ד”ר אופיר בנימין והמסטרנטית יערה קטן
צילום: המכללה האקדמית תל חי

במעבדת הפוד טק של החוג למדעי המזון במכללה האקדמית תל חי בהובלת ד”ר אופיר בנימין והמסטרנטית יערה קטן נערך בימים אלה מחקר אשר בוחן שימוש בצמח המורינגה כתחליף בריא לתחליפים הקיימים היום לחלב פרה. המחקר נעשה בשיתוף פעולה עם ד”ר יפתח וקנין מהמכון הוולקנ המתמקד במחקר בגידול המורינגה באופן מסחר.

במחקר נבדקו חלבוני צמח המורינגה המכונפת כתוסף מזון על מנת להוסיף תכונות ופונקציונאליות למזונות אחרים. מטרת המחקר להעריך את היכולת הפונקציונלית של חלבוני העלים והזרעים של המורינגה כדי לייצב מערכת מודל של תחליב (אמולסיה) בדומה לתחליף חלב צמחי.

ממצאי המחקר המורינגה היא בעלת ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד:  בעלים נמצאה תכולת חלבון של 27% ממנה הפיקו החוקרים אבקת חלבון עלים מרוכזת המכילה 70% חלבון, העלים מכילים כמות גדולה של תרכובות נוגדות חמצון טבעיות כמו פלבנואידים ופנולים. ריכוז רוב נוגדי החמצון עלו באופן משמעותי באבקת חלבון העלים המרוכזת.

ד”ר אופיר בנימין מסביר כי ממצאי המחקר מראים כי בחלקי צמח המורינגה פוטנציאל גבוה ליצירת משקה חלופי לחלב עם תכולת חלבון עלים גבוהה ותמצית עשירה של נוגדי חמצון מהעלים המהווים יתרון על פני משקאות תחליביים מבוססי חלבוני צמחיים אחרים הקיימים בשוק. השאיפה שלנו היא לקחת את תוצאות המחקר ועל בסיסו להקים חברה עסקית שתקדם מצד אחד את גידול המורינגה בארץ באופן מסחרי ומצד שני תיקח את תוצריו לעיבוד וייצור מוצרי מזון מבוססי מורינגה בריאים ואיכותיים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn