במרכז הרפואי “זיו” הגיעו לפריצת דרך בטיפול חדשני באמצעות גרגירי זהב שנועדו למפות את המיקום המדויק של בלוטת הערמונית, בשילוב ג’ל מיוחד המפחית את הפגיעה ואת תופעות הלוואי באיברים הפנימיים הבריאים. מוצע כעת גם למטופלים במכון הרדיותרפיה להקרנות במרכז הרפואי זיו.

צילומים: דוברות המרכז הרפואי זיו

בטיפול החדשני מוזרקים לבלוטת הערמונית גרגרי זהב המאפשרים למכונות ההקרנה זיהוי מיקום מדויק של הערמונית. זהו השלב הראשון במאבק לדיוק מקסימלי של הטיפול. בשלב השני מוחדר לגוף המטופל ג’ל היוצר חיץ בין הערמונית לרקטום ובכך מרחיק את הרקטום מהערמונית ומפחית את מנת הקרינה לרקטום.

את הטיפול באמצעות גרגירי זהב וג’ל הפרדה מבצע ד”ר איגור סדצקי רופא במכון הרדיותרפיה, שהגיע למרכז הרפואי זיו לאחר ניסיון שרכש במרכז הרפואי שיבא תל השומר. השילוב של שני האלמנטים: גרגרי הזהב וג’ל ההפרדה, מאפשר לרופא המטפל לעשות שימוש בקרינה ממוקדת ומדויקת יותר. כך הוא פוגע בדיוק באזור הנגוע ואינו יוצר נזק לאזורים בריאים. מתוך כך גם אורך הטיפול קצר יותר ועומד על 4-6 שבועות, כאשר כל טיפול אורך כ-15 דקות בממוצע.

ד”ר סדצקי אמר: “על פי הסטטיסטיקה, אחד מתוך עשרה גברים מעל גיל 50 יחלה בסרטן הערמונית. זיהוי מוקדם של הסרטן וטיפול מדויק יחסכו לאלפי גברים סבל רב. על כולם לגלות אחריות ולבצע בדיקות לעיתים תכופות, על מנת לגלות באופן מוקדם, אם חלילה קיים גידול”.

מנהלת מכון הרדיותרפיה במרכז הרפואי זיו ד”ר יונינה טובה: “הניסיון בג’ל ההפרדה מצביע על ירידה משמעותית בתופעות לוואי מהם סובלים החולים בתקופת הטיפול הקרינתי, ובעלייה הדרגתית במנות הקרינה הניתנות לערמונית, דבר שהוכח כמשפר את יעילות הטיפול והסיכוי לרפא את החולה”, אמרה היא הוסיפה ואמרה: “אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני הרפואה האונקלוגית הוא יצירת איזון בין המלחמה העיקשת בסרטן ובין ההגנה על רקמות הגוף הבריאות הניזוקות גם הן בתהליך הטיפול. מטרת הטיפול הקרינתי היא לגרום להרס הגידול הסרטני תוך פגיעה מינימלית בתאים הבריאים שמסביב. במקרה של סרטן הערמונית, הרקטום ושלפוחית השתן סמוכים לערמונית ויש סיכון לנזק אם הם נחשפים למנת הקרינה הנחוצה לרפא את הסרטן. בלוטת הערמונית אינה מקובעת לאף איבר בגוף ולכן מיקומה משתנה מעט. זו גם הסיבה שהקרנתה במדויק מאתגרת וחוסר דיוק עלול לגרום לתופעות לוואי חמורות יותר”. 

 ד”ר טובה הוסיפה: “המרכז הרפואי זיו ובו גם מכון הרדיותרפיה, ממשיכים לפעול ביתר שאת על מנת להעניק לתושבי הצפון את השירות הרפואי הטוב ביותר, בזמינות גבוהה וקרוב לבית. יש לנו את מיטב הצוותים הרפואיים המנוסים והמכשור הטכנולוגי המתקדם בעולם, לצד הטיפולים החדשניים ביותר – כל אלה יחד, הופכים את השירותים שלנו למצוינים עבור מטופלנו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn