משטרת ישראל השלימה היערכותה לקראת פתיחת שנת הלימודים התשע”ח, מחר בתאריך 1.9.17, בבתי הספר ובגני הילדים בצפון. יש לציין כי מוסדות החינוך המוסלמים ייפתחו ב-5.9 ומוסדות החינוך הדרוזים ב-11.9.

*

במסגרת ההיערכות יתפרסו מאות שוטרים, לוחמי מג”ב ומתנדבים של משטרת ישראל, בשיתוף ובתיאום עם מאבטחי מוסדות החינוך והרשויות המקומיות, במטרה לשמור על הביטחון, הסדר הציבורי, הסדרה והכוונת תנועה ולסייע לעשרות אלפי ילדי הגנים והתלמידים בהגעתם הבטוחה למוסדות החינוך וחזרתם לבתיהם.

*

במסגרת ההיערכות המבצעית המקדימה לפתיחת שנת הלימודים, בוצעו במהלך החודש האחרון מגוון פעולות על מנת להבטיח את שלומם של התלמידים, ובכלל זה ריענון הנחיות ונהלי אבטחה בקרב גורמי האבטחה האזרחיים במוסדות החינוך, לצד ביצוע בקרות ותיאומים עם קציני האבטחה ומנהלי הביטחון ברשויות המקומיות ובמשרד החינוך.

*

בערב פתיחת שנת הלימודים תתוגבר רמת הפעילות המבצעית ויוקמו מחסומים לבדיקת כלי רכב ואנשים בצירים הנושקים לפנים הערים. כמו כן, יתוגברו הסיורים בסביבת בתי הספר וייערכו סריקות בידי חבלנים לאיתור חפצים חשודים בסביבת מוסדות החינוך ותחנות ההסעה.

*

לצד ההיערכות המקדימה לפתיחת שנת הלימודים, משטרת ישראל תמשיך בימים הראשונים ללימודים בפעילות מבצעית מוגברת, הכוללת פריסת כוחות רחבה משעות הבוקר המוקדמות במספר מעגלי אבטחה לאיתור חפצים, כלי רכב ואנשים חשודים, וכן בסיוע למאבטחים המוצבים בפתחי מוסדות החינוך.

*

כמדי שנה, צפויים לפקוד את מוסדות החינוך ביום הראשון ללימודים עשרות אלפי תלמידים המלווים על ידי הוריהם, דבר שייצור תנועה ערה של כלי רכב לצד תנועת הולכי רגל במעברי החצייה בצירים הנושקים, לפיכך – שוטרי התנועה יסייעו בהזרמת התנועה הבטוחה בסביבת מוסדות החינוך, בדגש על תנועת התלמידים בתחנות הסעה ומעברי החצייה וכן הזרמת התנועה של כלי הרכב בסביבתה.

*

משטרת ישראל מבקשת מההורים המלווים, לנהוג במשנה זהירות ולהקפיד על עצירה והורדת נוסעים בצורה בטוחה, שימוש נכון בהתקני ריסון מתאימים ונהיגה איטית וזהירה, תוך מתן זכות קדימה להולכי הרגל בדרכם לבתי הספר והגנים.

*

בברכת שנת לימודים מוצלחת ובטוחה!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn