בימים אלו מוצגות שתי תערוכות מרתקות בגליל העליון. האחת, “כתוב עיתון”, תערוכה המבוססת על אוסף פרטי של עיתונים ביסוד המעלה, והשנייה, “האומנות של ג’ן, שן, רן”, תערוכה בינלאומית המוצגת בהיכל התרבות של קרית שמונה.

 

שירי פריאנט

 

“כתוב בעיתון”

 

“העיתון הוא אובייקט זמני, בר חלוף, עם אורך חיים של פרפר. עם כל זאת, כל עיתון עוצר את הזמן בנקודה מסויימת והופך להיות בבחינת דוקומנט מתעד לזמנים שיבואו”.

 

זהו המוטו של התערוכה “כתוב בעיתון”, המבוססת על אוסף פרטי של עיתונים- אסופה מיקרית של אירועים חשובים בחיי האומה או בחיי היחיד, הצטברות של חיפוש אחר ראיות, תיעוד של זמן שאבד ושל רצון לאחוז בהתרחשויות ולהיות חלק מהן.

 

התערוכה נותנת הצצה אקראית ומיקרית, לחיים שנרקמו בארץ ישראל ועל תחילתם. עם זאת, לצד המקריות, ישנו חוט המקשר בין הדברים. “אולי זו הציונות או הלהט של האישים שהזו את החלומות והעזו להגשימם, ואולי אלה אנחנו, שהעבר עוד חי בתוכנו, שההווה חורך את בשרנו, ושחיי ילדנו בעתיד חשובים לנו”, אומרת עמליה גורדוני, יוצרת ואוצרת התערוכה.

 

נהוג לומר כי “עם בנוי מזיכרונות העבר ומתקוות לעתיד”. בתערוכה זו מובאים מוצגים שמעבים את הכתוב ונותנים לו ערך מוסף. הביקור בתערוכה מלווה בהדרכה צמודה, בהסברים ובקצרצאה על הסיפורים מאחורי הכותרות.

 

כתוב בעיתון, ארכיון יסוד המעלה, לתיאום: עמליה גורדוני 052-2792835

 

כתוב בעיתון

 

“האמנות של גֶ’ן, שָן, רֶן”

 

“האמנות של גֶ’ן, שָן, רֶן” (בתרגום מסינית: אמת, חמלה, סובלנות) היא תערוכה בין-לאומית של ציורי שמן בסגנון ריאליסטי ובסגנון סיני קלאסי.

 

 

אמני התערוכה שואבים את השראתם מדרך רוחנית עתיקה הנקראת “פאלון דאפא”, הידועה גם בשם “פאלון גונג”, שיטה עתיקה שהגיעה מסין. שיטה זו מדגישה מוסר וטוב לב,  ומשלבת תרגול, מדיטציה ותהליך למידה אישי, בו משפר האדם בהדרגה את ליבו, מחשבתו והתנהגותו בהתאם לתכונות אמת, חמלה וסובלנות, ומכאן שמה של התערוכה.

 

 

עבודות האמנות בתערוכה מציגות את יופייה של הדרך הרוחנית לצד הטרגדיה האנושית הקשה שמתחוללת היום בסין. היצירות מספרות על המאבק הנצחי בין טוב לרע, בין צדק לעוול, ועל הנחישות והאומץ הבלתי מתפשרים של מתרגלי הפאלון דאפא.

 

 

כיום ישנם מיליוני אומנים אשר מתרגלים את הפאלון דאפא ברחבי העולם. למרבה הצער, מתרגלי הפאלון דאפא נרדפים כבר 16 שנה באכזריות על ידי המשטר הקומוניסטי בסין. חלק מהמציגים בתערוכה עברו על בשרם את זוועות הרדיפה והצליחו לברוח מסין. כיום הם חיים בארצות הברית ובקנדה. אותם אומנים רואים חובה מוסרית לספר את סיפורם לאנשי העולם. הציירת ווי-שי וואנג, אומרת כי “כאמנית, כשכל כך הרבה אנשים נרצחים, אם אני נשארת כצופה מהצד ולא אומרת דבר, אני לא באמת אמנית”.

 

כל ציור בתערוכה הוא סיפור אמיתי ומבטא חוויות עילאיות מהתרגול בפאלון דאפא וחוויות מהרדיפה הקשה. בזכות התרגול בפאלון גונג מטפחים הציירים יופי פנימי וטוהר, שבאים לידי ביטוי בציורים ונוגעים בלב הצופים בהם.

 

יוזם התערוכה הוא פרופ’ ג’אנג קון לון, פרופסור לאמנות. גם הוא נרדף בסין בשל היותו מתרגל פאלון גונג, עונה קשות ושוחרר בהתערבותה של ממשלת קנדה. הוא עזב את סין והחליט לספר לעולם על מה שקורה שם. הוא קיבץ יחד אמנים שתרגלו פאלון גונג, ויחד הם עבדו וציירו את היצירות. כך נוסדה התערוכה, שנודדת היום בעולם ומספרת את האמת לאנשים. פרופ’ קון לון אומר כי “מדובר ברדיפה אכזרית מאוד. הם הכו אותי באלות חשמליות והשתמשו נגדי בעינויים שונים. זהו סיפור אמיתי ואני רוצה לתעד אותו כחלק מההיסטוריה”.

 

התערוכה מציגה ברחבי העולם משנת 2004. היא מורכבת מהדפסים איכותיים על קנבס, כאשר הציורים המקוריים נמצאים בארה”ב. התערוכה הוצגה כ-800 פעם ב-50 מדינות, בין היתר בפרלמנט האוסטרלי, בפרלמנט הצ’כי, בבית הנבחרים של בריטניה ואמריקה, ובגלריות נבחרות ברחבי העולם. בישראל התערוכה הוצגה במשכן הכנסת, בתיאטרון ירושלים, בבית האופרה בתל אביב, באודיטוריום חיפה ובמקומות נוספים.

 

התערוכה תוצג עד ה- 19 ביוני בהיכל התרבות העירוני קרית שמונה.

היא פתוחה לקהל בימים א’ – ה’ בשעות 8:00 – 13:00.

ביקור של קבוצות מאורגנות ללא תשלום יש לקבוע מראש בטלפון: 054-3978991.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn