שתי ישיבות מועצת עיר עם הצעת האופוזיציה לביטול מדידות רטרואקטיביות לתושבי העיר. הסכם הרשות עם וועד הגנים ארוכים.ראש העיר אביחי שטרן נעדר מהישיבה, מ”מ וסגן ראש העיר אופיר יחזקאלי ניהל את הישיבה. הצטרף לישיבת מועצת העיר שלומי קפלן שמנהל מאבק ביחד עם משפחתו למען שירה לבית מותאם לנכים.

כתבה מאת דנה אלימלך.

הישיבה החלה בנושא הגנים הארוכים. חבר מועצת העיר אלי זפרני אמר כי, לא כל ההורים מרוצים מההסכם שנחתם עם וועד ההורים לאחר שנעשה קיצוץ בסייעת שלישית, ובשעות הפעילות בגן שלא מתאים לכלל ההורים.

חברת המועצה חן לגיסמו אדלר אמרה כי בחודשים האחרונים נעשו ישיבות עם וועד הגנים הארוכים, עם הגננות והסייעות, בניסיון להביא לפתרונות שיהיו טובים לרשות, להורים ולילדים. והסבירה כי ההורים לא הסכימו להתפשר על כמות ילדים בגנים שלא תעלה על 27 ילדים, הגנים יישארו תלת גילאים ולא יהפכו את הגנים, לטרום חובה וגן חובה. התחייבות הרשות ליציבות בסייעות בעקבות תחלופה רבה בגן, וגננות יעבדו בחופשים עם שתי סייעות. שעות הפעילות בגן הצטמצמו טוענת לגיסמואדלר, כיוון שנשארים מעט ילדים בגן ולדעתם של הרשות, על פי הנאמר לרשות, “לא בריא שילדים נשארים בגן”. ואמרה כי, ההסכמה משותפת לוועד והרשות, לגבי העלות בגנים, שעות הפעילות, ולפעול להביא ליציבות בגנים למרות שתהיה פחות סייעת בהיקף משרה 60%.בשנת הלימודים הנוכחית ועד סוף השנה התשלום יהיה 1005 ש”ח, כאשר חומרים מתכלים וארוחות בוקר יישארו כפי שהם. אמרה לגיסמו אדלר.

האופוזיציה הביאה לביטול מדידות רטרואקטיביות לתושבי קריית שמונה .

חברי האופוזיציה אמרו כי יחד עם הציבור, הלחץ הציבורי עבד והוכיח שלא ניתן “להיכנס לכיס של התושב”. באופוזיציה אמרו כי הם העלו את הנושא לסדר היום הציבורי, הלחץ על הרשות הופעל, והחיובים בוטלו.

מ”מ וסגן ראש העיר יחזקאלי אמר כי, ראש העיר בישיבת מועצת העיר מחודש דצמבר שנת 2019, אמר שהחיובים יהיו ממועד יום משלוח ההודעה לתושבים. הרשות מתחייבת לתקן טעות בחיובים, וכל תושב יכול לבחור באם הוא רוצה צ’ק או זיכוי עתידי, וכי והביטול יעשה מיום שליחת דוח המדידה מהחברה“. אמר יחזקאלי.

בישיבת מועצת עיר נוספת שהתקיימה עלה לסדר היום תב”רים ( תקציב בלתי רגיל ) גינות קהילתית, בסמוך לבית ספר עוזיאל בסך של 228,000 ש”ח. והקמת מעון יום בשכונת “יובלים” באמצעות תב”ר של משרד הרווחה.

בעקבות הדברים ציינה חברת המועצה דר’ אביבה זריהן ויצמן כי בקדנציה הקודמת הוקצה בשכונת בימת תל חי תב”ר לבניית מגרש כדורסל ומבקשת ששכונת בימת תל חי לא תיפגע בעקבות בניית שכונת יובלים. המגרש צריך להיבנות באזור מעונות הסטודנטים וניתן תקציב למגרש גדול אמרה זריהן – ויצמן.

יחזקאלי ביצע סקירה לגבי מבנים ציבוריים בשכונת יובלים ואמר כי המבנים כוללים שלושה גנים, בית כנסת, מקווה, ומתחם נוסף שיש בו ארבעה גנים נוספים, מתנ”ס קהילתי, מעון יום, והקמת בית ספר יסודי נוסף.

הצטרפו לישיבה שלומי ומשפחת קפלן שמנהלים מאבק ומחאה לקבלת דיור ציבורי מותאם לנכים לילדה שירה זה היום ה 24. שלומי פנה בבקשתו אל ראש העיר שטרן שלא היה נוכח בישיבה, להצטרף למשפחה ולהיאבק ביחד איתם לקבלת בית מותאם לילדה. “חודש ימים אני יושב בקור, בגשם, ובשמש, ושואל אתכם מה עשיתם עד היום בשביל לפתור למשפחה את הבעיה. ראש העיר ומשרד השיכון לא הציעו פתרון לבעיה ,בבית מותאם לנכים. יחזקאלי אמר כי האחריות במקרה זה היא של משרד השיכון ולא של הרשות.

עוד בישיבת מועצת העיר כינוס ועדת חינוך שמורכבת חמישה חברי מועצה ונציגת בתי הספר היסודיים, מנהלת בית הספר מצודות – הגברת שולה שטרית. תיכוניים– הגברת חניתה מעוז, יו”ר מועצת תלמידים עירונית ותלמיד כיתה י”ב בבית הספר המתמיד תומר רווח. ויו”ר הנהגת הורים העירונית הנבחר גולן בוכריס. בוועדה הציגו נתונים לאתגרים מרכזיים בחינוך. הועדה פתוחה לציבור.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn