מנהל המרכז הרפואי ‘זיו בצפת, פרופ’ סלמאן זרקא, ייפגש בשבועות הקרובים עם מובילי תכנית מגן חיים, על מנת לשקול את צירופו של מרכז רפואי “זיו” לתכנית המהפכנית למלחמה בזיהומים. גרי גרינשפן, לשעבר מנכל שטראוס- עלית, חבר לאנשי העסקים רוני דואק, וגדי לסין, ויחד הקימו את הקרן למיזמים לאומיים שיזמה את פרויקט מגן חיים.

בתאריך 5.3, יום חמישי, יגיע גרינשפן להרצות במטולה על סיפורו האישי מחוויותיו של אב למטופל במערכת בריאות חולה, ועל השינוי הלאומי שהוא מוביל. הרצאה מרגשת ומרתקת. הכניסה חינם לנרשמים מראש באתר מועצת מטולה.

בישראל מתים מדי שנה כ 6000 אנשים כתוצאה מזיהומים בבתי החולים. תכנית מגן חיים שמה לעצמה למטרה להילחם בזיהומים בבתי החולים ולשפר את התמודדות המערכת עם המרכזיות שלה. בפיילוט נרחב שבוצע בבית החולים שיבא תל השומר, ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה,הוכיחו היזמים שאפשר לצמצם את הזיהומים בכ 50 אחוזים, ולעיתים אף בכ 70 אחוזים בחיידקים מסוימים. בשנת 2016 פורסם בישראל דוח מבקר המדינה שהצביע על ליקוים חמורים בטיפול בזיהומים בבתי החולים ועל המחיר העצום שמשלמת המדינה ומשפחות רבות, ואלפי הרוגים שמגיעים לבית החולים בגלל בעיה אחת, ונפטרים לבסוף בגלל זיהום, ולא בגלל הבעיה שבגינה הגיעו.

הקרן הוקמה על ידי גרי גרינשפן, לאחר שאיבד את בנו הבכור והיחיד, ליעם, כשהיה רק בן ארבע. כשהיה ליעם בן שנתיים אותר במוחו גידול אלים. במהלך השנתיים שנלחם על חיי בנו פגש גרי את מערכת הבריאות ברגעים הקשים ביותר שלו כאדם אבל גם שלה כמערכת.

לאחר הטרגדיה הגדולה כתב גרינשפן את הספר “נגיעה של מלאך” ובו גולל את סיפורו האישי אבל גם את הבעיות הלאומיות ואף האוניברסליות שגילה במסדרונות בתי החולים, במרפאות, בחדרי הניתוח.

גרינשפן זיהה את ההזדמנות והחליט לרתום את ניסיונו מהעולם העסקי כדי לשנות את המציאות ולהציל חיי אדם הלכה למעשה. לאחר ההצלחות שהציגו, התכנית מנסה כעת להתרחב ולהגיע לצפון הארץ.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn