ראש מועצה אזורית גליל עליון גיורא זלץ, ראשי החברה לפיתוח הגליל, יו”ר התאחדות איכרי ישראל דובי אמיתי ונציגי אמנת הכבול, אירחו בסוף השבוע האחרון את דני עטר, יושב ראש  קרן קיימת לישראל, לדיון במשמעויות חוק המים, תיקון 27 א’ והרחבת הסיוע של קק”ל בפעילות בגליל.

 

כזכור, במסגרת התיקון בחוק המים חלה עליה משמעותית במחיר המים לחקלאות ומחיר המים להשקיית אדמות הכבול על אף אמנת הכבול שנחתמה לפני עשור בין המדינה לחקלאים וקבעה תעריף מיוחד בשל חוסר הכדאיות הכלכלית בהשקיית אדמות הכבול (כ- 30,000 דונם) מחד, וחשיבותם בשמירה על זיהום האוויר, תיירות, איכות הסביבה ומניעת זיהום מי הכינרת.

 

במהלך הפגישה הסבירו הנוכחים ליו”ר קק”ל על המשמעיות ההרסניות של עליית מחירי המים לחקלאות בגליל בכלל וסוגיית אדמות הכבול בפרט, סוגיה לה השלכות רבות גם מבחינת קק”ל המפעילה את אגמון החולה, הצפויה לספוג פגיעה משמעותית במידה והחקלאים יפסיקו להשקות ולעבד את אדמות הכבול, בנוסף לפגיעה הצפויה באיכות הסביבה, זיהום האוויר, איכות מי הכינרת, התיירות והחקלאות בגליל.

 

“אם המדינה מפרה את אמנת הכבול, אנחנו מפסיקים להשקות”, הבהירו הנוכחים בישיבה. עטר מצדו הבטיח ללמוד את הנושא לעומק ולקיים שיחות נוספות בנושא.

 

בנוסף, דנו בסוגיות משמעותיות נוספות לתמיכה בפריפריה הצפונית כמו הגדלת הנחלות, הרחבת פעילות פרויקט העגורים בסיוע כלכלי של קק”ל, הרחבת השקעות במיגל וכדומה.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn