מאת: רועי אלפסי

 

סיפור המחלוקת סביב הבחירות ליו”ר הנהגת הורים בבית הספר מצודות מסרב לגווע, איתאי אזרן היו”ר היוצא והנבחר בבחירות הראשונות בנובמבר שנפסלו, לא מוותר ולאחרונה פנה בעניין לחברת הכנסת ויו”ר הוועדה לביקורת המדינה. אופירה צטרון שנבחרה בבחירות החוזרות אומרת כי מבחינתה הסיפור מאחוריה ופניה לשלום: “בשבועות האחרונים שמי הוכפש בכל הזדמנות בכל מדיה אפשרית, כאמא לילדים לא ראיתאי לנכון להגיב לאותן הכפשות ולהיכנס לשיח פוגעני – זוהי לא דרכי וזו לא הדרך שעלינו לחנך את ילדנו”.

 

בחודש נובמבר האחרון התקיימו בחירות ליו”ר הנהגת הורים בבית הספר מצודות בקריית שמונה. בבחירות אלו נבחר איתאי אזרן מי שהיה בזמן הבחירות יו”ר הנהגת ההורים בפועל. בחירתו של אזרן יצרה התנגדות רבה, בראשה – פניות של הורים מבית הספר כשבועיים לאחר הבחירות, למפקחת האזורית מטעם משרד החינוך אורנה שמחון, על כך שהבחירות לא התקיימו כדין מאחר ובפורום נציגי ההורים בעת קיום הבחירות ישבו שני עובדי רשות מקומית, וזאת בניגוד לחוזר מנכ”ל. על כן בקשו לבטל את הבחירות ותוצאותיהן – בחירתו של איתאי אזרן.

 

המפקחת האזורית אורנה שמחון נענתה לבקשת ההורים ואכן בטלה את הבחירות, כשהיא מורה על קיום בחירות חוזרות, והפעם עם משקיף מטעם משרד החינוך לאורך כלל התנהלות הבחירות. הבחירות החוזרות התקיימו בחודש דצמבר ותוצאותיהן היו שונות, כאשר ליו”ר הנהגת ההורים בבית הספר מצודות נבחרה אופירה צטרון.

 

היו”ר היוצא איתאי אזרן לא קיבל את תוצאות הבחירות, תוך שהוא מעלה טענות רבות כנגד השתלשלות העניינים, שלטענתו אינה חוקית ואינה בהתאם לחוזר מנכ”ל. עוד הוא טוען, כי לא היה צריך לקיים בחירות חדשות מכיוון ששני עובדי הרשות שנכחו בבחירות הראשונות, לא הצביעו באותם בחירות וכי הם נכחו בחדר על תקן הורים צופים בנעשה בלבד. משכך ומאחר שלא בחרו והשפיעו לטענת אזרן, הבחירות בהם נבחר כיו”ר הם חוקיות והיה אסור לפסול אותם.

 

לאור המחלוקת הרבה והטענות בעניין, החליט אזרן לפנות לעורכי דינו כדי למצוא את הדרכים החוקיות לייצר ביקורת על ההתנהלות, ולהביא להכרעה האם הבחירות בהם נבחר אכן היו ראויות להיפסל, אם לאו. במסגרת כך, פנה לאחרונה לחברת הכנסת ויו”ר לביקורת המדינה קארין אלהרר. אזרן נפגש עמה בכנסת ישראל, וזו הבטיחה לבדוק את הטענות ולהתייחס בהתאם.

 

תגובת לשכתה של חברת הכנסת ויור הוועדה לביקורת המדינה קרין אלהרר: “ח”כ אלהרר בתהליך למידה של הסוגיה, לפני פניית ההורים לא הכירה את הנושא ועל כן בהתאם מבררת את התשתית הנורמטיבית המקובלת והראויה. חברת הכנסת אלהרר לא רואה הרבה מקום לדיון עד שנדע יותר. כרגע אנו בהדברות מול משרד החינוך”.

 

תגובת משרד החינוך: “מחובתו של המשרד להבטיח שהבחירות מתקיימות על פי הכללים והנהלים המחייבים, כפי שמופיע בחוזר מנכ”ל. לפיכך, וכדי להבטיח זאת, נשלח משקיף מטעם המשרד על מנת שיקפיד על קיום בחירות כהלכתן, באופן תקין ומכובד. וכך אכן היה”.

 

יור הנהגת הורים הנבחרת אופירה צטרון מלכה הגיבה לדברים: “תודה להוריי בית הספר “מצודות” על האמון בבחירתי, על הגיבוי, הפרגון, התמיכה והבחירה בשינוי בהנהגת ועד ההורים הבית ספרי. בנוסף, אנו מודים למר איתאי אזרן ולכל חברי הוועד היוצא על שנים של עשיה ומאחלים לכולם הצלחה בהמשך.

 

חשוב לנו להדגיש כי ההנהגה החדשה שנבחרה פועלת אך ורק לטובת ילדנו, תוך אמונה בעבודת צוות עם ההורים והצוות החינוכי, בהשגת המטרות השונות בדרכי נועם ובראש ובראשונה תוך מתן דוגמה אישית .

 

לאור השינויים בהנהגה, נישלח לפני היציאה לחופשת חנוכה מכתב להורים המדגיש את עיקר חזוננו: עיבוי הוועדות הקיימות הבית ספריות – דגש על מניעת אלימות, ועדת תרבות, שיתוף פעולה ועבודת צוות – דגש על בניית הנהגת הורים שתעבוד יחדיו למען ילדינו. חשוב לנו השנה להתרכז בתרומה ועשיה למען ילדי וצוות בית הספר. הסיפוק הגדול ביותר בעשיה התנדבותית הוא חיוכם ושמחת הילדים.

 

עכשיו למספר דברים בנימה אישית,

 

בשבועות האחרונים שמי הוכפש בכל הזדמנות בכל מדיה אפשרית, כאמא לילדים לא ראיתאי לנכון להגיב לאותן הכפשות ולהיכנס לשיח פוגעני – זוהי לא דרכי וזו לא הדרך שעלינו לחנך את ילדנו. אך בהזדמנות זאת ברצוני לחדד כי הסיבה היחידה בגללה התנדבתי לבחירות אלה, היא הרצון לעשיה התנדבותית תוך דגש על הנהגת הורים משותפת. חשוב לציין שיחד עמי רוב ההורים האמינו בשינוי הדרך והחזון, והם אלה שהביאו את השינוי המיוחל .

 

הרצון העז להפוך את בחירות יו”ר ביה”ס למלחמה אישית ופוליטית בין שני מתמודדים היה ברור לחלוטין ברגע ששמי עלה כמתמודדת, אך לשמחתי בעזרת הבחירות הוכח חד משמעית כי לא מדובר במאבק אישי, אלא ברוב דמוקרטי לשינוי של הורי בית הספר. אל לנו לשכוח כי מדובר בוועד בי”ס שתפקידו לסייע הן לצוות בית הספר, להורי התלמידים ובטח להעצים את ילדינו תוך שיפור התנאים ומתן הכלים המרביים לטובתם. אני קוראת לכל ההורים להצטרף אלינו לעשייה, להירתם ולהתנדב לפעילות בוועדות השונות.

 

השבוע יצא מכתב אל הורי התלמידים בו נזמינם לפגישה לצורך חלוקה לוועדות, ונשמח לראות כמה שיותר הורים מעורבים. זה מה שייחד תמיד את משפחת מצודות. אנו תקווה שהשנה תהיה מלאה בשיתופי פעולה, שכן המטרה היא אחת ומשותפת לכולנו – ילדינו. לשמחתי יחד עמי במועצת ההורים יש מכלול של הורים בעלי ניסיון ומוטיבציה לעשיה וביחד נעשה ונצליח. שתהא שנה מבורכת של השיגים ועשיה”.

 

מנכ”ל פורום ועדי הורים ישובי בשם איתאי אזרן:

 

הבחירות הראשונות שהתקיימו בבית ספר מצודות, הגם שהיו בהם פגמים, אין בהם כדי לפסול את בחירת היו”ר, וזאת לאחר שהנושא נבדק על ידי ועדת חברים של פורום ועדי ההורים הישוביים. לא יעלה על הדעת שמשרד החינוך/מחוז צפון בוחר להתעלם מהכרתו בפורום כגוף היציג של הורי ישראל, ולהתערב ברגל גסה בהליך הבחירות. כפי שמשרד החינוך לא יעז להתערב בהליך בחירות של הגוף המייצג את המורים, עליו גם למשוך את ידו מכל התערבות בהליכי הבחירות שלנו ההורים. להערכתי, נושא הבחירות והתערבות המשרד בהם יובא להכרעת בית המשפט.

 

לגבי בחירת יו”ר ועד הורים עירוני, הרי שבחירות לועד ההורים העירוני התקיימו לפני שנה ועפ”י תקנון העמותה עליהם להתקיים רק אחת לשנתיים. מכאן שאיתאי אזרן שנבחר לתפקידו לפני שנה, ימשיך בו כיו”ר ועד ההורים הישובי של קרית שמונה עד ראשית שנת הלימודים הבאה.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn