צילום: בשר הגולן קצביה 

מאת אושר מרג’ני.

יום העצמאות מתקרב בצעדי ענק ולכבוד האירוע המשמח כולנו נחגוג יחד השנה, לאחר שבשנה החולפת הקורונה מנעה את החגיגות. לצורך כך הבאנו לכם המלצות וטיפים למנגל הטוב ביותר מהמומחה לבשר אושר מרג’ני, בעל הקצביה ‘אושר בשר הגולן’ ומנהל קבוצת הפייסבוק’סודות המעשנה הקבוצה הכשרה’ עם כל הסודות לחובבי הבשר האיכותי וכשר (תסלחו לנו הטבעוניים).

יום העצמאות מגיע שניות בודדות אחרי יום מלא כאב, זיכרון וכיבוד הנופלים שבזכותם אנחנו כאן. מתחילים הזיקוקים, הופעות עם מיטב אמני ישראל, ולמחרת יום שבתון צרוף באושר עם מיטב החגיגות שמלוות במנגלים ובשר על האש. 

עם ישראל ידוע כעם שמח שאוהב לחגוג, ואין חגיגה טובה יותר מאשר מנגל אותנטי עם ריח של בשר איכותי שמתבשל עליו. כמעט בכל מנגל שתראו בפארק, בכנרת, או על גדות הנחל, תמצאו אנטריקוט, צלעות כבש, קציצות, והמרגז (נקניקיות חריפות). במשך השנים סיגלנו לעצמנו מוצרים קבועים למנגל, אז למי שרוצה לחדש בחג העצמאות, אני רוצה לספר לכם על שני נתחים מעניינים שישפרו לכם פלאים את חווית המנגל שלכם ועם טיפה סבלנות תוכלו ליהנות מטעמים חדשים ומפתיעים. 

צילום: בשר הגולן קצביה 

נתחיל עם חזה אווז, למה דווקא חזה אווז?

למרות שמדובר בעוף הוא עשיר בטעמים שמזכירים בשר אדום. 

המלצת הכנה והגשה: 

החזה בנוי מצד שומני וצד בשרי ולכן כדי לאזן את המרקמים, נחרוץ את השומן עם סכין בצורת שתי וערב. 

לאחר מכן נצרוב את השומן (עדיף על מחבת לוהטת) ורק לאחר כך נצרוב את הצד הבשרי. 

אחרי שהנתח מוכן פורסים אותו לסלייסים (רצועות) דקות, זורקים עליו מלח גס ופלפל גרוס, ובתיאבון. למי שאוהב הפתעות ניתן להוסיף מעל סילאן או מייפל, מבטיח שזה מעדן. 

צילום: בשר הגולן קצביה 

את הנתח השני רובכם כבר מכירים – הסינטה.

מדובר בנתח עם מרקם רך ומעטפת שומן עליונה.

למה אני מציע את הסינטה

זה פשוט, לדעתי אנחנו טועים עם הנתח ולמדנו פחות לאהוב אותו אבל אם נדע לעשות את הנתח במידה הנכונה נלמד להתאהב בו מחדש. 

אני אסביר, כשאנחנו ניגשים לקצב שלנו אנחנו מבקשים סינטה פרוס דק ופה מתחילה הבעיה. סינטה פורסים עבה, כמו סטייק ואפילו יותר. למה? כי סינטה דקה מתייבשת וגורמת לבשר להיות יבש ולא איכותי. תנסו אותי, בפעם הבאה שאתם ניגשים לקצב תבקשו ממנו סינטהפרוסה עבה לפחות שני סנטימטר עובי ותגלו נתח אחר לגמרי, קריספימבחוץ, ורכות מטורפת מבפנים. 

ועוד דבר קטן, סינטה כשרה היא מלוחה ולכן אין צורך בהמלחה נוספת אלא רק בפלפל גרוס מעל. האמת שאני כותב לכם ויורד לי ריר אז אני זז להדליק את המנגל ולטעום משהו עסיסי. אז נתראה בפעם הבאה ועד אז חג עצמאות שמח מלא עשן ורגעים של אושר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn