בשבוע שעבר 100 בני נוער מהישובים הדרוזים בגולן, החלו בשבוע שעבר מנהיגות מדעית לנוער- פרויקט של אשכול גליל מזרחי ושותפות ״גליליום“, במסגרת מיזם “תקווה ישראלית” של בית הנשיא, אשר נועד לקדם את המוכנות של התלמידים ללימודי המדעים ולאקדמיה. הקורס יתקיים במרכז האקדמי לנוער ע”ש סדני וורן בתל חי.

צילום: דוברות אשכול גליל מזרחי

הקורס הייחודי יתמקד בהכנת התלמידים בהיבט המדעי והשפתי ובדגש על תרגול השפה העברית לטובת השתלבות טובה בעבודות הגמר במדעים ובאקדמיה בארץ.

אחד המנועים להצלחה זו סלאם, תושבת מג’דל שמס, בת 23, שהצליחה לרתום את התלמידים לתכנית ומובילה את הקורס במסגרת פעילותה בתוכנית שגרירות רוטשילד. סלאם השתתפה בעברה בתוכנית עבודות גמר של גליליום, ולאחריה סייעה בתוכניות עבודות הגמר לדוברי ערבית.

כיום סאלם משמשת כמדריכה בגליליום ובמקביל עושה תואר במדעי המחשבלטקס הפתיחה הגיעו דולן אבו סלאח, ראש המועצה המקומית מג’דל שמס, ואיל מוגרבי, ראש המועצה המקומית עין קיניה, נורית צור רבינו, מנכ”לית אשכול גליל מזרחי, כרמית שחר, מנהלת גליליום, ד״ר מאירה שנק, מנהלת המרכז האקדמי לנוער, מנהלי מחלקות החינוך, מנהלי בתי ספר, הורים ותלמידים.

פרופ׳ סולימאן ח’טיב ממיגל ותל חי, שפתח את הקורס בהרצאה על כימיה אנליטית, איחל לתלמידים להגיע ללימודי תואר ראשון, שני ודוקטורט ובעיקר, ליהנות מהלימודים.

ראש מועצה מקומית מג’דל שאמס, דולן אבו סלאח: “מנהיגות מדעית הוא קורס איכותי ומשמעותי אשר יחשוף את תלמידי כיתות ימהיישובים הדרוזים בגולן לעולם המדעים והחקר. חשיבות תחום החקר בעולם החדשני והצורך בהעמקה בנושאי תזונה נכונה ופיתוח רפואה מהטבע המיוחד שסובב אותנו בגליל ובגולן, מביאה אותנו לקחת חלק בקורס חשוב זה, שיאפשר לצעירים ולצעירות שלנו להכיר מקרוב כיצד העולם המדעי עובד. תודה לאשכול גליל מזרחי, למכללת תל חי ולגליליום ולכל מי שקדם את פתיחת הקורס. תודה מיוחדת להורים ולתלמידים על הנכונות להשתלב בתוכנית עשירה זו“.

ראש המועצה המקומית עין קיניה, ואיל מוגרבי, “תחום המדעים והחקר חשוב לעתיד ילידנו ולבנייה של דורות של ילדים שיובילו את האזור קדימה. ההיענות הגדולה של בני הנוער מראה עד כמה הם רוצים ללמוד, לחקור ולהתפתח וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לתת להם את הכלים וההזדמנות”.

מנכ”לית אשכול גליל מזרחי, נורית צור רבינו: “אנחנו מניחים עכשיו את היסודות להמשך דרכם של התלמידים, אשר בתקווה גם ישתלבו בתכנית עבודות הגמר של גליליום בתחומי המדעים ויסיימו את התיכון עם עבודת גמר חמש יחידות אשר תפתח בפניהם דלתות תעסוקתיות איכותיות בעתיד. ההשקעה בבני הנוער וחיבורים שנוצרים בין התלמידים לאקדמיה כבר בזמן התיכון, הם המפתח לקידום האזור בעתיד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn