מפכ״ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, קיים הבוקר הערכת מצב ביחד עם מפקד מחוז צפון, ניצב אלון אסור, בחדר הפיקוד הקדמי (חפ״ק) שהוקם על גדות הכנרת.

המפכ״ל עמד מקרוב על התקדמות החיפושים וקיבל סקירה על כלל פעולות החיפוש שנעשו מאז דווח על היעדרותם של שלושת הנעדרים לפני כ- 5 ימים.

 

המפכ”ל ומפקד המחוז (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות השיטור הימי של משטרת ישראל הובילו את פעולות החיפוש שכללו בין היתר: סריקות ימיות על ידי ספינות השיטור, אופנועי ים, סיירים ופרשים על החופים, סריקות רחפנים ומסוקים צוללנים ועוד.
בפני המפכ״ל הוצגה ההתקדמות בהתקנת הסונאר של חיל הים על ספינה מתאימה שנשכרה על ידי המשטרה. ההתקנה והכיול ככל הנראה יושלמו היום (יום א׳) לקראת שעות הצהריים ותחל הפעלת הסונאר לסריקה קרקעית של תא השטח שבו נעלמו הנעדרים כדי לסייע בידי כוחות החילוץ כולם למציאתם של הנעדרים.
יוזכר כי ביום רביעי, היום בו נעלמו הנערים, חילצו כוחות השיטור כ- 80 אנשים שנסחפו ללב הימה עקב הרוחות העזות.

החיפושים בכנרת (צילום דוברות המשטרה)

 

לצערנו, ככל שנקפו השעות והימים ההערכה המבצעית היא שאפסו הסיכויים למציאתם בחיים. למרות ההערכה הזו ציין המפכ״ל את חשיבות המשימה ורגישותה ואת הצורך להביא להורים מזור לכאבם ולאתר את הנעדרים.

 

המפכ״ל התרשם מכלל המאמצים המבצעיים שנערכים וציין את המקצועיות והנחישות הבלתי מתפשרת בביצוע המשימה והודה לשוטרי השיטור הימי שעובדים כבר 5 יממות ברצף ועושים עבודת קודש בחיפושים בשיתוף כל כוחות החילוץ וההצלה למתנדבי משטרת ישראל מיחידות החילוץ (צוללנים) ולצוללנים מגופים אחרים שפעלו בימים הראשונים.

המפכ״ל: ״הנחת העבודה היא שככל הנראה הנעדרים כבר אינם בחיים וכנגזרת מכך, החיפושים ימשיכו להתבצע, על פי הניתוחים המקצועיים, הן מתחת לפני המים והן מעל לפני המים. הסונאר של חיל הים שמותקן בשעות אלו ממש, יהווה תגבורת משמעותית ליכולת הסריקה באזור הממוקד ואנו מקווים שכוחות השיטור הימי והצוללנים בסיוע חיל הים יאתרו את הנעדרים״.

לאור הארכת המצב הדגיש המפכ״ל כי: ״מנסיון העבר, סריקה תת מימית של תא שטח גדול עלולה לארוך גם שבועות ארוכים ולכן עם כל הקושי בטרגדיה של המשפחות יש לתת לכוחות המשולבים של השיטור וחיל הים את השהות הנדרשת לכך. נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאתר ולהשיב את הנעדרים להוריהם״

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn