ביום רביעי (19/2) התקיים כנס המנהיגות לזכרו של מפקד סיירת צנחנים, איתן בלחסן ז”ל שנפל בקרב בלבנון לפני 20 שנה. פרופ’ יוסי מקורי, נשיא המכללה, נשא דברי ברכה בפתיחת הכנס. בכנס השתתפו ירון בלחסן אחיו הבכור של איתן בלחסן ז״ל, עמית יפרח מזכ”ל תנועת המושבים, דובי אמיתי אל״מ (מיל׳), נשיא התאחדות האיכרים בישראל, האלוף במיל דורון אלמוג, רא”ל במיל בוגי יעלון, מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, ח”כ איילת שקד, ומכובדים רבים נוספים. הכנס התקיים במכללה האקדמית תל-חי.

צילומים: דוברות המכללה האקדמית תל חי

בכנס נערכו שני מושבים: מושב מנהיגות צבאית, שכותרתו: “לא מפקירים חיילים בשטח”, בהנחיית אלוף במיל׳ יצחק (ג׳רי) גרשון ובהשתתפות תא״ל נתן ישראלי, רלכ״א, תא״ל (מיל׳) יוסי אדירי ומח״ט שומרון לשעבר סרן (מיל׳) איתן פונד, פלס״ר גבעתי.

המושב השני עסק במנהיגות במערכת המשפט. את המושב הנחה אל״מ (מיל׳), עו״ד רוני טירה והשתתפו בו דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, ח”כ איילת שקד, שרת המשפטים לשעבר, אליקים רובינשטיין, המשנה לנשיאה (בדימוס) בית המשפט העליון ועו״ד, ציון אמיר . כנס המנהיגות נחתם בטקס מרגש לזכרו של איתן, בהשתתפות האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד הצפון ותא״ל (מיל׳), גל הירש.

רא”ל במיל בוגי יעלון בהרצאה בכנס אמר כי מנהיג צריך להאמין בדרך ובצדקתה, משום שזה הבסיס הגורם לאנשים להתגייס וללכת בעקבותיו, לקחת על עצמם תפקידים קשים, לעיתים להקריב חייהם למען המטרה. מנהיגות מחייבת הקרבה אישית ולקיחת אחריות. איתן, באמצעות  מנהיגות שקטה, וע”י דוגמא אישית הצליח לסחוף אחריו את אנשיו” אמר יעלון.

ירון בלחסן “עברו 21 שנה ואני עדיין יכול לדמיין כל רגע מיום הפעילות ההוא בלבנון. אני חש את פעימות הלב המהירות שלכם, בשטח אויב. אתם מגיעים אל אזור היעד ומתכנסים. הרגע בו אתה מחליט לפצל את הכוחות לשניים. חוליית חוד בפיקודך, וחוליית זנב, ובה שאר לוחמי הסיירת. זה הרגע שבו אני תמיד נעצר, כי משהו בהחלטה הזו שלך, מעלה בי שאלות. מה זיהית ? מה ידעת, שגרם לך להבין שאתה חייב לרדת יחד עם לירז קצין החבלה לפתיחת העמדה? ככל שעובר הזמן אני פוגש בעוד סימנים ושאלות. עברו 21 שנה וזה מדהים כמה אני מרגיש אותך לצידי, מלווה ומשגיח, באירועים שונים ואבני דרך בחיי. 21 שנה ומסביב, נשארו המון חברים, חברים לנשק, בני משפחה וקהל אוהב שהכיר את דמותך ומוקיר את פועליך”.

מדברי מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, חייו ונסיבות מותו של איתן בלחסן ז״ל הם כצו מוסרי עבורי. צו מוסרי של אחריות כבדה, וידיעה שנפעל באמונה, בנחישות, וללא לאות, לפגיעה בתשתיות הטרור הצבאיות של ארגון החזבאללה, בחזית ובעומק לבנון. המציאות בזירה הצפונית, על כל החזיתות שלה, ממשיכה להשתנות בקצב מהיר, ומחייבת אותנו לבחון באופן רציף וביקורתי את הזירה, להשתנות היכן שנדרש ולהתאים את המענה המבצעי היכן שצריך. בביטחון וברוגע אומר כאן כי, צה״ל ימשיך לפעול לסיכול המאמצים לאיים על ביטחוננו ככל שנידרש, ונעשה המרב למניעת מלחמה. אבל אם תיאסר עלינו לחימה, נדע לתבוע מחיר כבד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn