למפגש הראשון שנערך ב”מצפור יפתח”, הגיעו המדריכים הצעירים ליום של העצמה, הוקרה, עידוד המוטיבציה, וחיזוק דמות המד”צ הגלילי

 

פרויקט מדריכים צעירים (מד”צים) אזורי יצא לדרך בגליל העליון. כ-60 בני נוער מ-12 קיבוצים בגליל העליון נפגשו במפגש הראשון והחגיגי, שנערך ב”מצפור יפתח” ליום של העצמה ועידוד מוטיבציה. נראה כי בשנים האחרונות פחות ופחות צעירים מצטרפים לתנועות הנוער השונות. מועצה אזורית גליל עליון שמה לעצמה מטרה לחזק את דמות המד”צ הגלילי. פרויקט מד”צים, אשר אותו מובילים המחלקה לחינוך הבלתי פורמלי במועצה, שיר בן טל ורכזי תנועות “הנוער העובד והלומד” ו”השומר הצעיר” הפועלות בישובי המועצה, הוא פרויקט אשר בא לטפח מנהיגות צעירה ולעודד את מעורבות בני הנוער בקהילה.

 

במפגש הפתיחה בירך ראש המועצה, גיורא זלץ, את היוזמה לטובת הקניית ערכים והצמחת דור נוסף של מדריכים, שיובילו ויחנכו קבוצות ילדים ובני נוער בקיבוצים בגליל.

 

 

שירה טל-קוגן, מנהלת המחלקה לחינוך בלתי פורמלי, ציינה כי המפגשים לאורך השנה יהיו במרכז ההדרכה שב”הר וגיא” עם גיחות החוצה לשטח. כמו כן, שירה אומרת כי מדריכי תנועות הנוער ילוו את הפרויקט, הן בהנחיה והן בבחירת התכנים, ולאחר מכן בליווי המד”צים בעבודת ההדרכה בקיבוצים.

 

טל ניר, רכז הדרכה ותנועות נוער, מסביר את חשיבות פרויקט המדריכים הצעירים: “הרעיון הוא לקחת 60 בני נוער מהקיבוצים או מתנועות הנוער ולהכשיר אותם לעבודה עם ילדים. אותם מדריכים יעבירו פעילות לילדים בכיתות ד’-ו’ מהקיבוץ שלהם במהלך כל השנה. יש לזה ערך חיובי מאוד. מגיע מדריך, שהילדים כבר מכירים ומעריכים, ואולי בבוא היום גם הם ירצו להדריך, בדיוק כמוהו”.

 

מי משתתף בפרויקט?

 

“לפרויקט הגיעו כשישים בני נוער, מכיתות י’ ומעלה, אשר כבר עובדים כמדריכים בקיבוץ שלהם. המטרה היא שהם ימשיכו בפעילות ויתמידו בה”.

 

האם יש היום יותר או פחות היענות לנושא?

 

“ברור שזה לא מה שהיה פעם, אבל אנחנו מנסים לחזק את המעמד הזה. במפגשים אנחנו רוצים שהנוער יראה עד כמה אנחנו והמועצה משקיעים בתחום הזה, שהוא בעצם נוער מחנך נוער. אנחנו רוצים שזה יעלה ויתפתח, אך תמיד יש מקום לשיפור. אנחנו מנסים גם לצ’פר את המדריכים הצעירים, לתת להם ערך מוסף, להעשיר אותם. יש מקומות שזה עובד מצוין ויש מקומות שזה עדיין לא מגובש”.

 

מה יהיה במפגשים הבאים?

 

“המפגש הראשון היה מאוד חגיגי. ראש המועצה ברך ולאחר מכן העברנו פעילות של תוכן. הפעילויות מועברות על ידי מדריכים שונים, כשביניהם שיר, אשר לומדת חינוך חברתי בתל חי ועושה את העבודה המעשית שלה אצלנו. המפגשים הבאים יהיו במרכז ההדרכה בקיבוץ דפנה ושם נסעד ארוחת ערב ביחד ונעבור פעילות מגבשת “.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn