מועצה אזורית הגליל העליון ביקשה את עדכון צו המסים (גביית ארנונה) 2018 לסיווגי חקלאות

 

משרד הפנים פרסם בשבוע שעבר את שיעור עליית הארנונה למגורים לשנת 2018, וזו תגדל בשיעור של 2.18% לעומת שנת 2017. כך דיווחו יוסי שמעוני גזבר מועצה אזורית הגליל העליון, ואיריס בן שלום מנהלת מחלקת הגבייה במועצה. העלאת התעריף נעשית על פי חוק, ומתקבלת בשקלול של עליית מדד יוקר המחיה והשכר הממוצע במשק.

 

השניים הציגו במליאת המועצה את בקשת המועצה – שהוצגה ואושרה בלא מתנגדים- לעדכון צו המסים 2018, ובו בקשה חריגה משרי הפנים והאוצר לאשר הפחתה בתעריפי הארנונה לחקלאות, הן מהסיבה של תיקון עיוות היסטורי ותעריפים גבוהים בהשוואה לרשויות אחרות, והן כעידוד לחקלאות המצויה במשבר. הבקשה משרי הפנים והאוצר, שבסמכותם מתן האישור החריג, היא הפחתת תעריף הארנונה בשיעור 10% לסיווגים פרדס, מטע וכרם, ורפת ודיר. בסעיף נוסף, מבקשת המועצה הפחתה של 50% בתעריף גביית הארנונה מחוות רכיבה על סוסים.

 

ככלל, הזכירה מנהלת מחלקת הגבייה, המועצה גובה את התעריף הנמוך ביותר המותר בארנונה למגורים, ורוב התעריפים בצו הארנונה נושקים לתעריפי המינימום המותרים בחוק. במקום שבו מתאפשר שיקול דעת, מדיניות המועצה היא להקל ככל הניתן על התושבים ובעלי העסקים.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn