בהמשך למתווה משרד הבריאות על חזרה לפעילות של אתרי המורשת ולאחר מכן גם המוזיאונים. בגליל העליון ישנם אתרים יוצאי דופן המספרים את סיפור המקום דרך ההיסטוריה, הטבע והמורשת. המוזאונים בגליל – “הרעות”, “חצר תל חי”, “בית-השומר”, “האדם הקדמון”, “בית אוסישקין” – מחכים שתגיעו ותבואו להנות מביקור במוזיאונים בהתאם לחזרה לשגרה והאתגרים שמציב המצב החדש. בדומה לרשות הטבע והגנים, גם במוזיאונים יעברו להזמנות הביקורים בטלפון או באופן מקוון. כל מבקר יצהיר על בריאותו ויתבקש להגיע עם מסיכה וכפפות.

צילום: מוזיאון בית אוסישקין

במוזיאון הרעות במצודת כ”ח נשלמות ההכנות לפתיחה. גם שם יעברו להזמנות אונליין והצהרת בריאות תידרש מכל מבקר. הצוות במקום נדרש להצהיר על בריאות, למדוד חום, ולעטות מסיכה. מדריך שיעמוד מול קבוצה, יעטה על פניו מסיכה שקופה, כדי שיוכל להיות ברור לקהל המבקרים. כמו כן יוקפד על חלוקה לקבוצות קטנות ושמירה על מרווחים של בין אדם לאדם. לאחר כל ביקור, המוזיאון יעבור ניקוי וחיטוי. כמו כן, הוצבו עמדות אלכוג’ל ואלכוהול לטובת המבקרים והצוות.

קרן קהת, מנהלת מוזיאון הרעות: “התנאים שמציב לנו המצב החדש דורשים הסתגלות, אנחנו מאוד רוצים לחזור לפעילות ועל כן, מרכזים מאמצים רבים על מנת ללמוד הכל וליישם. ברור לנו שיהיו קשיים וטעויות, אבל נראה שאין אף אחד שבאמת יודע מה יהיה, כולם צועדים צעד קדימה ואז לומדים אם צעדו נכון ומה לתקן. גם אנחנו ככה. מעדיפים לנסות ולממש את הסיבה שלשמה אנחנו כאן, מאשר להיתקע במקום. אני חושבת שזו גם הזדמנות טובה לרענן ולשפר. הווירוס הזה מאלץ אותנו לחשוב יצירתי יותר, לתת פתרונות שישמשו אותנו בעתיד וישפרו את השירות שלנו למבקרים.”

טלי פייגלסון, מנהלת מוזיאון חצר תל-חי: “ישנה התארגנות והתרגשות לקראת הפתיחה המחודשת, אך היא מלווה בהרבה התאמות שיש לבצע על מנת לעמוד בכל הכללים וההוראות של “התו הסגול”. אנחנו מאוד רוצים לחזור לפעילות ועל כן מרכזים מאמצים רבים על מנת ללמוד את הנחיות משרד הבריאות, ליישמן ולקבל את פניכם בחיוך, מתחת למסכה כמובן”.

זוהר מונסונגו, מנהלת מוזיאון בית השומר: “גם אנחנו ערוכים בהתאם להנחיות “הקו הסגול” ומחכים למבקרים בקבוצות של עד 10 מבקרים בשלב ראשון. עם זאת, חשוב מאד להזמין ולתאם ביקורים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn