בשעה טובה החלה עירוני קריית שמונה את אימוניה לעונה החדשה כשבפתח ממתין לה משחק ביתי ראשון כבר בעשרת הימים הבאים, מול מכבי חיפה בגביע הטוטו ויומיים או שלושה אחר-כך יוצאים להפועל חיפה, ולאחר מכן מארחים את סכנין, שלושה משחקים בשמונה ימים זו סידרה מלחיצה לקבוצה המושתתת על שחקני נוער.

כתבה מאת אלברט מנחם.

צילום: אלברט מנחם

מסיבת העיתונאים המסורתית שמתקיימת מידי שנה לא התקיימה עם תחילת האימונים, אולי כי אין כוונה להצהיר או לבשר על כוונות הקבוצה לעונה החדשה. אם בעונה שעברה חתמו 6 זרים, העונה חתמו עד כה שני זרים עם אופציה לזר שלישי ואחרון מן הסתם. שירצקי רצה את ויליאם אגדה מהפועל קטמון אבל יעקב שחר הקדים למו”מ עימו אלא שהמו”מ נתקע ויואב כץ, או ליתר דיוק חיים סילבס, רצה אותו מאוד וגם קיבל אותו להפועל חיפה.

ואם מדובר בחטיפות, הרי שגם מקסים פלקושצ’נקו היה על הכוונת של שירצקי אבל סילבס שוב הקדים וצירף אותו לסגל הפועל חיפה. בינתיים הודעת שירצקי בדבר ביסוס העונה על שחקני מחלקת הנוער, בעינה עומדת. באימון הראשון ניתן היה להבחין בפנים החדשות ישנות של אדריאן רוצ’ט ורועי קהת שנהנו רגעים רבים ויפים במדי עירוני איתוראן קריית שמונה, לצידם התאמנו החלוץ לוסיו מרניאו והמגן דור אלו באימון בכורה בקבוצה העירונית. אך מי שצד את העין הם מספר רב של שחקני נוער שלובשים לראשונה את מדי הקבוצה הבוגרת – כעשרה שחקנים צעירים הועלו מהנוער.

באסיפה הקצרה שקדמה לאימון נשא דברים מנכ”ל הקבוצה יוסי אדרי ואחר כך קובי רפואה הציג את הצוות המקצועי החדש שלו ולאחר מכן אמר: “זה תמיד מרגש לפתוח עונה חדשה ובוודאי במועדון אליו הגעתי באמצע העונה שעברה וכעת אני פותח עימו את העונה מתחילתה רק לא מזמן ידענו יחד חגיגות אדירות של סיום העונה”. על מטרות הקבוצה הוסיף רפואה: “בכל עונה המטרה להשתייך לחלק העליון של הטבלה לשם אנחנו מכוונים, בעוד פחות משבועיים יש לנו את גביע הטוטו וזה הזמן לעבוד קשה ולהתגבש כקבוצה”.

האימונים הראשונים התמקדו בכושר גופני ובמהלך השבוע שולבו משחקי כדור וגם שלושה צעירים נוספים נוספו לסגל ביניהם רוך פרץ.הסופרלאטיב של פתיחת העונה הוא ללא ספק צירוף מספר רב של שחקני נוער לקבוצה הבוגרת. לא ברור איך ישתלבו הצעירים אך מכל מקום ברור כי צפויה עונה לא פשוטה לקבוצה העירונית וזו לשון המעטה, אלא אם כן יחליט שירצקי לצרף עוד שני שחקנים משמעותיים מליגת העל. האמת, גם ליגת העל לא משופעת בשחקנים איכותיים כמו פעם. הבעלים המאוד מוערך בקרית שמונה, איזי שירצקי קלע לא אחת בזרים ואלה נתנו ערך מוסף לקבוצה, שלא כמו בשנים האחרונות שהפכו מערך מוסף לנטל כלכלי ומקצועי על הקבוצה. צירופם של רוצ’ט וקהת מבורך, על כל פנים הם עדיפים על הקשרים הכבויים מאשתקד ובאשר לחוד ההתקפה, הוא חסר חלוץ נוסף לצד לוסיו, עם כל הכבוד לעבדאללה חליחל שהשאיר אותנו בליגה הוא לא מספיק, מה גם שמוחמד שאכר מגובס ברגלו עוד מהמשחק האחרון מול נס ציונה. בעמדת ההגנה יחסר מאוד מרכוס דניז, עוד יתברר שהיד היתה קלה על טופס שיחרורו. צירופו של דור אלו מבורך, עושה רושם כי סוף סוף תאוייש העמדה באגף ימין שהייתה מופקרת במשך שנים. החתמת השוער ברטקוש לעונה נוספת היא במקום, אך טרם אויישה עמדת השוער המחליף, שכן גד עמוס עזב וגם השוער השלישי דניאל בניש הלך בעקבותיו.

שוער הנוער נדב זמיר הועלה לבוגרים, אבל זה לא מספיק, חייבים שוער משנה ברמה של גד עמוס. הכל כפוף לרצונות של שירצקי להישאר בליגה, מה שנראה כאתגר גדול לקבוצה הצעירה. מראה מלבב ומרענן ליצפות בנערים המתאמנים לצד הבוגרים יותר, איך אינו מבטיח מאומה. הנה כי כן מוגש הסגל של עירוני קרית שמונה לשיפוטכם: השוער דז’וגאז ברטקוש והמשנה נדב זמיר, דסטה שליו, עידן נחמיאס, באסל שעבאן, אמיר בן שמעון, אריאל שירצקי הנכד של הבעלים איזי שירצקי. מוחמד שאכר, עבדאלה חליחל. סמואל בראון, ניר דרורי, אורי דהן, איתי בן שבת, זיו מורגן, אדריאן רוצ’ט, גיא בן לולו, לוסיו מרניאו, מרסל סמארה, ידין לוגסי, יובל לוין, דור אלו, רועי קהת ורון פרץ, לא פחות מ-14 שחקני נוער מעטרים את רשימת הסגל, 4 שחקנים מהם השתתפו במשימת ההישרדות בעונה שעברה ו-10 חדשים שקיבלו את צ’אנס חייהם. אנו מצידנו נחזיק אצבעות ושהעונה שעברה המתישה לא תחזור על עצמה. גם מגיפת הקורונה וגם מועקת הכדורגל המקומי הן די והותר.עירוני קרית שמונה ערכה משחק אימון היום (שני) באיצטדיון העירוני בקרית שמונה מול נוף הגליל (נצרת עלית לשעבר).

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn