מאת דנה אלימלך.

גדוד המילואים 7049, גדוד תקשוב של עוצבת המפץ מפיקוד הצפון קיבל את אות הצטיינות הנשיא על היותו גדוד תומך לחימה ערכי, נחוש, ומקצועי כאשר חמישית מהגדוד הן נשים פעילות. מפקד הגדוד, סא״ל (מיל׳) שי ברומברג מוביל את היחידה להישגים רבים ולמצוינות כדרך חיים.

צילומים: דובר צה”ל

גדוד המילואים 7049 הוקם בשנת 1971 כגדוד 385, במסגרת אוגדה 146. הגדוד השתתף במלחמת שלום הגליל, מלחמת יום הכיפורים, ומלחמת לבנון השנייה. הגדוד מגן על הגזרה הצפונית במיומנות רבה, ונמצא בכשירות ומוכנות גבוהה לעמידה במשימה. לאחרונה זכו גדוד המילואים 7049 באות מצטיין הנשיא על כך כי הגדוד ערכי, נחוש, מקצועי, ושולט במיומנות בעולם של פרטים טכנולוגיים מתקדמים כתנאי להצלחת האוגדה ויחידותיה בשדות הקרב.

מפקד הגדוד, סא״ל (מיל׳) שי ברומברג (43) מבנימינה, מהנדס מערכות תקשורת ומנהל פרויקטים בחברת TSG. נשוי לשני, ולהם ארבעה ילדים, ארי (13), גיל (10.5), צור (6), שקד (שנה). שי אומר, כי המשפחה הם חלק בלתי נפרד ממערך התמיכה, כאשר תקופות ממושכות נעדר מביתו בשל תפקידו, אין חלוקה בנטל בזמן הזה. ומוסיף, כי “המשפחה מתגייסת יחד אתנו. אנחנו באים למילואים מהדרייב של התרומה למדינה והחברות שיש עם האנשים שהולכים יחד בדרך במשך שנים. הבית לא חווה את החברות, לכן הנטל הגדול הוא על הבית ולא על אנשי המילואים”.

סא”ל (מיל’) שי התגייס לצה”ל בשנת 1995 לחיל הקשר בתפקיד טכנאי מערכות מחשב. בסיום קורס טכנאי נשאר להדריך בבה”ד 7. סיים קורס קצינים וביצע תפקידים רבים במהלך שירותו הצבאי כמו: קצין מבצעים תקשוב פיקוד צפון, מפקד פלוגת תקשורת אוגדה 91 ,וקצין אג״ם תקשוב אוגדה 91.

לאחר שחרורו מצה”ל, המשיך בשירות מילואים בתפקיד קשר”ח 786 במשך שנה, ולאחר מכן, קשר”ח 810 במשך 8 שנים, ועם החטיבה הזו השתתף במלחמת לבנון השנייה. כיום, שי הוא מפקד גדוד התקשוב 7049 באוגדה 319 שנמצאת תחת פיקוד צפון כבר 7 שנים. בעוד כחודש וחצי סא”ל (מיל’) שי מסיים את תפקידו וממשיך לתפקיד רמ”ט התקשוב של פיקוד הצפון.

גדוד תקשוב 7049 של עוצבת המפץ אחראי להפעיל את כל מערכות התקשוב במפקדת האוגדה, במרחב הלחימה ונותן שירותים ליחידות האוגדה. למג”ד התקשוב של האוגדה שני תפקידים עיקריים כקצין הקשר של האוגדה, כשהוא מייעץ למפקד האוגדה בכל תחום התקשוב,  ואחראי ביחד עם צוות הגדוד לבצע את ההנחיות והמשימות, והקמה של המערכות.

בקרוב את מסיים את תפקיד כמפקד הגדוד, איך היית מסכם את התפקיד?

“תפקיד מעניין ומאתגר עם מערכות שמשתנות כל הזמן. יש אנשים מצוינים בגדוד, מ”פים, מ”מים, ובעיקר החיילים, אנשי קבע וסדירים, אנשים שרתומים למשימה. אני מתנדב 70 ימי מילואים בשנה אך העיסוק בגדוד הוא יומיומי. יש תרגילים גדולים ואינטנסיביים, עיסוקים בתכנונים אופרטיביים, אימונים של יחידות אחרות, עיסוק בכוח אדם. כך שזאת עבודה נוספת בהרבה מובנים”.

תספר על הזכייה באות מצטייני הנשיא.

“זכינו ביחידה מצטיינת. מתוך רשימת המועמדים גדוד 7049 הוא הגדוד היחיד תומך לחימה , כל שאר היחידות הן יחידות לוחמות כמו פיקוד העורף. אנחנו תומכי לחימה, ולכן אני חושב שההישג הוא הרבה יותר משמעותי. אחד מהקריטריונים שהועדה בודקת הוא כמה היחידות יוזמות יותר ומתנדבות יותר ביחס ליחידות האחרות”.

בשנת 2019 חמישים אחוזים מיוזמות המילואים היו של מפקד הגדוד סא”ל (מיל’) שי. כאשר הוא הגדיל משמעותית את ההגעה של הגדוד להתנדב ביחידה. ואומר, כי הדבר דורש הרבה יותר אבל כך הוא יודע שהגדוד מוכן. עוד קריטריון נוסף שהיחידה נבחרה לקבל את אות הצטיינות הנשיא, על כך כי בגדוד 7049 חמישית מהגדוד הן נשים פעילות, משרתות גם בהריון וממשיכות להגיע ולהשפיע.  בנוסף, יחידת התקשוב משפיעה על האימונים, כח האדם, עם היכולת להסתכל רחב יותר.

סא”ל (מיל’) שי ברומברג אומר, כי הוא גאה בגדוד ובאנשים, אות ההצטיינות הוא בזכותם ובשבילם. זה לא מובן מאליו, הגדוד לא קונבנציונאלי, מאוד מיוחד, ולכן אני גאה באנשים ובחיילים שלי. אני מאמין שחלק גדול מהעשייה במילואים מגיע מהערכים והחינוך מהבית ולכן אני מודה גם להורים שלי ושל חיילי הגדוד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn