם אח שלו, עומר מלכה “עומר סאונד” שמוביל בתחום הסאונד בצפון. עומר היה הנגן המתופף הראשון בלהקה מלכה והנסיכים שהוקמה בצפון. יובל אומר כי החברים איתם הקים את הלהקה בצפון הם חברים מאוד טובים, ובתל אביבחברי הלהקה היו נגנים שכירים. הלהקה שרצה להקים, היה חשוב שתהיה מורכבת מחברים, ולכן חזר לצפון להקים להקה עם נגנים שהם חברים לפני הכל.

יובל מספר כי הוא נחשף למוזיקה דרך אבא שלו, מאיר מלכה, “הוא המוזיקאי הגדול בבית” אומר יובל. את הגיטרה המשמעותית בחייו קיבל מאבא שלו מאיר. אבל האהבה למוזיקה התחילה מעט שונה אצל יובל עוד בגיל 6 כשאבא של יובל לקח אותו למורה למוזיקה במתנ”ס ארתור פוקס בקריית שמונה עם מורה שלימד מוזיקה קלאסית וכבר בשיעור הראשון ניסה ללמד את יובל תווים. באמצע השיעור, יובל החליט שזה לא בשבילו, לימודי מוזיקה, וברח מהשיעור. אבא של יובל לא וויתר. למרות שיובל לא התחבר למוזיקה ברגע הראשון, כנראה אבא של יובל זיהה בבן שלו פוטנציאל חבוי שצריך לצאת, וקנה גיטרה קלאסית פשוטה שתמיד הייתה בחדר של יובל, והיה מנגן ליובל בכל הזדמנות קטעי מוזיקה. וככה החל יובל לנגן בעצמו, כשהוא מבקש מאבא שלו שילמד אותו קטעי מוזיקה ואקורדים. בגיל 14 יובל אומר שמשהו נדלק אצלו עם המוזיקה והוא נדבק בחיידק המוזיקה, וגם קיבל את הגיטרה החשמלית הראשונה שלו, שאיתה מופיע על הבמות עד היום.

אבא שלי בהתחלה קנה לי גיטרה קלאסית. אמר לי תשקיע ואני אקנה לך גיטרה חשמלית. נתתי את הנשמה ולקחתי את ההצעה בכל הרצינות. יום אחד אבא שלי הגיע עם גיטרה חשמלית. קנה לי את הגיטרה הכי טובה בעולם. גיטרה מסוג גיבסון. שנחשבת ללמבורגיני של הגיטריסטים. זאת גיטרה שכל הגיטריסטים הכי טובים בעולם מנגנים. ואני מופיע עם הגיטרה עד היום על כל הבמות.

איך אתה מרגיש כשאתה עולה על הבמה?

מרגיש שזה המקום שאני הכי בטוח בו. הכי חי בו. מרגיש שאני משפיע על אנשים עם המוזיקה. אני משמח אנשים. בהופעות עם להקת מלכה והנסיכיםוגם כמנהל הבמה הפתוחה בפאב הדרמה בקיבוץ הגושרים. אני מאלתר על הבמה עם המיקרופון והגיטרה. אנשים אוהבים את זה. אני בטעות הבנתי שאני טוב עם המיקרופון, לאלתר ולשחק עם המילים. הסגנון שלי הוא חצי סטנד אפ, חצי הומור, חצי נגינה,  וזה עובד, משמח אנשים, עושה להם טוב וכייף להם.

אתה אדם עם הומור שאף מגיש את המוזיקה שלך בעזרת הומור שזה מאוד ייחודי. עם טקסטים של שירים כמו אבא ישלם.

אני הבנתי שדרך ההומור אני מרגיש הכי בנוח , שם אני יוצא הכי טוב, ושמתי לב שהכי אוהבים את זה. ניסיתי גם להיות המוזיקאי הרגיש והמיוסר אבל קלטתי שזה פשוט לא עובד כי יותר נכון לי להיות אני ולהביא את הדמות שלי לבמה. אני יכול להגיד שאני גם כותב מתוך מקום של הומור. ואגיד את הדברים קצת בזהירות, אני אפילו צוחק על המוזיקה, צוחק על משוררים,וצוחק על הרשמיות והעומק שמנסים לייצר כל הזמן, והסופר רצינות והתחכום שיש במוזיקה. אני רוצה להגיש את המוזיקה בצורה צינית. אני חושב שזאת גם הדרך שלי להתמודד עם כל מה שקורה בעולם, לצחוק על זה, ולהסתכל על זה בצורה צינית, אבל ממקום של ציניות בריאה. כמו השיר אבא יממן שהטקסט שלו גם עם עומק וגם הומוריסטי.

יובל אומר על המוזיקה שלו כי היא כמו מארז קוקטיילים של סאונד מעולם הרוק, דרך נגיעות מהמזרח, בין מקצבים מרוקאיים יווניים, ואפילו יש היפ הופ בלהקה. מין קוקטייל של ישראליות כמו המדינה שלנו בעצם. בסוף הדברים נוגעים בכולנו ואני מביא את ישראליות האסלית עם השמחה, החוצפה הקטנה, ההומור, הקושי, הכאב והאופטימיות. במלכה והנסיכים אנחנו מנסים ליצור תבשיל, המוזיקה היא כמו תבשיל, אחרי שישב לילה שלם בטמפרטורה הכינכונה, ומגישים אותו דרך המוזיקה. מלכה והנסיכים זה הפוייקה החם והטוב שמגיע במקום לשולחן ישירות לבמה. אחרי ארבע שנים אפשר להגדיר את הלהקה באמת, להבין את המשמעויות של הלהקה בעקבות הדרך.

אתה עוסק בעוד תחומים ומתעסק בסאונד ויש גם חנות לכלי נגינה ומוזיקה,  “לבמה.

“כשפתחתי  עם אח שלי עומר את החנות “לבמה” הידע שלי התרחב לכלי נגינה רבים נוספים לגיטרה ותופים שעסקתי בזה, הידע התרחב גם באולפן וסאונד. אני אוהב להיות אדון לעצמי במהלך היום ואוהב את המפגשים עם האנשים ביום שהם שונים כשאני על הבמה בלילה. בלילה נפגשים על הבמהכולם ביחד ביום זה מפגשים אישיים. אנשים שראו אותי מנגן ואחר כך רואים אותי בחנות בכובע אחר. לפעמים זה מוזר. ביום אני בעל עסק ובלילה אני מחזיק גיטרה והופך לפרפורמר על הבמה. אבל נראה שהשילוב מצליח ועובד.

אתה צעיר שבחר לחיות בצפון ולהתפתח בצפון.

אני מאמין שאפשר לעשות את הדברים בצפון בגדול. לא צריך להיות במרכז בשביל ליצור מוזיקה או להגשים את עצמך. נכון שבצפון קצת יותר קשה אבל יש כאן הרבה אפשרויות והזדמנויות במיוחד ליזמים. הצפון שייך לאנשים שלא מתברגים למערכת גדולה אלא יוצרים את המערכת בעצמם. ומי שמצליח לעשות את זה הוא אלוף מבחינתי. על עצמי אני יכול להגיד שאני חרד לא להיות בתנועה. שאני אספיק ליצור ואספיק לעבוד. אני אוהב לבשל ואם לא הייתי עוסק במוזיקה הייתי כנראה בעל שווארמה. אני גם אוהב לבשל לעצמי. אתה רוצה להיות מוזיקאי ואתה בעלים של עסק, כל הזמן מנסים לאזן ולפעמים לא מצליחים, חוזרים מהעבודה בערב וצריך לעשות מוזיקה. העבודה מאפשרת לי ליצור באופן עצמאי”. ומוסיף “כדאי לפתוח את הראש לשמוע מוזיקה חדשה, מעבר למוזיקה ברדיו ובתחנות המוכרות. לפתוח את הראש לדברים נוספים למיינסטרים, ויותר להרחיב את הגבולות בסגנונות המוזיקה. תעקבו אחרי מלכה והנסיכים שיצאו לדרך חדשה, עם להקה חדשה, ועובדים עכשיו על אלבום שני בהרכב חדש. עם פרויקטים גדולים בדרך

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn