צילום: מכבי שירותי בריאות

השבוע צוין יום הזיכרון לשואה ולגבורה. העובדות הסוציאליות של מכבי שירותי בריאות במחוז צפון מספרות כי, עבורן ועבור כ-3,500 ניצולים אשר זכו לביקור בשנה האחרונה, כל יום הוא תזכורת עבורם עם השפעות בריאותיות על ניצולי השואה.

השנה הנוכחית בצל ווירוס הקורונה העמיקה יותר את הבדידות והשלכותיה הבריאותיות על ניצולי השואה. מחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות מונה 8,773 ניצולי שואה. במכבי פועלים מדי יום לספק תמיכה חברתית ונפשית לניצולי השואה לצד שירותי הבריאות להם הם זכאים. במסגרת הפעילויות השונות, מקיימים במכבי הרצאות, פעילויות חברתיות שונות, ביקורי בית ומערך המסייע להם לקבל את הזכויות ואת הפיצויים המגיעים להם. בשנה החולפת, עובדות סוציאליות של מכבי ביקרו 3,500 ניצולי שואה, להפיג את הבדידות ולתת מענה לניצולים המבוגרים שנמנעו מיציאה מהבית. 

ד”ר גלית קאופמן, ראש מחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות: “ככלשחולפות השנים וככל שניצולי השואה החיים בנינו הולכים ומתמעטים, גוברת חובתנו להמשיך לדאוג וללוות אותם באכפתיות, בסבלנות ובמקצועיות. אנחנו מאמינים שכל ניצול שואה חייב לחיות את חייו בכבוד וברווחה הראויים לו, וזה גם היחס שהוא צריך לקבל מהרשויות השונות המסייעות לו לאורך כל השנה. כארגון בריאות מוביל, אנחנו נמשיך לתמוך בהם ככל הניתן, נסייע בכל סבך הביורוקרטיה, נדרוש לזכויותיהם ונמשיך להיות עבורם אוזן קשבת במהלך כל ימות השנה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn