ביום שני התקיימו הבחירות לכנסת ה – 23 לשנת 2020 , לאחר שבשנת 2019 נערכו שני סבבים של בחירות לכנסת ולראשות הממשלה: בחירות לכנסת ה 21 בחודש אפריל, ובחירות לכנסת ה 22 בחודש ספטמבר בשנת 2019, שבהן אף אחד מהמועמדים המובילים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ ממפלגת כחול – לבן, לא הצליחו להרכיב ממשלה.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילומים: מידע 8

תוצאות הבחירות לכנסת ה 23 לאחר ספירה של 99% אחוז מהקולות: 36 מנדטים למפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו, מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ עם 33 מנדטים, מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים. מפלגת העבודה-גשר-מרצ עם 7 מנדטים. מפלגת ימינה בהובלת נפתלי בנט ואיילת שקד עם 6 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים. מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר לא עברה את אחוז החסימה. נכון לזמן זה – גוש הימין עם 58 מנדטים, וגוש המרכז שמאל עומד על 55 מנדטים. נראה כי בישובים בגליל העליון אחוזי ההצבעה עלו לכלל המפלגות בבחירות האחרונות לעומת שני סבבי הבחירות באפריל ובספטמבר בשנת 2019.

בקריית שמונה ניתן לראות עליה באחוזי ההצבעה למפלגת הליכוד ביחס לבחירות בחודשים אפריל וספטמבר 2019 , כאשר אחוז ההצבעה בחודש אפריל היה 48.99%, ובחודש ספטמבר 52.67%.

המגמה של עליה באחוז קולות הבוחרים נמשכה גם בבחירות לכנסת לשנת 2020 עם עליה של כ – שישה אחוזים ל58.13% קולות מצביעים למפלגת הליכוד , שהם 6,471קולות מצביעים, מתוך 17,054 בעלי זכות הצבעה בקריית שמונה . סך כל הקולות הכשרים בקריית שמונה עמד על כ – 10,379 קולות הבוחרים,שמהווים 61.24% אחוז מצביעים בקריית שמונה.

 

מפלגת כחול לבן עם אחוזי הצבעה נמוכים בקריית שמונה ביחס למפלגת הליכוד עם 12.38% , אך ביישובי הגליל העליון מפלגת כחול לבן מובילה.

ביישובים איילת השחר, ראש פינה, ובקיבוץ שדה נחמיה, ניתן לראות אחוזי הצבעה גבוהים – מעל 40% מצביעים למפלגת כחול- לבן. נראה כי תוצאות הבחירות הארציות משקפות את התוצאות של הבחירות ביישובי הגליל העליון ומפלגות נוספות.

מפלגת שס מתחזקת ביישובי הגליל העליון: בקריית שמונה עלה אחוז ההצבעה למפלגת ש”ס מ 5.51% קולות מצביעים בבחירות בחודש אפריל 2019, לעומת 9.45% בבחירות האחרונות. מפלגת ש”ס שומרת על יציבות עם אחוזי הצבעה גבוהים מתוך ההשקפה כי הם נדרשים לחזק את גוש הימין,ומפלגת הליכוד שבנימין נתניהו עומד בראשה. ניתן לראות על פי הבוחריםבמפלגת ש”ס שהמגמה הארצית נשמרה בקריית שמונה וחצור הגלילית עם אחוזי הצבעה גבוהים לש”ס.

מפלגת העבודה-גשר-מרץ שחברו יחד בכדי להגדיל את כוחם האלקטורלי ספגו מכה קשה ואיבדו ארבעה מנדטים ביחס לבחירות בחודש ספטמבר 2019. הזליגה של המנדטים נראית גם ביישובי הגליל העליון עם אחוזי הצבעה נמוכים. הרשימה המשותפת שהגדילה את כוחה ל 15 מנדטיםבבחירות האחרונות רשמה נציגות מרשימה בכפר טובא זנגריה עם קרוב ל 86% הצבעה למפלגת הרשימה המשותפת.

אביגדור ליברמן ממפלגת ישראל ביתנו איבד מכוחו האלקטורלי בבחירות האחרונות עם 7 מנדטים , לעומת 9 מנדטים שהשיג בבחירות בספטמבר 2019,  אולי בחוכמת בדיעבד היה עדיף לליברמן להישאר בבחירות סבב שני ולקבל לידיו את התיקים המשמעותיים ביותר בממשלה. ליברמן עם שבעה מנדטים עדיין מהווה שובר שווין להרכבת ממשלת ימין. בקריית שמונה ליברמן שומר על אחוזי הצבעה גבוהים עם 9.61% לעומת אך נמוכים ביחס לבחירות בחודש ספטמבר שבהם השיג 10.37% מקולות הבוחרים בקריית שמונה.

עוד נראה כי הבחירות לכנסת ה – 23 התאפיינו בקולות שהיו יותר ממוקדים ולא נחשבו לקולות אבודים כפי שקרה בשני סבבי הבחירות בשנת 2019, עם קולות שאבדו למשה פייגלין ומפלגת כולנו שבבחירות בחודש ספטמבר 2019 התאחדו עם הליכוד, אך נראה שבבחירות האחרונות הקולות האבודים של פייגליון שנשמרו ועברו למפלגת הליכוד.

המגמה הארצית של עליה באחוזי ההצבעה וחיזוק מפלגת הליכוד נראתה גם בקריית שמונה,כאשר בבחירות חודש אפריל שנת 2019, בחרו במפלגת כולנו 8.44% מבעלי ההצבעהבקריית שמונה, קולות שכאמור התפזרו, אך בבחירות האחרונות נראה שהקולות האבודים של מפלגת כולנו חזרו למפלגת הליכוד בקריית שמונה.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn