נושא תאונות הדרכים הינו נושא כאוב בארץ. רק השבוע נהרגו שלושה בני אדם בתאונה סמוך למושב ציפורי, בכביש שגבה עוד עשרות קורבנות והוגדר על ידי נתיבי ישראל ככביש מסוכן, ואף בחלקו כביש אדום. לרגל יום הבטיחות בדרכים הלאומי שהתקיים לאחרונה, ביצעו מתנדבי עמותת “אור ירוק” במעל 150 רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ סקר בקרב התושבים במטרה לברר את תחושתם לגבי רמת הבטיחות בדרכים ביישובים.

מטרת הסקר הינה להביא לידיעת ראשי הרשויות המקומיות את תחושת התושבים בתחום הבטיחות בדרכים, בכדי להעלות למודעות את הנושא.

בכדי לבצע את הסקר, הקימו מתנדבי עמותת “אור ירוק” דוכנים במקומות מרכזיים ביישובים ופנו לעשרות תושבים במטרה להבין כיצד הם חשים לגבי הבטיחות בדרכים ביישוב. המתנדבים מקווים כי ראשי הרשויות יתייחסו לנתונים בכובד ראש ויפעלו למען תחושת הבטיחות של תושביהם בדרכים.

על פי נתוני עמותת “אור ירוק” מתחילת שנת 2016 ועד חודש ספטמבר נפגעו בתאונות דרכים בתוך הערים למעלה מעשרת אלפים בני אדם, מתוכם 107 נהרגו ועוד 830 נפצעו באורח קשה.

עמותת “אור ירוק”: “על הרשות המקומית לפעול למען בטיחות התושבים. יש לשפר את מצב התשתיות, להגביר את האכיפה ולהעלות את מודעות כל האוכלוסיות ביישוב לנושא הבטיחות בדרכים. רק כך ניתן יהיה להפחית את מספר הנפגעים בתאונות דרכים”.

בין המקומות בהם בוצע הסקר גם קרית שמונה, מטולה, חצור הגלילית, מרום גליל, יסוד המעלה והגליל העליון. הציונים ניתנו בסולם של 1 עד 10. איפה התושבים מרגישים הכי בטוחים? על פי הסקר, תושבי חצור הגלילית העניקו את הציון הגבוה ביותר של הרגשת בטיחות בדרכים. מתוך 59 התושבים שהשתתפו בסקר, ניתן ציון ממוצע של 7.4. במקום השני נמצאת העיר קרית שמונה עם ציון ממוצע של 6.9, מתוך 153 התושבים שנשאלו. תושבי יסוד המעלה נתנו את הציון הממוצע 6.7, במטולה 109 תושבים נתנו ציון ממוצע של 6.5, במרום גליל 6.4 ובתחתית הרשימה, גליל עליון, נתנו התושבים את הציון 6 למצב בטיחות הדרכים ביישוב.

 

מעיריית קריית שמונה הנמסר בתגובה: “אנו שמחים שבסקר שנעשה בישובי הצפון, קריית שמונה ממוקמת במקום גבוה בתחושת הביטחון של תושביה בכל הקשור לבטיחות בדרכים. הדבר נובע מפעילויות רבות שעושה הרשות במהלך השנה כולה. אנו נמשיך להגביר את תחושת הבטיחות בדרכים של ילדינו ותושבינו על ידי הגברת האכיפה, העלאת המודעות לנושא הבטיחות בדרכים והמשך שיפור התשתיות כפי שאנו עושים כל העת ובכל מקום בעיר. אנו רואים חשיבות רבה לכל נושא הבטיחות בדרכים ונמשיך לעשות כל שניתן כדי להגביר את תחושת הבטיחות בדרכים בקרב תושבינו”.

 

מהמועצה האיזורית גליל עליון נמסר: “קיבוצי המועצה ברובם תוכננו והוקמו בתחילת המאה הקודמת כישובי גנים ללא תחבורה מוטורית בלב הישוב. בהווה, כאשר מבני הציבור כגון גני הילדים הינם בלב הישוב ולכל משפחה רכב אחד לפחות , המציאות התחבורתית הינה אחרת לגמרי. בשנים האחרונות קודמו תכניות מתאר אשר נתנו דגש גם על הנושא התחבורתי וקודמו תכניות מפורטות לביצוע אשר יוצרות שפה תחבורתית ברורה בדגש על הפרדה בין תנועה מוטורית והולכי רגל. שדרוג תשתיות ותיקות הינו אחד מהנושאים המרכזיים על סדר יום הקיבוצים והמועצה – ע”י תכנון, ביצוע וגיוס משאבים – תחום שעלותו לקיבוץ אחד,עשרות מליוני שקלים. התוצאות נראות בשטח בחלק ניכר מהקיבוצים ברמות שונות של מימוש, אולם הדרך עוד ארוכה.”

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn