על פי נתוני היחידה הסביבתית ומחלקת התברואה במועצה אזורית הגליל העליון, בשנה שעברה נאספו 9,31 טון פסולת בפחים הירוקים ב-29 קיבוצי מועצה אזורית הגליל העליון, כמות נמוכה ב-70 טון בהשוואה לשנת 2015. ביחידה הסביבתית משערים שהסיבה לקיטון היא השתתפות ההולכת וגדלה של תושבים בהפרדת הפסולת האורגנית, המטופלת באופן מקומי בקומפוסטרים לצורך של ייצור קומפוסט לשימוש התושבים, ולא מפונה להטמנה.

 

עוד עולה מהדו”ח כי היקף פסולת האריזות שהושלכה לפחים הכתומים בקיבוצים הסתכמה בשנה שחלפה ב- 300 טון, והיא פונתה והגיעה למחזור. בהשוואה לשנת 2015, אז נאספה כמות של 240 טון, מדובר על עלייה מבורכת של 25%.

 

לגבי הפחים הכתומים, ב-20 קיבוצים בהם כבר מפרידים פסולת אורגנית, נאספו במהלך השנה הקודמת כ-620 טון פסולת אורגנית, שהפכה לקומפוסט משובח אחרי בילוי של כשלושה שבועות בקומפוסטר. מדובר על  130 טון יותר מהכמות שנאספה בשנת 2015.

 

ביחידה הסביבתית מציינים כי בתחילת החודש נכנס לתוקף חוק השקיות, שמטרתו לעודד  את צמצום השימוש בשקיות נשיאה חד- פעמיות. החוק אוסר על חלוקה בחינם של שקיות ברשתות הקמעונאיות הגדולות. בנוסף, נקבע היטל על כל שקית הנמכרת ברשתות אלו בסכום מינימאלי של 10 אגורות לשקית. באשר למרכוליות – בקיבוצים בהם פועלת רשת  אלונית, החוק מחייב לגבות תשלום על כל שקית. אולם מרכולים בניהול עצמי רשאים לגבות כסף עבור השקית, אך ההכנסות הולכות למרכול עצמו, כלומר אינן כפופות לחוק החדש.

 

 

צילום: סיגל גולדמברג

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn