צילום: המכללה האקדמית תל חי 

בשבוע שעבר התקיים טקס הסרת הלוט משלט המחלקה לקרמיקה במכון לאמנויות תל חי הקרוי כעת על שמה של אילנה באומן ז”ל המנהלת המיתולוגית של המכון לאמנויות תל חי ומהאושיות הבולטות בשדה האמנות והתרבות בארץ ובגליל בפרט. 

באומן למדה קרמיקה במכון לאמנויות תל חי ולימים לימדה באותה המחלקה. בשנת 1978 קיבלה על עצמה להחליף את ירי סביר בניהול המכון. ירי המליץ לבאומן על שלושה כללים שיסייעו לה לנהל את המכון בהצלחה: “היי חרוצה, אל תעברי את התקציב, הקשיבי לכל מה שאומרים לך, אבל תעשי מה שאת רוצה”. אילנה אימצה את שלושת הכללים ובמשך התקופה בה כיהנה כמנהלת המכון לאמנויות, אכן הביאה אותו לשיאים חדשים. היא ניחנה בכושר ארגוני רב, יכולת ניהולית מרשימה, בכריזמטיות יוצאת דופן וביחסי אנוש נהדרים. 

בשנים האחרונות אילנה ז”ל הקימה וניהלה את הגלריה הקיבוצית “סימן שאלה” בקיבוץ עמיר שהיוותה במה לאמנים מוכרים לצד אמנים בתחילת דרכם ובוגרי בתי ספר לאמנויות מרחבי הארץ. אילנה ז”ל היוותה חלק מחבר הנאמנים של המכללה האקדמית תל חי ותפקדה כחברת הועד המנהל של המכון לאמנויות תל-חי. 

מתוך רצון לחבר את הפרויקטים שהיו יקרים ללבה של אילנה ז”ל נעשה שיתוף פעולה בין הגלריה והמכון לאמנויות תל חי במסגרתו הפיק המכון  גלויה ייחודית לאירוע הכוללת צילום יצירה של חיים מאור – פורטרט של אילנה שנצרב בעץ. יצירה זו תוצג במסגרת התערוכה “צרובה בזיכרון” לזכרה של אילנה, שתפתח בגלריה “סימן שאלה” בתאריך 15/01/22 בשעה 11:00. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn