בשבוע שעבר הגיעה למועצה אזורית הגליל העליון משלחת של 15 מנהלי בתי ספר ממחוז באדן וויטמברג שבגרמניה, יחד עם ארבעה אנשי צוות בכירים ממשרד החינוך הגרמני.

צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון.

המשלחת הגיעה כחלק מפרויקט ייחודי, אשר טומן בחובו חדשנות ופריצת דרך בתפיסת החינוך וההתמודדות עם זיכרון השואה ונושאים כמו אנטישמיות, דמוקרטיה וזכויות אדם בגרמניה.

מה שהחל לפני 35 שנים, כאשר ארבעה בתי ספר תיכוניים במחוז לודוויגסבורג, המחוז התאום של הגליל העליון, חברו לארבעה בתי ספר תיכוניים בגליל העליון, ומערכת יחסים ארוכה ועמוקה, הוליד ביקור כמעט מקרי של הגב’ קלאודיה רוגארט ממשרד החינוך הגרמני בגליל העליון לפני שנתיים וחצי. אותה קלאודיה השתתפה בסמינר מורים משותף שהתקיים בגליל העליון וחוותה שיח, פתיחות והתמודדות עם נושאים שאפשרו לבני הנוער חשיבה ודיבור על העתיד.

בפברואר 2019 התקיים כנס בו השתתפו 150 מנהלי בתי ספר ממדינת באדן וויטמברג, אשר באו לשמוע על הפרויקט החינוכי מפי ראש המועצה, גיורא זלץ, וגדי להב, מראשוני השותפות ומנהל בית הספר עינות ירדן לשעבר. לאותם 150 מנהלים הוצע להכניסלמערך הלימודים תוכניות העוסקות בזיכרון השואה, אנטישמיות, דמוקרטיה וזכויות אדם. 46 מנהלים ומנהלות שמעוניינים להצטרף לפרויקט ולמצוא בית ספר תאום בישראל נרשמו לפרויקט, בכדי ליצור דיאלוג ושיח משותף. בימים אלה אברהמס ולהב עסוקים באיתור בתי ספר בישראל המעוניינים להיות חלק מהרחבת הפרויקט.

דפנה אברהמס, אחראית הקשרים הבינלאומיים של המועצה: “במסגרת הביקור עבדנו על הכרות עם מדינת ישראל, גאופוליטיקה, גבולות, מפגשים עם אנשים, עשינו הכרות עם מושג ה”קיבוץ”, ביקרנו בקיבוץ לוחמי הגטאות, עברנו להכרות עם אזור הגליל העליון וביקרנו במועצה וקיימנו מפגש עם דוד בן שלום, ניצול שואה שנתן עדות אישית. ברצוני לומר תודה לראש המועצה,גיורא זלץ, על האומץ לפרוץ דרך ולהשפיע על מעגלים מתרחבים של שותפים המוכנים להיות חלק משיח חשוב כל כך.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn