הממשלה אישרה השבוע את יוזמתו של שר האוצר ויור כולנו משה כחלון להרחבת סבסוד הצהרונים במסגרת תכניתנטו משפחה“. במסגרת התוכנית יזכו משפחות להכנסה של מאות שקלים בחודש לטובת סבסוד צהרונים. גובה הסבסוד יקבע בהתאם לרשות המקומית בה מתגוררת המשפחה. חברת הכנסת דר יפעת שאשא ביטון, יור הוועדה לזכויות הילד: “‘נטו משפחההיא בשורה אמיתית עבור הורים צעירים לילדים קטנים, שקורסים תחת הנטל ונעזרים לרוב בהוריהם המבוגרים

 

מאת: רועי אלפסי

 

 

השבוע אושרה בשורה כלכלית חשובה למשפחות רבות בערי הפריפריה: תכנית “נטו משפחה”, במסגרתה יזכו משפחות רבות, ברשויות מקומיות שונות, לרבות קריית שמונה וחצור הגלילית, להכנסה שתסתכם במאות שקלים לילד בחודש. גובה ההכנסה יקבע לפי זהות הרשות בה מתגוררת המשפחה. משפחות המתגוררת בקריית שמונה יזכו להכנסה של 300 שקלים לילד בעבור צהרון מגיל שלוש עד שמונה. לעומת זאת, משפחה המתגוררת בחצור הגלילית תזכה להכנסה של 350 שקלים על אותם גילאים. מאחורי הקלעים פעלו ללא לאות לאישור התכנית המבורכת,  יו”ר כולנו ושר האוצר משה כחלון כשלצידו חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, מי שמובילה את נושא הצהרונים בכנסת מזה זמן רב.

 

במסגרת התכנית, שגובשה יחד עם מרכז השלטון המקומי, החל משנת הלימודים הקרובה, ספטמבר 2017, ייהנו הורים עובדים ממחיר מופחת בעבור צהרונים לילדים. סבסוד הצהרונים יגדיל את שכר הנטו של כל משפחה באלפי שקלים בשנה.

 

הסכומים להכנסה למשפחה במסגרת התכנית “נטו משפחה” נקבעו לפי רמתן הסוציו אקונומית של הרשויות כפי שהם מחולקות לאשכולות. בישראל 255 רשויות מקומיות המחולקות לפי רמתן הכלכלית-חברתית ל-10 אשכולות. באשכול 10 מדורגים הישובים המבוססים ביותר בישראל, ובאשכול 1 הישובים החלשים ביותר.

 

משפחות מעכו, חורפיש וחצור הגלילית:

יזכו לסבסוד של 350 שקל בחודש לילד עבור צהרון מגיל 3 עד גיל 8. כלומר, המשפחות ייהנו מתוספת של 3,500 שקל לשנה לשכר הנטו עבור כל ילד. התוספת לשכר הנטו של כל משפחה תסתכם ב-17,500 שקלים בחמש שנים.

 

משפחות ממעלות תרשיחא, בית שאן, מגדל העמק, קצרין, עפולה וקריית שמונה:

יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש. כלומר, המשפחות ייהנו מתוספת של 3,000 שקל לשנה לשכר הנטו, עבור כל ילד מגיל 3-8. עד הגיעו של הילד לכיתה ב’, תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב- 15,000 שקל לחמש שנים.

 

משפחות מנהריה, כרמיאל ונצרת עלית:

יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש לילד עבור צהרון לילדי כיתות א’ ו-ב’. כלומר, הם ייהנו מתוספת של 3,000 שקל לשנה לשכר הנטו עבור כל ילד בכיתות א’-ב’. עם סיום כיתה ב’, תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב-6,000 שקלים.

 

משפחות מראש פינה:

יזכו לסבסוד של 200 שקל בחודש בעבור ילד בצהרון בכיתות א ו-ב. כלומר, הם ייהנו מתוספת של 2,000 שקל בשנה לשכר הנטו עבור כל ילד בכיתות א’-ב’. עם סיום כיתה ב’, תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב-4,000 שקל בשנתיים.

 

שר האוצר, יו”ר כולנו, מר משה כחלון: “ממשיכים ליישם בכל הכח את תכנית “נטו משפחה”. כבר בחודשים הקרובים ההורים ירגישו תוספת של אלפי שקלים להכנסה הפנויה. הזדמנות שווה אמיתית מתחילה באפשרות לתעסוקה, וסבסוד הצהרונים הוא הקלה נוספת עבור המשפחות העובדות. הצעד הזה מצטרף לתכניות להפחתת הצפיפות בכיתות ותוספת סייעת שנייה בגנים, שהובלתי יחד עם שר החינוך נפתלי בנט ואלו לא הצעדים האחרונים. נמשיך ונקל על המשפחות העובדות בישראל בהרחבת השירותים והפחתת יוקר המחייה”.

 

שר החינוך נפתלי בנט: “אני מברך את ידידי שר האוצר משה כחלון על תוספת חשובה לחינוך, שתסייע בהפעלת צהרונים במחירים מסובסדים. משרד החינוך כבר נערך להפעלת התכנית באופן מיטבי בשנת הלימודים הקרובה וימשיך לפעול למען הורי ישראל, תלמידי ישראל ואיכות החינוך. חינוך איכותי ונגיש הוא מטרה משותפת לכל העוסקים בחינוך במדינת ישראל ואני מודה לכל מי שמצטרף למלאכה החשובה הזו”.

 

ח”כ ד”ר יפעת שאשא ביטון, יו”ר הוועדה לזכויות הילד, ממובילי התכנית להוזלת מחירי הצהרונים יחד עם שר האוצר כחלון ומי שמקדמת את הצעת החוק לפיקוח על הצהרונים, אמרה בתגובה לאישור הממשלה: “מאז ימי המחאה החברתית ב-2011 ועד היום, לא מצא הציבור אוזן קשבת במשרד האוצר. מהיום שבו הגיע השר כחלון למשרד, מנשבות שם רוחות של שינוי ותקווה. ‘נטו משפחה’ היא בשורה אמיתית עבור הורים צעירים לילדים קטנים, שקורסים תחת הנטל ונעזרים לרוב בהוריהם המבוגרים. התכנית תעניק לאותן משפחות את האוויר לנשימה,  שלו הן היו זקוקות כל כך עד עכשיו. מצבן הכלכלי ישתפר והן ירגישו הפחתה משמעותית ביוקר המחיה כבר בזמן הקרוב. שר האוצר כחלון והגורמים הרלוונטיים, שהיו שותפים לגיבוש המתווה לפיקוח ולהוזלת מחירי הצהרונים במסגרת תכנית ‘נטו משפחה’, עמלו עליו תקופה לא מבוטלת ואני מבקשת להודות להם.  במקביל,  אמשיך לקדם את הצעת החוק לפיקוח על הצהרונים יחד עם ח”כ יעקב מרגי (ש”ס) ובשיתוף מלא של שר האוצר, המרכז לשלטון מקומי ופורום ועדי ההורים הישוביים, הצעה שקובעת, בין השאר, את תנאי הרישוי, הפיקוח והמחיר המרבי שייגבה עבור צהרון. זהו למעשה המהלך המשלים לסבסוד הצהרונים שהוביל שר האוצר”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn