פסטיבל “לא בשמים” בגליל העליון, יתקיים זו השנה ה-19 במכללת תל חי במטרה לחשוף, לדון ולהציף שאלות יהודיות- ישראליות עכשוויות, בין הימים שלישי-חמישי, י’-י”ב בתמוז תשע”ז, 6-4 ביולי 2017.

 

120 שנים אחרי התכנסות הקונגרס הציוני הראשון בבאזל, 50 שנים למלחמת ששת הימים, והחברה הישראלית עדיין מחפשת את זהותה. שאלות קשות צצות ועולות בקרב יחידים וציבורים בחברה הישראלית. מחלוקות בנושא הזהות היהודית והישראלית, לגבי המשותף והמפריד בין הקבוצות השונות ובין זרמי היהדות מטלטלות את כולנו כחברה חדשות לבקרים. בצד מחלוקות ושסעים, הסקרנות לגבי שורשינו ולגבי ארון הספרים היהודי, כמו גם הצורך והרצון הציבורי להתמודד עם שאלות של זהות יהודית-ישראלית, הולכים ומתגברים.

 

רותם מנור מנהלת מחלקת התרבות במועצה אזורית הגליל העליון מפרטת: בין היתר נדון במי מפחד “מהמפלצת” שגרה בארון הספרים היהודי? האם המהפכה הציונית מיושמת גם בימים אלה? לאן נעלם סיפורו הראשון והמצמרר “לילה” של אלי ויזל? האם ניתן לקשור בין חיילי צבא ההגנה לישראל לעקדת יצחק? מי תעז ללכת כיום אחרי חמותה אל הלא נודע? האם ניתן לאחות את השסעים בין ימין לשמאל בחברה הישראלית? האם משוררי ישראל 2017 הינם המשך ישיר לנביאי התנ”ך? ורחב.. זונה או יותר מזה? האם סיפורי ילדים הם התשובה לתיקון חברתי? להתפלל- זה עוזר?? ומה חשב עגנון על יציאה כנגד הממסד? על מה חלם ר’ נחמן? מתי הכוחות הנרדמים יתעוררו ובאיזה ספר בתנ”ך מזכירים את העולם הבא..?

 

על כל אלו ועוד ידונו בפסטיבל “לא בשמים” עשרות מרצים בכירים. אנשי רוח ואנשי דת, סופרים, חוקרים ויוצרים מתחומים שונים. ובנוסף רבי שיח, סיורים ליליים בסמטאות צפת, מפגשים בגליל וברמת הגולן, והופעות של אהוד בנאי ופרפרי הקצב, ברי סחרוף, רע מוכיח במופע אדומי השפתות, צבי סלטון, עדי ארד ועוד במופע “זמר נודד”, וג’קי לוי במופע “חוברה לה” – חגיגה ירושלמית של שירים, סיפורים והומור.

 

אתר הפסטיבל /www.lo-bashamayim.org.il

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn