סטודנטים מהמכללה האקדמית תל חי, יחד עם פעילים חברתיים, נפגשו עם מנהלת פרויקט “התו החברתי”- פרויקט ארצי הפועל למען זכויות העובדים ונגישות אנשים בעלי מוגבלויות לבתי עסק. במפגש דנו המשתתפים בקידום נושא העסקה הוגנת בגליל. “נפלה בחלקנו ההזדמנות לקחת חלק בשינוי מאוד גדול שיתרחש בכל הארץ בשנים הקרובות. מטרתנו היא לעזור לאנשים לראות כי בעזרת בחירות יום-יומיות שהם עושים בין כה וכה, יש בידיהם יכולת להשפיע ולשנות”,  אומרת הילה קדם, סטודנטית שהשתתפה במפגש.

 

 

במסגרת פרויקט “התו החברתי”, אשר פועל על מנת לתת “כשרות חברתית” לעסקים, ערכה לאחרונה קבוצת סטודנטים מהמסלול הייחודי “פרקטיקה לשינוי מדיניות” (בחוג לעבודה סוציאלית במכללת תל חי), מפגש מיוחד לקידום נושא העסקה הוגנת בקרב עסקים בגליל. לצד הסטודנטים נכחו במפגש גם פעילים חברתיים בנושאים של זכויות עובדים וזכויות לאנשים עם מוגבלות, אשר נושאים אלה קרובים מאוד לליבם.

 

“התו החברתי” ניתן לבתי עסק בתחום ההסעדה, הפועלים על פי תנאי העסקה הוגנים, כגון: שכר מינימום, החזרי נסיעות, תשלום משכורת בזמן וכו’. כמו כן, הוא ניתן עבור עסקים בעלי תנאי הנגשה לאנשים בעלי מוגבלויות. “התו החברתי” ניתן לעסקים ברחבי הארץ מטעם הארגון “במעגלי צדק”, אשר דואג לקדם את נושא זכויות העובדים ונגישות לאנשים מוגבלים.

 

במפגש הסטודנטים השתתפה גם שלי דביר, מנהלת פרויקט “התו החברתי”. שלי עדכנה את המשתתפים בצמיחתו של הפרויקט, אשר יקרא מעתה והלאה-2B friendly   (“תהיה חברותי”). הפרויקט, בגישתו החדשה, הורחב לנושאים נוספים, כמו יחס נאות ללקוחות, תרומה לקהילה ואיכות הסביבה. בנוסף, שלי סיפרה כי המטרה היא להביא את בתי העסק למתן שקיפות מלאה לצרכנים ולהרחיב את מעגל בתי העסק המשולבים בפרויקט, כך שהוא יכלול גם חנויות, רשתות מזון ועוד.

 

הילה קדם, סטודנטית מהמסלול “פרקטיקה לשינוי מדיניות” בחוג לעבודה סוציאלית, אומרת:  “החלטנו שהסטודנטים והפעילים החברתיים יפנו למספר גדול, ככל הניתן, של בתי עסק  בגליל ויציעו להם להצטרף לפרויקט החשוב הזה. כך תיווצר שקיפות מלאה ואנחנו כצרכנים נוכל לבחור איפה אנחנו רוצים לרכוש את מוצרינו ואיפה לא. המטרה היא שבעלי העסקים יוכלו להתקדם ולשפר את העסק עליו עמלו ויצרו לנוחות מגוון אוכלוסייה רחב יותר, מכל הגוונים והציבורים. נפלה בחלקנו ההזדמנות לקחת חלק בשינוי מאוד גדול שיתרחש בכל הארץ בשנים הקרובות. מטרתנו היא לעזור לאנשים לראות כי בעזרת בחירות יום-יומיות שהם עושים בין כה וכה, יש בידיהם יכולת להשפיע ולשנות. אם בכל מקרה אני צריכה ללכת למכולת ולקנות מצרכים, למה שלא אבחר לעשות את זה במקום שמשמר ערכים בהם אני מאמינה? אנחנו מצטרפים היום לשלב הפיילוט של הפרויקט, אשר צפוי לצאת לדרך בקרוב. בספטמבר יעלה לאוויר אתר האינטרנט ויכיל מידע בהיר אודות כלל העסקים הקיימים במאגר. זו היא זכות גדולה לצעוד יחד עם 15 הפעילים בצוות שלנו ולהוביל שינוי משמעותי בבחירות הצרכניות וכך גם בבחירותיהם של בעלי העסקים באזור”.

 

“בהזדמנות זו אנחנו רוצות להודות לכל הפעילים שהגיעו וכן גם לאגודת הסטודנטים של מכללת תל-חי”, הוסיפה הילה, “לגרעין סמ”ן, לרכזת זכויות עובדים באגודה ופרויקט סל”ה ולמרחב לחיים עצמאיים בגליל שמשתפים אתנו פעולה לאורך כל הדרך. הדרך שלנו ארוכה והפרויקט הזה הוא חשוב ומשמעותי עבור כולנו.”

 

תו תקן חברתי
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn