זו השנה ה-21 בה מתקיים סמינר הקיץ של תוכנית עמיתי דילר, תוכנית אשר מכשירה בני נוער יהודיים להנהיג קהילות בעולם, ופועלת ב-6 יבשות * במסגרת הסמינר מתכנסים מדי שנה כ-750 בני נוער מרחבי העולם לשלושה שבועות שמסכמים את התוכנית היוקרתית * שבוע מתוך סמינר הקיץ מוקדש לקונגרס הגלובלי של עמיתי דילר, בו עוסקים הצעירים בערכים ובנושאים המרכזיים של התכנית ומשתתפים באתגר המנהיגות, שמתקיים ברחבי הגליל העליון

 

השבוע הסתיים סמינר הקיץ של עמיתי דילר, במסגרתו התכנסו כ-750 בני נוער מרחבי העולם  לקונגרס הגלובלי של התוכנית.

תכנית עמיתי דילר מאתרת ומכשירה בני הנוער שיש להם פוטנציאל להפוך למנהיגים הבאים שיובילו קהילות בעולם. התכנית פועלת בשש יבשות שונות ו-32 קהילות בישראל, מאצבע הגליל ועד אילת, ובעולם כולו, מארה”ב דרך ארגנטינה ועד אוסטרליה.

התכנית נמשכת שנה שלמה, במהלכה חווים החניכים פלורליזם הלכה למעשה, מגבשים את הזהות היהודית והקשר שלהם לישראל ולעם היהודי, מתנסים בשטח במנהיגות ותיקון עולם, תורמים לקהילה ועוד.

נריה, שהשתתף בעבר בתוכנית, סיפר כי תוכנית דילר היא זו שחשפה אותו לחברה הישראלית-יהודית בפעם הראשונה. “תוכנית דילר הוציאה אותי מהמסגרת הדתית הסגורה בפנימיה, אל העולם הגדול. למדתי את האחר והשונה בפעם הראשונה, אבל לא בתיאוריות- במעשים. פלטפורמה מלאה של עשייה ודיבור משותף עם האחר. ואין מחבר יותר ממטרה משותפת. כשבניתי פרויקטים עם חבריי, למדתי להכיר אותם קודם כל כבני אדם”.

כחלק מהמסע השנתי של בני הנוער שמשתתפים בתוכנית, מתקיים סמינר בן שלושה שבועות בישראל. שבוע שלם מתוכו מוקדש לקונגרס הגלובלי של עמיתי דילר, במסגרתו התכנסו השנה כ-750 בני נוער ואנשי צוות לחמישה ימים במכללת תל חי, בהם עסקו בערכים ובנושאים המרכזיים של התכנית, ואף יישמו את כישורי המנהיגות שרכשו במהלך השנה באתגר מנהיגות, שכלל משימות מגוונות בכל רחבי הגליל העליון.
הקונגרס הגלובלי הוא פלטפורמה ייחודית להכיר חברים מכל העולם, להבחין בהבדלים בין הקהילות היהודיות השונות, ובעיקר, לייצר קשרים וחברויות, שמתוכם נרקמת רשת גלובלית של מנהיגים יהודיים עתידיים.
תוכנית עמיתי דילר נוסדה לפני 20 שנה, מתוך שותפות בין אצבע הגליל לסן-פרנסיסקו, וגם היום נשארה הפריפריה הצפונית בישראל כמוקד העיקרי שלה, מתוך תפיסה ערכית באשר לחשיבות של חיזוק הפריפריה והצורך לשים את קצוות הארץ “על המפה של ישראל”. הבחירה לקיים את הקונגרס בתל חי, לעבוד רק עם ספקים מקומיים ולהשקיע משאבים רבים באזור, היא גם חלק מהעניין. העובדה שמנכ”לית התכנית היא בת קרית שמונה מהווה גם היא גורם מעודד לתפיסה הארגונית.

ליאת כהן רביב, מנכ”לית עמיתי דילר, בת קרית שמונה שמתגוררת כיום במטולה, אמרה בטקס הפתיחה של הקונגרס ה-21 במספר כי היא שמחה וגאה שהתוכנית הצליחה לייצר פלטפורמה שמאפשרת לצעירים להעריך מהי אחריות יהודית גלובלית ולחוות אותה באופן אישי.

“חוויות אלה יהפכו לזיכרונות, זיכרונות הופכים לחלומות, חלומות הם המקום בו חזיונות מתגבשים, וחזון ברור מוביל לעתיד טוב יותר… לראיה, הסתכלו סביבכם וראו כמה צעירים נאספו בזכות חזון שנוסח לפני למעלה מעשרים שנה על ידי אישה אחת יוצאת דופן, הלן דילר ז”ל. כולכם מכירים את שמה ואף שמעתם כמה מהאמירות המזוהות עימה, נחשפתם לתפיסת העולם שהנחתה אותה בחייה ואשר מובילה אותנו היום כשומרי המורשת שהנחילה: מנהיגות נוער… הגעתם לקונגרס הגלובלי משבוע בקהילה שלכם. אני מקווה שכולכם ניצלתם את ההזדמנות שנתנו לכם ליצור חזון, מקווה שנשארתם עקביים למרות האתגרים שבוודאי הופיעו כשביקשנו מכם לרכז, להדריך, לקבל החלטות ולעבוד בצוותים מעורבים ורב תרבותיים. מקווה שחגגתם את ההזדמנות להצליח, וחיבקתם את ההזדמנות לטעות וללמוד מהטעויות שלכם ושל אחרים, כי המטרה של שבוע הקהילה, כמו של התכנית כולה, היא לעזור לכם לחשוף את היכולות שלכם.

בסיומה של השנה תפנו ל- 700 שבילים שונים, אישיים. כל אחד בדרכו. ואז, כמו עכשיו, זה אתם שבוחרים. אתם שצועדים… אני מקווה שתבחרו לצעוד דרך סף הדלת שפתחנו עבורכם בשנה האחרונה ותבחרו להצטרף באופן אקטיבי למסע המרתק של העם היהודי, מסע שהחל לפני כ- 3400 שנה וממשיך בימים אלה, רק שכעת הוא נושא אתגרים חדשים ומרתקים ומשווע למנהיגים חזקים שיובילו את קהילותיו המגוונות קדימה. מקווה שתשתמשו במפתח, תכנסו לתוך הטירה ותשתתפו בבנייה שלה, לכם יש את הכוח! וכמו שאמר הדוד של ספיידרמן: ‘עם כוח גדול באה אחריות גדולה’ או כמו שאמר הלל הזקן: ואִם לֹא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי?”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn