כ-70 אלף תלמידים צפויים להשתתף בקייטנות הקיץ של משרד החינוך במחוז הצפון.

העלות תיקבע לפי המעמד הסוציו-אקונומי של הרשות המקומית ותנוע בין סבסוד מלא להשתתפות של 450 ₪ לכל פרק הזמן בו יפעלו הקייטנות.

 

שירי פריאנט

 

השנה נשבר שיא של כל הזמנים: כ-450,000 תלמידים מכל רחבי הארץ ייהנו מקייטנות הקיץ של משרד החינוך. בניגוד לשנים קודמות, בהן השתתפו בקייטנות תלמידי כתות א’-ב’ בלבד, השנה גם תלמידי כיתה ג’ יוכלו ליהנות ממסגרת חינוכית בקיץ בחינם או בעלות בסיסית בלבד (בהתאם לדירוג הרשות המקומית).

 

השבוע נפתחה ההרשמה ל”בתי הספר של החופש הגדול” באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות, וכאמור, השנה ישתתפו בקייטנות פי שניים תלמידים מהשנה שעברה. קייטנות הקיץ של משרד החינוך יפעלו מה-1 עד ה-21 ביולי, בין השעות 8:00 בבוקר ל- 13:00 בצהריים. עבור הרשויות שנמצאות באשכול סוציו-אקונומי נמוך, בדירוג של 1-4 (כגון צפת), הקייטנות יפעלו בחינם. ממשרד החינוך מוסרים כי בקייטנות יתקיימו פעילויות תרבות, העשרה לימודית, חוגים וימי שיא בנושאים ערכיים. כמו כן, רמות הפעילות יהיו גבוהות ויופעלו על ידי צוות מורי בית הספר.

 

מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “מדובר בבשורה אדירה להורים! השנה הרחבנו את הפעילות גם לילדי כיתות ג’, ואנחנו עדים לגידול מאוד מרשים במספר התלמידים שיגיעו הקיץ הזה למסגרות החינוכיות של משרד החינוך. אנחנו מעניקים מסגרות קיץ איכותיות שמופעלת על ידי צוותי הוראה מקצועיים, בתשלום אפסי עבור השכבות החלשות, או בתשלום סמלי עבור השכבות החזקות. אני מזמין את ההורים, מכל רחבי הארץ, לרשום את ילדיהם למסגרות הקיץ שלנו”.

 

 

מנהלת מחוז צפון, ד”ר אורנה שמחון, מדווחת כי במחוז הצפון מצפים להשתתפות של למעלה מ-70,000 תלמידים בקיץ הקרוב.

 

 

ממשרד החינוך מסרו כי כל 253 הרשויות שבתחומן בתי ספר יסודיים נענו ל”קול קורא” שפרסם המשרד, והביעו נכונות להפעיל את תכנית “בתי הספר של החופש הגדול” בקיץ תשע”ז, בבתי הספר הרשמיים והמוכרים שאינם רשמיים (מוכש”רים).

 

 

כ- 450 אלף תלמידים צפויים ליהנות בקיץ הקרוב מהתכנית, במסגרתה יחשפו למגוון חוגים ופעילויות העשרה בתחומי הדעת ובתחום החברתי ערכי. התלמידים ייהנו מחוגים מגוונים, פעילויות ספורט, פעילות בנושא זהירות בדרכים, סיור במוזאונים ועוד. השנה נבחר נושא ירושלים כנושא המרכז השנתי, המהווה המשך לנושא השנתי.  נושא זה יבוא לידי ביטוי בהיבטים חווייתיים ובהפעלות שונות עם התלמידים והוריהם.

 

מדובר בפריצת דרך של ממש. בשנת 2014 השתתפו בקייטנות בקיץ כ-168 אלף תלמידים. בשנת 2015 השתתפו 185 אלף תלמידים ובשנה שעברה השתתפו 203,411 תלמידים. השנה צפויים להשתתף פי שניים תלמידים בקייטנות הקיץ, כנראה בשל המחיר האטרקטיבי וצירוף תלמידי כיתה ג’ לתוכנית.

 

 

התכנית השנה תקל על נטל התשלומים של ההורים ותחסוך לכל משפחה סכום כולל של עד כ- 1,000 ₪, לילד. משרד החינוך אומר כי התכנית מעניקה שוויון הזדמנויות ותאפשר להורים להמשיך בשגרת יום עבודתם. יש לציין כי הקייטנה תפעל בשלושת השבועות של חודש יולי בלבד. עדיין לא נמצא פיתרון ממשי לחודש אוגוסט, וכנראה הורים רבים יאלצו לרשום את ילדיהם למסגרת פרטית או לנצל ימי חופשה ולהיעדר מהעבודה.

 

 

לגבי עלויות הקייטנה, העלות תיקבע בהתאם לאשכול הסוציו-אקונומי של כל רשות. רשויות באשכול נמוך, שמדורגות במספר 1-4, כגון צפת וחצור הגלילית, משרד החינוך ישתתף במימון מלא של התוכנית המופעלת. ההורים אינם ישתתפו במימון התוכנית.

 

 

רשויות באשכולות 5-7, כגון: מועצה אזורית גליל עליון, קרית שמונה, מועצה אזורית מבואות החרמון וראש פינה, בנוסף להשתתפותו של משרד החינוך במימון התכנית, תהיה השתתפות של הורים, כאשר גובה השתתפותם בעלות התכנית הוא  300 ₪ לכל תלמיד משתתף, לכל פרק הזמן.

 

רשויות באשכולות 8-10. לדוגמה: יסוד המעלה ומטולה,  בנוסף להשתתפותו של משרד החינוך במימון התכנית תהיה השתתפות של הורים.  גובה השתתפותם של ההורים בעלות התכנית באשכולות אלו הוא  450 ₪ לכל תלמיד משתתף לכל פרק הזמן.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn