במועצה אזורית הגליל העליון מטפלים בהתמכרויות

במועצה אזורית הגליל העליון ערכו לפני מספר ימים את המפגש הראשון מתוך 15 מפגשים של קבוצת 12 הצעדים לטיפול בהתמכרויות. במפגש השתתפו 18 מכורים ומכורות במפגש מרגש ועוצמתי במיוחד.

בשל חומרת בעיית ההתמכרות והיקפה הוחלט לפני שנה במועצה אזורית הגליל העליון לפתוח יחידה חדשה באגף לשירותים חברתיים אשר מטרתה טיפול בהתמכרויות.

בראש היחידה עומדת שביט טולדו, עובדת סוציאלית המתמחה בתחום ההתמכרויות ועוסקת בו למעלה מ-20 שנה. היחידה מספקת מענה להתמכרויות לאלכוהול, סמים, הימורים והתמכרויות התנהגותיות נוספות, במסגרת פרטנית (פגישות שבועיות) או קבוצתית.

שביט טולדו, מנהלת היחידה להתמכרויות: “התמכרות היא דפוס התנהגותי של שימוש מופרז בחומר או עיסוק כפייתי בהתנהגות, בהם מפתח המתמודד תלות, שבכוחה לפגוע בתפקוד הרגשי, הקוגניטיבי, החברתי, הזוגי, האקדמי או התעסוקתי. מטרת הטיפול בהתמכרויות היא להחזיר את המטופל למסלול חיים בריא, תוך מתן דגש לתפקודו האישי, המשפחתי, בזוגיות, במקום העבודה ובקהילה.”

אורלי מאסטרו, מנהלת האגף לשירותים חברתיים במועצה אזורית הגליל העליון: “התמכרות היא תופעה שיכולה לפגוע קשות בכולם – בקרובי משפחה, בחברים ובסביבה. למרות שההתמכרות נתפסת כמחלה כרונית, עם תסמינים של חוסר משמעות, ריקנות, בדידות, דיכאון, חרדה וחוסר תפקוד, יש סיכוי לריפוי וישנה תקווה להחלמה מלאה בעבודה אישית על תכנית זו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn