גולן בוכריס, יו”ר ועד ההורים בבי”ס רמב”ם וחבר בהנהגת ההורים העירונית כ4 שנים, נבחר ליו”ר הנהגת ההורים העירונית. בוכריס מחליף בתפקיד את יובל אפריאט.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילום: אלבום פרטי

הנהגה הורית מאגדת את כל יו”ר של בתי הספר בקריית שמונה תחת הנהגה הורית אחת. התפקיד של בוכריס כיו”ר הוא לדאוג להתנהלות מול הרשות המקומית בכל מה שקשור בביטחון ובטיחות של תלמידים, התנהגות של אנשי צוות, וטיפול במקרים חריגים. לשמור על התנהלות תקינה של מערכת החינוך. הנהגת ההורים העירונית חברים בהנהגת ההורים הארצית שהוא ארגון שמוכר על ידי משרד החינוך, ומייצג הורים בכל מוסדות החינוך ברחבי הארץ.

בוכריס השתתף השבוע בוועדת החינוך, זאת הופעתו הראשונה כיו”ר הנהגת ההורים העירונית, אמר כי בסקירה שהציגו הרשות המקומית בוועדת החינוך בהנהגת ההורים הבינו לאן היישוב הולך ב 10-20 שנים הבאות, ומשם גם תוחלט את תכנית הפעולה. אני מאמין בחתירה למצוינות , השכלה איכותית מהגיל הרך עד כיתה י”ב. יש לנו בקריית שמונה מוסדות לימוד מאוד נחשבים כמו מיגל והמכללה האקדמית תל חי, היינו רוצים להעמיק איתם את שיתוף הפעולה בתחום המדעים המדויקים”.

מבחינת בוכריס תפקיד יו”ר הוא לדאוג גם לתלמידים שיותר קשה להם,שמתעניינים בתחומי לימוד אחרים ממדעים, כמו לימודי אמנות, לימודי מקצוע. צריך יותר בסיס ללימודיים מקצועיים בקריית שמונה. אמר בוכריס והוסיף כי “החינוך המיוחד מקבל עדיפות כמעט בכל פרמטר, וזה דבר שהוא נכון, כיוון שחברה שלא יודעת להכיל את החלשים יהיה להם קשה להתמודד עם שילובם בקהילה בהמשך. עם השילוב בקהילה מקבלים ילדים יותר טובים, ומוכשרים, ופחות עם בעיות של קשב ואלימות”.

בוכריס התייחס גם להפסקת העסקת מדריכי המוגנות בבתי הספר בעיר ואמר כי הנהגת ההורים הצטרפו לבקשת הרשות המקומית והשלטון המקומי, לא לבטל את מדריכי המוגנות. התקציב זניח ביחס לתקציבים במשרד לביטחון פנים ואנחנו מאוד מקווים שהמעורבות החברתית והדדית תמשך גם לאוכלוסיות החלשות”.

בסיכום דבריו אמר בוכריס כי “הנהגת ההורים עובדת בהתנדבות מלאה. ההורים מקדישים מזמנם וממרצם לטובת הקהילה. זה המקום להודות להם על כל מה שהם עושים למען הילדים בבית הספר. יו”ר בכל בית ספר מהווה כתובת לכל הורה, ולכל בעיה שניתן לפתור. מאוד הייתי שמח לראות בקריית שמונה התפתחות של מרחבי למידה לא פורמאליים. פארקמדע, מוזאונים, פארקים אתגריים שנותנים לילדים אפשרויות נוספות, את תיאטרון מראה חוזר לפעילות, לייצר שיתופי פעולה בתחום האמנות והדרמה. לתת מקום לכל תלמיד לחשוף את עצמו ולכישורים שטמונים בו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn