מאת דנה אלימלך.

לאחרונה הוחלט לגבות תשלום כניסה באגמון החולה מכל באי האגמון וגם מהספורטאים שעוסקים בפעילות ספורט של ריצה, ורכיבה על אופניים בשטח האגמון. הרצים והרוכבים שהיו רגילים למסלול האגמון נדרשים בתשלום של כניסה יומית בסך 39 שקלים, לאחר שבמשך שנים הכניסה הייתה ללא עלות. ראשי המועצות, הגליל העליון, מבואות החרמון, ומרום הגליל, יחד עם הנהלת אגמון החולה וקק”ל יקבלו החלטה בשבועיים הקרובים על מתווה מותאם לספורטאים ולתושבי הגליל העליון.

לאחרונה התקבלו במידע 8 עשרות פניות של ספורטאים ברחבי הגליל העליון שמקיימים פעילות ספורטיבית בשטח האגמון שהכניסה לא מתאפשרת עוד אלא בתשלום. הספורטאים טוענים כי דמי התשלום היומיים גבוהים במיוחד ובסכום המצטבר חודשי אין באפשרותם לעמוד בגובה התשלום, ובכך נמנעת מהם פעילות ספורטיבית שהייתה בשגרה עבורם והם מסכנים את עצמם בריצה בסמוך לכבישים. שכן, מסלול האגמון הוא מסלול בטוח לספורטאים, הם רחוקים מהכבישים, ויכולים לעסוק בפעילות ספורטיבית בבטחה וגם ליהנות מהנוף מסביב.

אגמון החולה גובל בשטחם של שלוש רשויות: מועצה אזורית הגליל העליון, מועצה אזורית מבואות החרמון, ומועצה מקומית מרום הגליל. במועצה אזורית הגליל העליון אומרים, כי יש להפריד בין האגמון, בו אין לקק”ל את הזכות לגבות דמי כניסה, ואם כן אז באופן סמלי בלבד, לבין מרכז המבקרים שקק”ל בנו, שם הם יכולים לגבות דמי כניסה כרצונם, גם אם יסוכם על תשלום סמלי, יש לאפשר לספורטאים כניסה חופשית לצורך אימון.

חלק מהספורטאים טוענים כי נאמר להם שהפעילות הספורטיבית עלולה להפריע למרקם העדין של חיי הציפורים באגמון, אך באגמון טענו כי ייעדו מסלול לרצים ולרוכבי האופניים לשם כך. הספורטאים טוענים כי נדרש להחריג אותם מתשלום הכניסה, ולייעד עבורם שעות וימים מסודרים לקיים פעילות ספורטיבית, או לחלופין טוענים כי אם לא תתאפשר כניסה ללא עלות, הם היו מצפים לתשלום סמלי שיאפשר להם להמשיך בפעילות הספורטיבית שהם מקיימים באגמון במשך שנים רבות.

עוד טוענים חלק הספורטאים כי אין להם מסלול ריצה או רכיבה על אופניים חליפי שאינו גובל בכבישים, וההחלטה לגבות תשלום הופכת אותם לעבריינים ואף מסיגי גבול, כיוון שחלקם מוצאים את הדרך להיכנס לאגמון אך לא בשער הכניסה באופן מכובד והראוי, והם נכנסים מדרכים צדדיות, מבחינתם הם אולי מסיגי גבול אבל שומרים על החיים שלהם מהסכנה בפעילות ספורטיבית בסמוך לכביש.

ראש מועצה אזורית מבואות החרמון בני בן מובחר אמר, כי “כמו שיש ספורטאים יש גם נכים, ולכן אנחנו צריכים להיות קשובים לציבור הרחב, לרוכבי האופניים, לכולם. להיות גם קשובים לאנשים שמתחזקים את המקום, משקיעים באוכל לעגורים, והוצאות כספיות גדולות לתחזוקה שוטפת. על פי דרישתי החלו לקיים דיונים ללא מריבות, וללא הפגנות, אלא בשיחה מתורבתת, תוך כדי הבנת הצרכים של כלל בעלי העניין. חייבים להתייחס גם לבקשות של בעלי העניין שמשקיעים באגמון, מנקים, מאכילים את בעלי החיים, ואוספים אשפה יום יום. אני מעריך כי שבועיים הקרובים נגיע להסכם שנפל על אוזניים קשובות. אנשים למען אנשים זאת הדרך שלנו”.

מקק״ל נמסר בתגובה: ״לתושבי האזור ולמבקרים אשר מעוניינים לבקר באתר לעיתים קרובות מוצע לרכוש כרטיס מנוי שנתי״.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn