ביום חמישי נערך טקס הזיכרון הממלכתי לזכר שמונת מגיני תל חי
בטקס השתתפו נשיא המדינה, חברי כנסת, ראשי רשויות ומאות חניכי תנועות נוער

 
יום י”א באדר מכונה “יום תל חי”. מדי שנה מתקיים טקס זיכרון ממלכתי, למרגלות אנדרטת “האריה השואג”, לזכר שמונת מגיני תל חי שנפלו ביום זה. ביום חמישי האחרון התקיים הטקס במלאת 97 שנים להירצחם של מגיני תל חי, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין, חברי כנסת, ראש עירית קרית שמונה ניסים מלכה, ראש המועצה האיזורית גליל עליון גיורא זלץ, תלמידים וחניכי תנועות נוער.
נשיא המדינה, רובי ריבלין, נשא את הנאום המרכזי בטקס ואמר “רק כשמביטים סביב מבינים כמה צדק טרומפלדור כשאמר טוב למות בעד ארצנו. סביב לנו יש עיר ועשרות יישובים, מכללה אקדמית, חקלאות, תעשייה וגליל פורח. זו המדינה עליה חלמו יוסף וחבריו שהיו חלוצים לפני המחנה, משרתים של העם היהודי.”
גיורא זלץ אמר בטקס כי “המשותף לנופלים בתל חי ולנופלים במערכות ישראל לאורך השנים הם הגבורה, המסירות, ויתור על ‘האני’ לטובת הכלל, גם כאשר המשמעות היא לקחת את זה למקום הכי רחוק. סיפורי הגבורה של הנופלים מחייבים אותנו ומאפשרים לנו לחנך לאורם לאהבת הארץ, לאהבת האדם. גם בימים אלו כאשר קיומנו כמדינה אינו מוטל בספק, אנו, ובנינו נדרשים להמשיך ולהילחם, להמשיך ולומר לסובבים אותנו: אנחנו כאן בשביל להישאר. שש שנים שירתי בצבא הסדיר, ועוד עשרים שנה כמג”ד מילואים. שני בני הצעירים, כפי שעשו שני אחיהם הבוגרים – משרתים כלוחמים בצבא- את אחד מהם, אדוני הנשיא, לגאוותי הגדולה, תפגוש בשבועות הקרובים. לא נשאלתי האם אני מסכים לשרת בצבא ואינני מרגיש כמי ששלח לצבא את ילדי. אני מבין ‘ בלב רועד, אך שלם שזו המשמרת שלהם. את הגבורה והנחישות שהושקעו בהקמת המדינה וביסוסה, יש להפנות לביסוסה של חברה ערכית, שוויונית, המבינה את העוצמה שבשוני ולא מפחדת ממנו, מדינה בה יש חמלה לאלמנה, ליתום ולגר. ביחד נפעל לעשות את כל מה שאפשר שלילדינו ונכדינו יהיו חיים אחרים. יהי זכרם של הנופלים ברוך.”

 

(צילמה: שרון אנגל-אדם)

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn