בעוד שאבי ניסנקורן ושלי יחימוביץ’ יתמודדו בבחירות הארציות על הנהגת ההסתדרות, יונה פרטוק ויוסף דמרי יתמודדו על ניהול הסניף המקומי – מרחב גליל עליון.

פרטוק: “כל עוד אוכל לתרום לעובדים, תוך הבנה שלהסתדרות תפקיד מרכזי במהפכה החברתית- תעסוקתית שעוברת עלינו, ובסופו של דבר גם תתקיים, אני אסייע ככל יכולתי”

דמרי: “כל חיי אהבתי לעזור לאנשים, לתרום להם, אני רוצה שהעובדים יהיו שבעי רצון במקומות העבודה שלהם. אם אבחר-  הדלת שלי תמיד תהיה פתוחה לעובדי המרחב”

 

שירי פריאנט

 

יו”ר ההסתדרות המכהן, אבי ניסנקורן, וחברת הכנסת שלי יחימוביץ’, יתמודדו ביום שלישי הקרוב על תפקיד יו”ר ההסתדרות.

 

הבחירות להסתדרות יתנהלו בשני פתקים: ליו”ר ולסיעה. ניסקורן יעמוד בראש “עוגנים” – התאגדות של סיעות אשר ירוצו יחדיו בבחירות. יחימוביץ’ תתמודד מטעם סיעת “הבית החברתי”, במהלך משותף עם חבר הכנסת איתן כבל, שייסד את הסיעה.

 

על הנהגת הסניף המקומי של מרחב גליל עליון ירוצו יונה פרטוק, היו”ר המכהן (סיעת עוגנים), ויוסף דמרי (סיעת הבית החברתי). יו”ר המרחב אשר יבחר בבחירות הקרובות יעניק שירות ליותר ממאה ישובים בתחום המרחב, הכוללים את קרית שמונה, ראש פינה, צפת, חצור, מושבי וקיבוצי האיזור.

 

יונה פרטוק, יו”ר ההסתדרות המכהן, יחד עם אליס יצחק, מקבילתו מנעמ”ת, סבורים כי הם בדרך לקדנציה נוספת. “כל עוד אוכל לתרום לעובדים, תוך הבנה שלהסתדרות תפקיד מרכזי במהפכה החברתית – תעסוקתית שעוברת עלינו, ובסופו של דבר גם תתקיים, אני אשאר כאן ואסייע ככל יכולתי, כמובן בעזרת הצוות המקצועי וועדי העובדים והעובדים, שהם החיילים החשובים ביותר במאבקנו החברתי”, אומר פרטוק.

 

פרטוק, בן ה-59, נשוי לחנה, אב לארבעה ילדים וסב לחמישה. הוא גדל והתחנך בקרית שמונה ובעל תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון במדעי החברה והרוח. את המסע שלו החל בשנות ה-80, כאשר נחשף למצבם העגום של העובדים. פרטוק מבטיח כי ימשיך במאבק למען העובדים המנוצלים והעובדים אשר זכויותיהם נרמסות. “השינויים בחוקי העבודה, יחד עם צווי ההרחבה החדשים שנחתמו, הביאו למהפכה של ממש ביחסי העבודה, אך אין די בכך, כי אנו עדיין ניצבים בפני פגיעות בעובדים, גם בחוקים קוגנטיים כגון שעות עבודה ומנוחה, העסקת נשים ועוד”.

 

פרטוק, שמכהן כיו”ר ההסתדרות של מרחב גליל עליון כבר 24 שנה, שם לעצמו מטרה מהיום הראשון לשמור ולהגן על זכויות העובדים במרחב. באמצע שנת 2015, מונה להנהגת ההסתדרות, שם מתקבלות ההחלטות החשובות של ארגון העובדים (כגון שביתה כללית במשק וכד’), שם הוא מנצל את ההזדמנות להיאבק למען הגליל. “אם מדינת ישראל חפצה חיים, היא חייבת להשקיע בפריפריה בכלל ובגליל בפרט” אומר פרטוק. “חייבים להגדיל את היצע מקומות העבודה, לשפר תשתיות ודרכי גישה, וכמי שמעורה בישובים הגדולים באזורנו- צפת, קרית שמונה וחצור הגלילית, אני יכול לבשר כי בסופו של תהליך, מצפון תיפתח הטובה”.

 

מול יונה פרטוק יעמוד יוסף דמרי, שיתמודד אף הוא על תפקיד יו”ר ההסתדרות של מרחב גליל עליון. דמרי הוא יליד קרית שמונה. עבורו, לעמוד בראש ההסתדרות המרחבית זו שאיפה שמלווה אותו שנים רבות.

 

הוא עבד בקואופרטיב גליל עליון במשך 38 שנה, וכיהן שם כיו”ר וועד העובדים במשך שנים רבות. כיום הוא עובד במכון הרישוי הגליל העליון ומשרת גם שם את עובדיו נאמנה. דמרי אומר כי הוא רוצה להמשיך ולתת שירות טוב לעובדי הגליל, כפי שעשה במרבית חייו. “גם היום, במכון הרישוי, אני מעוניין שהעובדים במקום יצליחו בעבודה שלהם. אם אבחר ליו”ר ההסתדרות המרחבית, אוכל לעזור להם מדרגה גבוהה יותר.”

 

דמרי אומר כי הדבר הראשון שיעשה ברגע שיבחר הוא להנגיש לנכים את סניף ההסתדרות שיושב בקרית שמונה. כמו כן, כחלק מסיעתה של שלי יחימוביץ’, דמרי אומר כי “לא נשלים עם הזלזול כלפי עובדי דור ב’ שהופקרו לנפשם. בנוסף, אנו נילחם להעלאה משמעותית בשכר המינימום כבר מהיום ולא בעוד חמש שנים, ונדאג שהכסף שמשלמים העובדים כל חודש להסתדרות יפסיק לשרת עסקנים ויוחזר אל העובדים ולמענם”.

 

דמרי בטוח כי יש לו סיכוי מעולה להצליח בתפקיד, מאחר והוא פעיל בתחום כבר שנים רבות. לעזרתו נרתמו גם ח”כ שלי יחימוביץ וח”כ איתן כבל, שהביעו את תמיכתם בו, אך דמרי לא זקוק לעזרה חיצונית: “כל חיי אהבתי לעזור לאנשים, לתרום להם, אני רוצה שהעובדים יהיו שבעי רצון במקומות העבודה שלהם. אם אבחר-  הדלת שלי תמיד תהיה פתוחה לעובדי המרחב. העובדים משלמים עבור השירות של ההסתדרות ומן הראוי לתת להם שירות טוב ויעיל”.

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn