חגיגת מדע ותעשייה בגליל המזרחי עם 31 מפעלים וחברות, מהגליל והגולן, שפתחו את שעריהם למפגש עם מאות תלמידים, להציג בפניהם אפשרויות תעסוקה עתידיות.  הביקור במפעלים וחברות הוא במסגרת פעילות של שותפות גליליום לחינוך מדעי טכנולוגי שמוביל אשכול גליל מזרחי.

 

צילום: דוברות אשכול גליל מזרחי.

שנה של פעילות חינוכית מדעית מתרכזת ליום שיא שבו האזור מתגייס להציג בפני תלמידי הגליל והגולן, את אפשרויות התעסוקה האיכותיות הקיימות.

ביום גליליום ה-5, 31 מפעלים הזמינו ליום פעילות כ – 870 תלמידים מ- 22 בתי ספר מרשויות האשכול. בתי ספר מקרית שמונה, חצור הגלילית, טובא זנגריה, צפת, קצרין, מרום הגליל, הגליל העליון, גולן ומג’דל שמס. ליצירת אופק תעסוקתי לילדים ונוער באזור הגליל המזרחי;  חיבור התעשייה במרחבי הגליל והגולן לפעילות החינוכית ויצירת תודעה והד לחשיבות החינוך המדעי טכנולוגי. 

בביקור במפעלים נפגשו התלמידים עם בעלי תפקידים במפעל, למדו מהם על עבודתם, סיירו באולמות הייצור ושמעו על פעילות המפעל בארץ ובחו”ל.

מטרת הפעילות היא מפגש של תלמידים עם המפעלים, שמוביל לחיבור חיובי של התלמידים עם התעשייה, לחשיבה על אופק תעסוקתי במרחב ולחיזוק הקשר בין חלק המפעלים לפעילויות חינוכיות.

״גליליום” הנה שותפות אזורית באשכול גליל מזרחי אשר מטרתה לקדם את החינוך המדעי והטכנולוגי בקרב ילדי האזור לתלמידי גן ועד י”ב.

כרמית שחר, מנהלת גליליום: “יום גליליום הוא יום שיא שמאפשר לתלמידי האזור להיחשף לכוח של התעשייה באזורנו, למגוון התחומים, לפיתוחים פורצי הדרך, למגוון האדיר של התפקידים המעניינים והאנשים האיכותיים שמצעידים את האזור קדימה. כמו בכל שנה גם השנה גליליום שואפת להנגיש לכלל ילדי האזור חשיפה משמעותית לתעשייה וליכולות המגוונות שלה. אנחנו מודים לכל השותפים שלנו ולמפעלים ולחברות שהבינו את חשיבות המפגש עם בני נוער. התלמידים חזרו עם חוויה משמעותית בה הם נפגשו עם בעלי תפקידים במפעל, למדו על תהליך הייצור, השיווק, אבטחת האיכות ונחשפו למגוון אפשרויות תעסוקה עתידיות באשכול הגליל המזרחי!”.

אסף אחיפז מחנך כיתה ז’ אמית חצור: “הסיור היה מאוד משמעותי לתלמידים, עורר אותם לשיח וחשיבה על מצוינות לימודית, על ההשקעה והמאמץ שבלמידה. הסיור פתח את הנושא והתחום של המדעים וטכנולוגיות מתקדמות וחשף את התלמידים לעולמות תוכן שהם לא חשופים אליהם”.

יו”ר אשכול רשויות גליל מזרחי, בני בן-מובחר: “יום גליליום נועד להפגיש את בני הנוער עם אפשרויות התעסוקה המתקדמות באזור. לאתגר אותם להשתלב בתחומי הביוטכנולוגיה, המתמטיקה, המחקר, ההנדסה, הפודטק ולראות את עתידם כאן בגליל המזרחי. זה מיזם יוצא דופן ומרגש ששותפים לו עשרות גורמים ששילבו ידיים למען עתיד ילדינו”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn