צילום: מידע 8

הבוקר (ראשון) העקבות העלייה בתחלואה בקורונה בקריית שמונה, ובמערכת החינוך בעיר, כל קייטנות הגנים, בגנים הרגילים, ובגנים הארוכים, לא ייפתחו, החל מהבוקר, ולא יפעלו בשבוע הקרוב למעט גני תקשורת.

דובר העירייה דורון שנפר מעדכן אתמול (שבת) בשעות הערב כי, קריית שמונה בשיאה של התפרצות תחלואה בקורונה עם עשרות חולים חדשים ומספר מוקדי התפרצות. ואם לא תחול מגמת שיפור, קריית שמונה תוכרז בקרוב עיר אדומה ובהמשך כאזור מוגבל. המשמעות, אם קריית שמונה תוכרז כעיר אדומה הדבר יביא לסגירה מוחלטת  של העיר בכניסות וביציאות לעיר.

שנפר אומר כי, לאור תמונת המצב בעירייה קיבלו החלטה לעצור מידית את שרשרת ההדבקה, למנוע עוצר מלא ולהחזיר את קריית שמונה להיות עיר ירוקה. בעקבות העלייה בתחלואה תוגבר האכיפה ברחבי העיר ויחולקו קנסות למפרים את הנחיות. בנוסף, יתוגברו מתחמי הבדיקה לקורונה.

לאחר ההודעה לתושבים על החלטה שלא לפתוח את הגנים הארוכים וקייטנות הגנים בחופשת חנוכה עיריית קריית שמונה בתגובה: “אנחנו בהחלט מבינים את הכעס, אך במוצאי שבת קיבלנו תוצאות של חולים מאומתים ואת מעגלי הנחשפים, דבר שאילץ אותנו לקיים ישיבת חירום יחד עם פיקוד העורף. חשוב שתדעו כי אנחנו נמצאים רגע לפני עיר אדומה מוגבלת וזאת עוד לפני שקיבלנו תוצאות של 450 בדיקות שנערכו בסופ”ש. אנו מזהים מספר התפרצויות במוקדים שונים בעיר. 15 סייעות וגננות נמצאות בבידוד, תלמידים מבתי הספר התיכוניים והיסודיים מאומתים ובנוסף צוותים חינוכיים נוספים מהגנים שקרוביהם נמצאו מאומתים והם לפני ביצוע בדיקה. מכלול הנתונים הללו אילץ אותנו לקבל החלטה קשה של סגירת הגנים והקייטנות בשלב הזה. שוב אנו חוזרים ואומרים כי אנו מבינים את אי הנוחות שהחלטה זו יוצרת בקרב ההורים אך לצערנו אין לנו ברירה. חשוב להבין כי עלינו לעשות הכל כדי למנוע את ההכרזה על קריית שמונה כעיר אדומה מוגבלת. משמעות של עיר מוגבלת היא אלפי תלמידים שלא יוכלו ללכת לבתי הספר בסיום חופשת חנוכה, המגזר העסקי ייפגע ויהיה איסור של כניסה ויציאה מהעיר. לסגר הזה אסור לנו להגיע. יש לנו אחריות גדולה על בריאותם של כלל התושבים ויחד עם פיקוד העורף קיבלנו את ההחלטה הקשה אך ההכרחית. כאמור מבינים את הביקורת, אך אין לנו ברירה. פשוט אין ברירה אחרת. כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn