ד”ר שלומית פחימה תיכנס לתפקידה החדש בשבוע הבא: “אני מאמינה שהרשות המקומית ומשרד הרווחה ימשיכו לתת לאגף את כל התמיכה והמשאבים החיוניים”

 

שירי פריאנט

 

לפני כשנתיים נבחרה תרצה פרץ, עורכת דין ועובדת סוציאלית, לנהל את אגף הרווחה בעיריית קרית שמונה. בנובמבר האחרון, רק שנה וחצי לאחר שנבחרה, הודיעה פרץ על פרישתה מסיבות אישיות ומשפחתיות. השבוע, סיימה וועדת המכרזים של עיריית קרית שמונה את עבודתה ובחרה בעובדת הסוציאלית, ד”ר שלומית פחימה, לתפקיד מנהלת האגף. בראש הוועדה שבחרה בה לתפקיד עמד סגן ראש העיר יגאל בוזגלו.

ד”ר שלומית פחימה החלה את דרכה בקריית שמונה כמורה חיילת במסגרת האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך. במהלך שירותה הצבאי הכירה את בן זוגה, בן קריית שמונה, אליו היא נישאה ויחד הם מגדלים 6 ילדים ומתגוררים בקריית שמונה.

 

ד”ר פחימה היא בעלת תואר שלישי בעבודה סוציאלית מטעם אוניברסיטת בר אילן. בתום לימודיה החלה בהקמת היחידה לטיפול בנפגעי סמים באגף הרווחה בקריית שמונה ואף זכתה בפרס הצטיינות ארצי לאור תיפקודה האיכותי. בנוסף, היא הקימה את התשתית למרכז היום לקשיש במסגרת חוק הסיעוד וניהלה את המרכז במשך שנים.

 

בשנים האחרונות ד”ר פחימה מרצה ומדריכה בכירה במכללת תל חי. במקביל, היא מעניקה שירות לאגף הרווחה של עיריית קרית שמונה בטיפול בילדים בסיכון, הדרכות להורים וטיפול בפגיעות מיניות בקרב ילדים.

 

ד”ר פחימה אומרת כי ניסיונה המגוון בתחומים השונים של הרווחה יסייעו לה בתפקיד החדש: “אני מרגישה שאני ‘שוחה’ בהרבה תחומים שמתמודדים איתם בתחום הרווחה. הידע והניסיון שלי נותנים לי הרגשה של ביטחון בהתמודדות ובליווי של העובדים המקצועיים בתחום”.

 

ד”ר פחימה נבחרה לכהן באחד התפקידים המאתגרים בעיר. בקרית שמונה ישנן כ-6500 משפחות, כאשר 1,500 מהן פונות לאגף הרווחה. ללא ספק, ניהול האגף היא עבודה קשה עבור כל מי שיעמוד בראשה. אך ד”ר פחימה לא חוששת: “אכן האתגר הוא גדול והעבודה שצפויה לי היא לא פשוטה. לא קל לנהל אגף רווחה במקום שיש בו מצוקות סוציו-אקונומיות רבות, אך יחד עם זאת אני יודעת שיש באגף צוות מסור ומקצועי, ויש גם הרבה איכויות בעיר הזו”.

 

כיצד את מתכוונת לשפר את מצב הרווחה בעיר במסגרת התפקיד החדש?

“אני עדיין לא רוצה לצאת בהצהרות ובסיסמאות. בשבועיים הקרובים אני מניחה את הידע המקצועי שלי ואת כל הניסיון שלי בעבודה עם אגף הרווחה בצד. אני קודם כל נכנסת בשביל ללמוד ולהכיר את המערכת מבפנים. רק אחר כך אוכל לתכנן תוכנית עבודה ראשונית.”

 

ד”ר פחימה אמורה להתחיל את תפקידה החדש ביום שני הקרוב: “אני מודה על האמון והבחירה בי לתפקיד מאתגר ומשמעותי זה. אני רואה בתפקידי שליחות חשובה ואעשה את כל יכולתי כדי לתרום מניסיוני למען האוכלוסייה בקריית שמונה. אין לי ספק שיחד עם עובדי הרשות והצוות המקצועי אשר מבצע פעילות זו לאורך שנים נצליח להוביל את העיר להישגים נוספים לרווחתם של כלל תושבי קריית שמונה. כמו כן, אני מאמינה שהרשות המקומית ומשרד הרווחה ימשיכו לתת לאגף את כל התמיכה והמשאבים החיוניים”.

 

 

 

.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn