מאמן עירוני איתוראן קריית שמונה סלובודאן דראפיץ’
צילום: אהרון מאיר דמרי.

מאת אהרון מאיר דמרי.

לפני שבועיים מונה סלובודאן דראפיץ’ (56) למאמן הקבוצה עירוני איתוראן קריית שמונה כמחליפו של עמיר נוסבאום שפוטר מתפקידו לאחר המשחק מול  מכבי חיפה במחזור האחרון שהסתיים בהפסד של 4-0. דראפיץ’ חתם בקבוצה באמצעות הסוכנים צחי שלטי ושמעון אבוחצירה. דראפיץ’ סיים את תפקידו כמאמן קבוצת בית”ר ירושלים בעונה שעברה ובעברו אף היה מאמן קבוצת נתניה. לכבוד המינוי החדש ראיון ראשון ובלעדי עם מאמן עירוני איתוראן קריית שמונה סלובודאן דראפיץ’.

צילום: אהרון מאיר דמרי.

הגעת לקבוצת קריית שמונה עם סגל קיים. סגל שלא אתה בנית, האם אתה חושב שתוכל להתברג עם הסגל הקיים בין שמונה הקבוצות הראשונות?

“כשאתה מגיע באמצע העונה אתה יודע שלא יקראו לך לקבוצה שממוקמת במקום הראשון ובטח לקבוצה שאתה יכול לבנות סגל. אתה מגיע לקבוצה כשאתה רואה מה אתה יכול לשפר, אם זה בשיטת המשחק, אם זה בראייה על שחקנים ששיחקו או לא. בדרך כלל כשמגיע מאמן חדש השחקנים במיוחד אלו שלא שיחקו מקבלים  הזדמנות, כמו סטפן וביק, סמואל בראון חוזר להתאמן ככה שאני מאמין שאם שלושתם יהיו בכושר הקבוצה תראה אחרת לגמרי. אנחנו מנסים שיטה אחרת מלבד ארבע שלוש שלוש, פשוט להתאים את השיטה לחומר השחקנים הקיים. אנחנו מנסים עם הסגל הקיים לקחת כמה שיותר נקודות עד חלון העברות בינואר, ובחלון העברות אנחנו נראה איזה שחקנים נצטרך. מבחינתי כל השחקנים במבחנים כרגע”.

האם אתה רואה שינויים בעתיד בסגל הקבוצה?

“אני רואה שהשחקנים עובדים מאוד קשה. יצאנו למחנה אימונים, שינוי גישה לשחקנים. אני רוצה לראות הלכה למעשה איך השחקנים מגיבים במגרש. בשבת יתקיים משחק מול הפועל באר שבע, ביום רביעי נגד הפועל ירושלים,  ובשבת אחרי נגד מכבי נתניה, אני רוצה לראות איך הם מגיבים לליגה, אחרי הכל מאז שהגעתי לא היה משחקים והיו לי חיים קלים, עכשיו מתחיל הדבר האמיתי, מעבר לכך כבר דברתי עם איזי על חיזוק הקבוצה והוא נענה בחיוב,  מכיוון שהקבוצה הזו חייבת להיות במקום הראוי לה ולא במקום שהיא נמצאת כרגע”.

אתה חתמת עד לסוף העונה, האם אתה חושב שהשארת הקבוצה בליגה תיתן פתח להחתמה לעוד עונה או שאתה בכל מקרה עוזב בסוף העונה?   

“אני לא דואג לעצמי, אני מאמין בעצמי ובעבודה שלי, אני באתי לעבוד ולא מחפש לתפוס טרמפ על כך שהגעתי לפה. אם אתה מביא תוצאות אז יכול להיות בכלל שקבוצה גדולה תרצה אותי. הרבה שנים רציתי להגיע לצפון ובמיוחד לקריית שמונה, אנשים טובים כמו משפחה, אתה מרוכז נטו בכדורגל בדיוק כמו גליל עליון בכדורסל, עכשיו אני פה ואני צריך להביא תוצאות טובות, אלו הם חייו של מאמן, אני מאוד מקווה שנביא תוצאות טובות ככה שגם איזי וגם אני נהיה מרוצים ימים יגידו”.

צילום: אהרון מאיר דמרי.

קיבלת קבוצה במקום האחרון, איך אתה חושב לעשות לשחקנים סוויץ בראש ולהוציא אותם מהמצב בו נקלעו?

“בליגה שלנו אתה עם ניצחון אחד מהמקום האחרון מגיע עד למקום שישי, אנחנו צריכים את הניצחון הראשון בשביל הדחיפה, אני מקווה מאוד שהניצחון  יגיע כמה שיותר מהר, אני יודע שזה לא יהיה קל. אמרתי לשחקנים שאנחנו הקבוצה הכי צפונית שיש, כל קבוצה שמגיעה לקריית שמונה צריכה “לירוק דם” בשביל להוציא נקודה, אנחנו צריכים להיות אגרסיביים מאוד ולרוץ הרבה יותר מהקבוצות היריבות, אני רוצה שידעו שקריית שמונה זה לא רק נסיעה ארוכה ומעמסה על הקבוצות האחרות אלא קריית שמונה זה שם דבר בכדורגל, אם לא הייתי מאמין בזה לא הייתי מגיע לפה”.

ידוע כי איזי מעורב מאוד בקבוצה, האם תקבל התערבות מקצועית שלו בקבוצה?

“אני תמיד אומר שבעל הבית צריך להיות מעורב אך לא להתערב, אני באתי לעבוד, אין לי בעיה לקבל דעה, בכדורגל הישראלי כל בעל בית אוהב להגיד את שלו וזה בסדר. אני כבר שלושים וחמש שנה בכדורגל בארץ ולמדתי כבר לחיות עם זה, אני אוהב לשמוע במיוחד שזה בעל הבית שמשקיע פה כסף, אך, אין ספק שהדעה שלי היא בסופו של דבר גם ההחלטה האחרונה. אני יכול לשמוע מכל אחד את דעתו אך בשורה התחתונה ההחלטה היא שלי בלבד.  ככה היה לי בכל קבוצה גם בנתניה וגם בביתר, אני משתף את הבעלים וגם מקשיב ויכול לשקול את בקשתו אך בסוף אני המאמן וההחלטה הסופית היא שלי בלבד”.

הצוות המקצועי נשאר כמו שהוא, האם יש לך אנשים משלך שתרצה לצרף או להחליף?

“בינתיים אני מרוצה ממה שאני רואה בצוות המקצועי, אנחנו לומדים האחד את השני וכן אמרתי לאיזי שאני רוצה לבדוק את הצוות המקצועי יותר לעומק ואם אני צריך לשנות או להוסיף נעשה את זה בהתאם לצורכי הקבוצה, אני לא מבזבז סתם כסף, אני לא מביא חברים וזה גם לא מעניין אותי, בינתיים אנחנו רצים עם הצוות ובהמשך נראה אם נצטרך ונקבל החלטות בהתאם”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn