אין מספיק רופאים בצפון? יש פתרון. ילדה בת 8 שלחה מכתב לשר הבריאות עם פתרונות קלים ליישום והצליחה לרגש כמאה אלף תושבים שקראו את המכתב שלה בעמוד הפייסבוק של מידע 8.

 

 

בתחילת החודש שודרה בערוץ 2 כתבה על מצב הרפואה בצפון ועל ההבדלים המשמעותיים בין המרכז לפריפריה. באותו ערב, ישבה יעל לוי, ילדה בת 8 מרמת גן, שהחליטה לכתוב מכתב לשר הבריאות יעקב ליצמן ולחלק לו כמה עצות חכמות. את אותו מכתב פרסם אביה הגאה בפייסבוק ואותו פוסט זכה למאות  שיתופים ותגובות. גם בעמוד הפייסבוק של מידע 8 שיתפנו את המכתב של יעל בת ה-8. אותו פוסט זכה לכמאה אלף צפיות ומאות שיתופים. אלפי גולשים התרגשו מתמימותה של יעל, שהציעה פיתרון אמיתי ומכל הלב. וכך היא כתבה:

 

“שמי יעל לוי ואני גרה ברמת גן. לומדת בכיתה ג’. היום ראיתי את החדשות עם אמא שלי וראיתי שיש בעיה עם רופאים בצפון. למשל, שיש רק רופא עור אחד בצפון ואמא שלי הסבירה לי שהרופאים מעדיפים לעבוד במרכז ולגור במרכז.
 

יש לי רעיון שיכול להיות שיצליח והוא: שהרופאים שעובדים וגרים במרכז יעבדו יום אחד בשבוע בצפון, וכך גם תושבי הצפון יקבלו טיפול בזמן בלי לחכות כל כך הרבה זמן, והרופאים שעובדים וגרים במרכז ימשיכו לעבוד ולגור כאן ולא ירוויחו פחות. אני מקווה שהעצה הזאת תעזור לתושבי הצפון”.

 

יעל לא המתינה ושלחה את המכתב לשר הבריאות, וטרם קיבלה תשובה. אך בינתיים, אביה הגאה החליט לשתף את המכתב שזכה לעשרות אלפי צפיות, לייקים ושיתופים: “הבת הקטנה שלי מאוד ריגשה אותנו כאשר כתבה את המכתב לשר הבריאות. את המכתב שלחנו בדואר לשר, ואני מקווה שההצעה שלה תעזור לתושבי הצפון. איזה אבא גאה אני”, כתב אסף.

 

 

שוחחתי עם יעל ואביה הגאה אסף, שמאוד התרגשו מכמויות האהבה שקיבלו מצד תושבי הצפון בעמוד הפייסבוק של מידע 8

 

מה גרם לך לכתוב את המכתב המרגש?

 

יעל: “ראיתי בחדשות שחסרים רופאים בצפון ושאלתי את אמא למה זה קורה. היא אמרה שרופאים לא רוצים לעבוד בצפון ואין שם מספיק רופאים ובגלל זה מחכים הרבה זמן לרופא. זה היה לי חשוב מאוד ורציתי לעשות משהו, אז החלטתי לכתוב מכתב לשר הבריאות. כתבתי במכתב שאולי יגיעו רופאים מהמרכז לצפון פעם בשבוע ואולי זה יעזור קצת לתושבי הצפון.”

 

אסף: “יעל צפתה בחדשות ושמעה שחסרים רופאים בצפון ושיש המון תושבים שאינם מקבלים מענה הולם. יעל לא הבינה איך לא מגיעים רופאים לצפון והנושא ממש היה חשוב לה. היא שלחה את המכתב על דעת עצמה, לא היינו צריכים אפילו להגיד לה מה לכתוב. ואני, כאבא גאה, העלתי אותו לפייסבוק”.

 

ציפיתם לתגובות שקיבלתם?

 

אסף: “ממש לא. זה היה מפתיע. ראיינו אותנו לטלוויזיה והיה באז. זה ממש עשה לי חשק לעזור בדיוק כמו שיעל עשתה”.

 

איך הרגשתם כשראיתם את התגובות לפוסט?

 

יעל: “מאוד התרגשתי. הרגשתי שהמכתב הצליח לשנות משהו ולהגיע לכך כך הרבה אנשים.”

 

אסף: “מסביב כולם דיברו על זה וזה הפך להיות במודע, כל הנושא של עזרה לזולת והמאבק של תושבי המצפון למען הרפואה באיזור. לי, באופן אישי, זה גרם לחשוב שבאמת אפשר לעשות שינוי. פנו אליי רופאים שממש הציעו להתנדב בצפון, היו שהציעו להביא פעם בחודש רופאים מהמרכז לגליל, חלק אמרו שאפשר להעביר רופאים לפני גיל הפרישה לצפון הפסטורלי. כלומר, ממש סיפקו רעיונות יצירתיים ופתרונות פרקטיים. יעל היא ילדה מאוד מיוחדת. אנחנו כל הזמן עסוקים בלעשות השוואה בין צפון-דרום-מרכז. יעל מאוד תמימה. היא ראתה שיש קושי, והשאלה שלה הייתה כל כך תמימה. היופי הוא שהיא הציעה במכתב פתרונות שנורא קל ליישם. כלומר, היא לא רק העלתה בעיה, אלא גם נתנה מענה. ואני מבטיח ללמוד ממנה ולהמשיך לנסות לעזור ולשנות.”

 

לאחר בדיקתנו, מכתבה של יעל הקטנה אכן הגיע לשר ליצמן, שכתב לה בתגובה: “הרעיון שהעלת על גבי הכתב הוא נפלא, ואני אבדוק אותו מול הגורמים במשרד. אני מודה לך על שהקדשת זמן ומחשבה לנושא חשוב זה”.

 

מלשכת השר ליצמן נמסר בתגובה: “המכתב אכן מרגש ומחזק את הצורך של משרד הבריאות בחיזוק הצפון. המכתב התקבל בלשכת השר והילדה נענתה במכתב מהשר מתאריך 16.1.17. לאחרונה אושרה תכנית בהיקף של מאות מיליוני שקלים לחיזוק הרפואה בצפון, ובכלל זה תוספת מיטות אשפוז, הקמת מרכז שיקום, תמריצים למשיכת כוח אדם מקצועי, הקמת מרכז אונקולוגיה, תוספת תקציב לרפואה בקהילה באמצעות שינוי נוסחת הקפיטציה ועוד. אנו נמשיך לתת עדיפות לפריפריה בכל תוכניות משרד הבריאות. כך אנו מאמינים שיגיעו גם כוחות רפואה מובילים לצפון ולדרום, ובאופן קבוע”.

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn