ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “על המדינה לדאוג להטמעת החינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל הגן. ילדי הגן של היום, הם הנהגים של המחר”

 

שירי פריאנט

 

מתנדבי עמותת “אור ירוק” עסוקים במעשים טובים במשך כל ימות השנה, אך ביום המעשים הטובים, החל ב-28 במרץ, מקיימת העמותה פעילות מיוחדת בגני הילדים ברחבי הארץ. בין המקומות בהן התקיימה פעילות זו הן קרית שמונה, חצור הגלילית וראש פינה.

 

הפעילות מתקיימת זו השנה החמישית במסגרת התוכנית “זה”ב בגן”, המופעלת על ידי עמותת אור ירוק והחברה למתנ”סים בשיתוף משרד החינוך. במסגרת התכנית מגיע בכל שבוע מתנדב לגן הילדים ומסביר להם על נושאי זהירות בדרכים באמצעות  כרטיסיות, שירים, משחקים, דפי עבודה וצביעה.

 

ביום המעשים הטובים, יוצאים למעלה מ-1700 מתנדבי התוכנית “זה”ב בגן” למאות גני ילדים ברחבי הארץ לפעילות בנושא בטיחות בדרכים ביום המעשים הטובים, פעילות אותה יוזמת עמותת “רוח טובה”.

 

המסר המרכזי של הפעילות הוא “אקטיביזם חברתי בדרכים”. במהלך היום מסבירים המתנדבים לילדים הצעירים כיצד הם יכולים לגרום לאנשים אחרים – חברים ובני משפחותיהם- לעשות מעשים טובים בדרכים. זאת מתוך האמונה שגם ילדים יכולים לגרום לאנשים אחרים לפעול ולקחת אחריות בדרכים.

 

בנוסף, הילדים מוזמנים לבחור אדם שהם מעוניינים להודות לו על פעילותו למען בטיחותם בדרכים. זה יכול להיות אדם שמזכיר להם לחגור חגורת בטיחות, לחבוש קסדה או דואג שיעברו את הכביש בביטחה במעבר חצייה. כל ילד מספר בתורו על האדם שלו הוא רוצה לומר תודה, ולאחר מכן חושבים הילדים על סיסמא שמתאימה בעיניהם ליום המעשים הטובים בהקשר של בטיחות בדרכים.

 

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת “אור ירוק”: “על המדינה לדאוג להטמעת החינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל הגן. ילדי הגן של היום, הם הנהגים של המחר. במבט לעתיד, הדרכה נכונה בגיל צעיר יכולה להוריד את מספר תאונות הדרכים ואף להציל חיים. יום המעשים הטובים הוא יום החשוב לציון. אנו מודים לאלפי מתנדבי העמותה אשר פועלים בכל ימות השנה ותורמים למאבק בתאונות הדרכים”.

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn