ביום ראשון האחרון התקיימה שביתת החקלאים בחמישה צמתים ברחבי הארץ, בה מחו המפגינים נגד מדיניות הממשלה שלטענתם פוגעת בחקלאות. בזמן שמאות החקלאים יצאו בליווי טרקטורים ומשאיות בשיירה איטית, אירחו בחברה לפיתוח הגליל את מנכ”ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו, מנהל מרחב הצפון בחטיבה להתיישבות יואב אריאל, יוסי נקש מנהל אזור הגולן בחטיבה להתיישבות ומנהל מחוז צפון במשרד החקלאות- עמיר אנטלר, לפגישת עבודה נוספת כחלק מסדרת פגישות שהתקיימו לאחרונה בין הצוותים. כמו כן השתתפו במפגש מנהלי תאגידי המזון שבבעלות קיבוצי הגולן והגליל העליון, עוף הגליל, בראשית, יקבי רמת הגולן והדרי גליל.

 

יו”ר החברה לפיתוח הגליל, אורי דורמן וסמנכ”ל החקלאות עמוס לוין, הציגו בפני האורחים ממשרד החקלאות את האינטרסים החקלאיים בגליל ובגולן וכן את הצורך בסיוע תקציבי לעידוד החקלאות בגליל ובגולן רגע לפני סגירת תקציב המדינה לשנים 2017-2018, באמצעות תוכנית 5 שנתית לפיתוח חקלאות חדשנית ומתקדמת שהוגשה למשרד החקלאות על ידי ראשי המועצות האזוריות.

 

אורי דורמן, יו”ר החברה לפיתוח הגליל ציין: “החקלאים בישראל מתמודדים עם מכלול איומים של ייבוא מיותר ללא מכס, מחירי המים גבוהים, פערי תיווך וריכוזיות גבוהה בתחום המסחר הקמעונאי, עלות גבוהה של העסקת עובדים זרים, תמיכה אפסית ביצוא ועוד. אנו פועלים מול כל הגורמים, על מנת לאפשר את המשך קיום החקלאות בגליל ובגולן באמצעות ההזדמנויות שקיימות, והיתרונות היחסיים של האזור”. עוד הוסיף דורמן, כי תוכנית הפיתוח שהוגשה תחזק את החקלאות “כגדר חיה” של הגבול הצפוני וחלק מהגבול המזרחי של מדינת ישראל. בנוסף היא תתרום לביטחון המזון של מדינת ישראל, מאחר והמוצרים החקלאות בגליל המזרחי ובגולן הינם מרכזיים בסל הצריכה של הירקות והפירות במדינת ישראל.

 

צילום תמונה – החברה לפיתוח הגליל

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn