בשבוע שעבר הושק “מוניציפליות: מדרג המגדר של עמותת כ”ן בשלטון המקומי המקומי, ומועצה אזורית הגליל העליון זכתה בו למקום של כבוד.

בצילום: טלי איזקוביץ – קנטר, אחראית מגדר במועצה אזורית הגליל העליון.

צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון.

המדרג מציג את ייצוג הנשים בתפקידי מפתח ברשויות המקומיות – נבחרות ציבור (חברות מועצה בערים, מועצות מקומיות וחברות מליאה במועצות האזוריות) בתפקידים סטטוטוריים וכן ייצוג נשים ומנכ”ליות בדירקטורים בתאגידים עירוניים. עמותת כ”ן– כוח נשים לקידום מנהיגות נשים בישראל (WePower) הינה עמותה רשומה ללא כוונת רווח, עמותה א-מפלגתית, הפועלת משנת 2000, לקידום נשים למוקדי קבלת ההחלטות בישראל, בדגש על הזירה הציבורית והפוליטית.

בישראל יש 255 רשויות, אך רק ב-18 מהן יש לנשים ייצוג העולה על 60% בתפקידים סטטוטוריים בכירים. אחת מהרשויות הללו היא מועצה אזורית הגליל העליון, כאשר ארבעה מתוך ששת התפקידים הסטטוטוריים הבכירים מאוישים בה על ידי נשים מנכ”לית, גזברית, מנהלת אגף חינוך ומבקרת המועצה. שני התפקידים הנוספים יועץ משפטי ומהנדס המועצה עדיין מאוישים על ידי גברים, נכון לזמן זה.

טלי איזקוביץ-קנטר, האחראית על שוויון מגדרי במועצה: “אני מברכת על מיצובה של המועצה כגוף ציבורי אשר שם דגש על העצמת נשים וקידומן, כמובן בהתאם לסט הכישורים בהן התברכו. עם זאת, עבודה רבה עוד לפנינו. בתחומים אחרים, כמו למשל ייצוג הנשים במליאת המועצה ובדירקטוריונים שונים, המצב רחוק מלהיות משביע רצון. אני קוראת לכל הנשים להעמיד עצמן לבחירה לגופים אלה ולגופים אחרים, על מנת שקולנו יישמע.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn