הרשות הארצית לתחבורה ציבורית החלה במימוש התוכנית לייעול התחבורה הציבורית בגליל המזרחי. השבוע תוגברו קווים קיימים והתווספו קווים חדשים. ראש מועצת יסוד המעלה, אילן אור, יו”ר ועדת התחבורה באשכול גליל מזרחי: ” מדובר בפרויקט רחב היקף שמטרתו לשפר את איכות החיים של התושבים תוך הנגשת התחבורה הציבורית לכל דורש כאשר ע”פ התוכנית תשתיות התחבורה הציבורית מותאמים לצרכי התושבים ולביקוש ולא להפך”.

 
בשבוע שעבר החלה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, יחד עם מפעילי התחבורה הציבורית, בביצוע השינויים והשיפורים בקווי הנסיעה המשרתים את מכללת תל חי והגליל העליון. השינויים שכבר יצאו אל הפועל הם: התאמה בשעות בשתי נסיעות של קו 20 /20א לשעות תחילת/סיום שיעור במכללה. תוספת שתי נסיעות יומיות בקו 80 , המבצע איסוף בכיסוי נרחב בקרית שמונה וממשיך למכללה, תוספת שתי נסיעות יומיות בקו 30 המשרת בין תחנה מרכזית קרית שמונה לבין עמיר, שמיר, כפר סאלד ושדה נחמיה.

 
בנוסף חברת התחבורה הציבורית רמה של מועצה אזורית גולן החלה להפעיל קו חדש בין רג’ר לקרית שמונה. הקו פועל בתדירות של 10 נסיעות יומיות , בעיקר (אך לא רק) למטרות תעסוקה. בד בבד, עם הסדרת התשתיות והחלת שירות התחבורה הציבורית לכפר הוארך קו 87 (המחבר את ארבעת הכפרים הדרוזים בצפון הרמה עם קצרין) אף הוא לרג’ר, בעיקר לטובת הסטודנטים הלומדים במכללת אוהלו.

 

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית (תא”ל במיל’), מאיר חן: “בוא האביב הוא הזדמנות מצוינת להתחדשות ולפריחה גם בנושא התחבורה הציבורית בגליל המזרחי. מדובר בתחילת יישום תכנית רחבת היקף אשר תשפר עד מאוד את השרות לנוסע ושתגדיל, ללא ספק ובאופן משמעותי, את מספר נוסעי התחבורה הציבורית במרחב.

 
כזכור מדובר ביוזמה שעלתה לפני כשנתיים על ידי ראשי הרשויות באשכול גליל מזרחי במטרה ליעל את נושא התחבורה הציבורית במרחב. התכנית אושרה על ידי שר התחבורה, אשר נתן את ברכתו למהלך חיוני זה. לשם כך עמלו ברשות הארצית לתחבורה ציבורית ביחד עם חברת יפה נוף וחברת mtp על תוכנית מפורטת שתתוקצב על ידי משרד התחבורה. בתוכנית החדשה המתוכננת יתווספו בסופו של התהליך 13 קווים חדשים, ישודרגו 16 קווים קיימים, הכללת 15 ישובים שבעבר לא קיבלו שירות ותגבור שירות ב46 ישובים.

 
אילן אור: “מטרת התוכנית לסייע לאוכלוסייה שצורכת את שירותי התחבורה הציבורית, זוהי בשורה של ממש לאיכות חיי התושבים בצפון. אנחנו מצפים שבחודשים הקרובים תייושם התוכנית במלואה על פי התכנון. אני רוצה להודות לשר התחבורה, מר ישראל כץ ולמנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, שפועלים לצמצום פערי התחבורה הציבורית בגליל המזרחי”.

 
מנכ”לית אשכול גליל מזרחי, נורית צור רבינו: “יישום התוכנית מתבצע בהדרגה בשל הצורך בהתאמת התשתיות בשטח. בסופו של הליך אזור הגליל המזרחי יהיה נגיש יותר מבחינת התחבורה הציבורית לכלל התושבים”.

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn