כוננות מזג אוויר סוער בגליל, בגולן ובכינרת לקראת מערכת חורפית סוערת מלווה בשלג ומשקעים רבים

 

בעקבות התראות החזאים על מזג האוויר הסוער העומד לפקוד את הרי הגולן, הגליל והכינרת במהלך סוף השבוע הקרוב, נערכים בגליל ובגולן למזג האוויר הסוער ומצפים לגשמים ומשקעים שימלאו את הנחלים ויעלו את מפלס הכינרת.
ד”ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו אומר, כי לא ברור אם השלג יגיע להרי צפת, אך בזיו נערכים מיד עם בוא ההתרעות למזג אויר סוער, במקרה של שלג כבד ואפשרות של חסימת כבישי הגישה למרכז הרפואי, מגויסים רכבי שטח, בעלי יכולת עבירות בסופות ובשלגים שיועמדו לרשות המרכז הרפואי זיו, בכדי לתת מענה לחולים עם בעיות דחופות (כמו חולי דיאליזה) שלא יוכלו להגיע באופן עצמאי וכן כדי לתת מענה לצוות הרפואי המגיע מכלל האזורים להחלפת משמרות. עוד מוסיף ד”ר זרקא, כי במקרה של שלג מתקיים קשר רציף עם מרכז החירום של עיריית צפת וכן עם פיקוד צפון וחברת נתיבי ישראל לפינוי כביש הגישה למרכז הרפואי זיו, הנמצא מבחינת הרשויות בסדר עדיפות ראשון לפינוי השלג וסיוע במידת הצורך לכלי הרכב בתוואי.

ד”ר יוסף נביה, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו מוסר, כי חדר המיון ערוך לקבלת חולים עם מכות קור והיפותרמיה ולצורך כך תוגבר מלאי עירויי הנוזלים החמים ושמיכות החימום. עוד הוא אומר: “חשוב להקפיד על מספר כללים למניעת פגיעות עקב מזג האוויר החורפי. ירידת חום הגוף (היפותרמיה) היא תופעה שכיחה בחודשי החורף, בעיקר בקרב פעוטות, ילדים וקשישים הרגישים יותר לטמפרטורה נמוכה, לכן חשוב מאוד להקפיד ולשמור על טמפרטורה מתאימה בבית ועל לבוש מתאים בחוץ”. למרות זאת מזהיר ד”ר נביה מפגיעה משאיפת עשן בחימום בתנורי עץ או בשאיפת גז באמצעי חימום המופעלים על גז, העלולים לגרום להרעלה חמורה בגוף ומציע תמיד לשמור על אוורור חדרי הבית.

 

ברשות הכינרת נערכו גם כן למערכת החורפית הצפויה וביצעו עבודות הכוללות ניקוי מעברי מים וסחף, הגבהת סוללות בתעלות המים השונות, גיזום צמחיה, פינוי מכשולים, איסוף פסולת, בניית מתקנים הידראוליים וכן מגוון עבודות עפר. כלל העבודות התבצעו מתוך מאמץ לשמור על תקינות התעלות והמתקנים השונים, במצב של גשמים עזים כצפוי במערכת הקרובה. צוותי פיקוח וניהול החופים של רשות הכינרת, עמלו על השלמת עבודות גיזום בטיחותי בחופי הכינרת. לצורך ביצוע עבודות הגיזום, התקיים סקר עצים על ידי אגרונום מוסמך מטעם משרד החקלאות, במהלכו מוספרו, סומנו וצולמו כל העצים בחופי איגוד ערים כינרת, נערך להם מיפוי על גבי תשריט ומעודכנת תעודת הזהות הממוחשבת של כל עץ. ברשות הכינרת מציינים, כי על פי נתוני הרשות יחד עם רשות המים, מפלס הכינרת עלה ב-17 סנטימטרים בלבד במהלך חודש ינואר ו-40 סנטימטרים מתחילת החורף. מדובר בנתונים דלים במיוחד וברשות הכינרת מקווים, כי המערכת הקרובה תהיה משמעותית ותסייע לעליית המפלס.
בקיבוץ מרום גולן 1000 מטר מעל פני הים, נערכים למצב של שלג בכבישים עם מפלסות, מחפרונים ושופלים, המוכנים לכל תרחיש ומלאו את מחסן החירום בשקי מלח שיפוזר על הכבישים למניעת החלקה. כמו כן נבדקו הגנירטורים הגדולים בקיבוץ ובכפר הנופש. התושבים תודרכו להשאיר ברז מים חמים מטפטף בכדי למנוע התפוצצות צינורות, לוודא תקינות מערכות החימום, להצטייד בתנור חימום שאינו מופעל על ידי חשמל, לנקות תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות, לגזום עצים וענפים בגינות ובסמוך לכבלים, להצטייד בתאורת חירום, תרופות חיוניות, מים וכד’ וכמובן לגלות ערנות למצב השכנים והקשישים ולעדכן את הגורמים הרלוונטיים בהתאם לצורך.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn