צילום: פטרישיה בן עזרא וגלעד קוולרצ’יק

המשחקים הלאומיים של ספיישל אולימפיקס ישראל בטקס הפתיחה באגמון החולה קק”ל

טקס הפתיחה של המשחקים הלאומיים של ספיישל אולימפיקס ישראל נערך הערב (שלישי) באגמון החולה קק”ל בהשתתפות מאות ספורטאים עם צרכים מיוחדים.

צילום: פטרישיה בן עזרא וגלעד קוולרצ’יק

בהשתתפות יו”ר הספיישל אולימפיקס בישראל משה (בוגי) יעלון ובכירי הארגון, רעיית ראש הממשלה ונשיאת שק”ל ליהיא לפיד,ראשי רשויות, מנהל אזור החולה בקק”ל אפי נעים, נציגי משרד התרבות והספורט והתאחדות הספורט בבתי הספר, מנכ”לים ובכירים נוספים.

צילום: פטרישיה בן עזרא וגלעד קוולרצ’יק

הטקס היווה את הפתיחה רשמית בת יומיים של תחרויות ספורט שיקבעו מי ייצגו את ישראל במשחקי העולם של הספיישל אולימפיקס שיתקיימו בקיץ הקרוב בברלין.

צילום: פטרישיה בן עזרא וגלעד קוולרצ’יק

כאמור הערב, לפיד הספיישל אולימפיקס אותו הדליק בשבוע שעבר נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע לגליל והונף על ידי בכירים שונים ביניהם מאמן נבחרת כדורגל הנוער הלאומית אופיר חיים, היו”ר בוגי יעלון, ראש מועצה אזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ וסגן ראש מינהל הספורט אבי בנבנישתי.

עוד כלל הטקס מצעד של 24 משלחות ממסגרות טיפוליות וחינוכיות מכל רחבי הארץ ורגעים מרגשים רבים.

צילום: פטרישיה בן עזרא וגלעד קוולרצ’יק

“חברה בריאה נמדדת ביכולתה לשלב, וגם להכיל את בניה ובנותיה שזקוקים לעזרה ולתמיכה בשל לקויות או מוגבלויות. ארגון ״ספיישל אולימפיקס״ הישראלי הוא חלק מהארגון הבינלאומי שאנשיו חרטו זאת על דגלם ויחד עם הספורטאים, בני המשפחות והמתנדבים הם מוכיחים שכל אדם יכול להגיע להישגים מעוררי השראה, המעצימים את הפרט ואת יכולתו להשתלב בחברה ולהוכיח שהרוח מנצחת'” אמר יעלון.

“זה תמיד מרגש להיות חלק מאירוע הפועל לשילוב אנשים עם מוגבלויות וספורט זה השילוב הכי מקסים שיכול להיות. כל אדם רוצה לשבור את השיאים שלו, להצליח ולנצח. אין חיוך כמו חיוך של אדם בעל מוגבלות שחוצה את קו הסיום. אנחנו כאן כדי לתת לאנשים את התחושה שהם יכולים לנצח את המגבלה שלהם” אמרה לפיד.

שרון לוי בלנגה, מנכ”לית ‘ספיישל אולימפיקס’ ישראל, “הוצאנו לדרך הערב פרויקט מורכב ויוצא דופן הכולל שיתופי פעולה בין הרשויות השונות בגליל, כולל הירתמות מרשימה של קק”ל, משרד התרבות והספורט, חברות רבות ומוסדות שונים שנענו לקריאתנו, כולל התאגדות של אגודות מכל רחבי הארץ שהם לב ליבה של העשייה שלנו. המשחקים מסמלים את הכוח בתחרות ואת האחדות בחברה המקבלת את האחר, אנו בטוחים שיהיו יומיים נפלאים”.

הטקס הסתיים בשירה מרגשת של היוצר והמוזיקאי עידן רייכל אליו הצטרפו בנגינה, שירה וריקוד רבים מהספורטאים המיוחדים של ספיישל אולימפיקס ישראל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn