ביום רביעי שעבר פרצו אלמונים לדיר של אדיר חדד במושב עלמה וגנבו 120 טלאים. שבוע לאחר מכן, הוא נישא לבחירת ליבו, אך במקום ליהנות מהיום הגדול בחייו, הוא עסוק בלשקם את הריסות מפעל חייו

 

שירי פריאנט

 

אדיר חדד ממושב עלמה נישא השבוע לבחירת ליבו. אך משהו נורא העכיר את האווירה. שבוע לפני היום הגדול בחייו, פרצו אלמונים לשטחו וגנבו 120 טלאים, שעלותם נמדדת ב-150 אלף שקלים. חדד נמצא במירוץ נגד הזמן ומקווה שיוכל להשיב את אשר נגנב ממנו. “גנבו לי את המשק החדש שהקמתי, את הפרנסה. במקום לבחור טבעת, אני טרוד כיצד  להחזיר לרשותי את מה שנגנב ממני”, אומר חדד.

 

את הטלאים גידל בדיר שהקים לפני כשנתיים וחצי בלבד. על פי החשדות, בליל יום רביעי, שעות לפני שהתבצע השוד, נכנסו הגנבים לשטח מושב עלמה וגנבו שני רכבים פרטיים ומשאית. הם חלפו על פני כמה דירים עד שהגיעו לדיר של חדד, אשר היו בו טלאים קטנים בשווי של  אלף שקלים. הגנבים העמיסו את הטלאים, פרצו את שער המושב האחורי ויצאו ממנו לדרך עפר ומשם לכביש הראשי. פחות משעתיים לאחר מכן פרץ אחד הרכבים את מחסום בזק שבקו התפר ונמלט לשטחי יהודה ושומרון.

 

מאז גניבת הטלאים, נרתם ארגון השומר החדש לסייע לחדד ולאשתו לעתיד. מהארגון נמסר: “מלבד יצירת קשר עם הגורמים הרלוונטיים והניסיון לסייע, אנו פועלים ללא לאות עם גורמי האכיפה שיעשו כל שיידרש כדי שחקלאים לא יעמדו במצבים כאלה. המשטרה והצבא הוכיחו בעבר שניתן ואפשר להחזיר בעלי חיים גנובים לבעליהם. הסיפור של אדיר נגע ללבם של אזרחים רבים מכל המגזרים, כולל בני מיעוטים שהציעו את סיועם בחיפוש הרכבים באזור רמאללה. השומר החדש ממשיך כל העת במאבק נגד הפשיעה החקלאית בשמירת אדמות המדינה. המקרה הנוכחי הוא דוגמה עגומה למכת מדינה שמביאה חקלאי צעיר לייאוש ולנטישת הקרקע והענף”.

 

מהמשטרה נמסר בתגובה: “עם קבלת הדיווח אודות הגניבה, נפתחה חקירה המתנהלת ביתר שאת גם בימים אלו, ומטבע הדברים לא נוכל לפרט מעבר לכך בשלב זה. נציין כי כבר בבוקר שלמחרת הגניבה, כינס מפקד המרחב דיון הערכת מצב עם כלל הגורמים הרלוונטיים ובהשתתפות החקלאי עצמו, בכדי לעמוד מקרוב על פעילות הכוחות ולהקצות את כלל המשאבים והאמצעים הנדרשים לחקירה זו. במסגרת המאבק המתמשך בפשיעה החקלאית, משטרת ישראל פועלת באמצעות כל המשאבים העומדים לרשותה על מנת לטפל בנושא ולחזק את תחושת הביטחון בקרב התושבים המתגוררים במגזר הכפרי במדינת ישראל. פעילות זו נושאת פרי, ולראיה, החל משנת 2010 ועד היום, נרשמה ירידה מצטברת של כ-40% בתיקי פשיעה חקלאית הודות לפעילות אינטנסיבית ושיטתית של משטרת ישראל”.

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn